Onko täällä kukaan kokeillut legendaarista Casey Viatorin jalkatreeniä, jota Arthur Jones valvoi ja Mike Mentzer hehkutti aikanaan ja taisi itsekin tehdä samantyylistä treeniä välillä.
tämä oli Caseyn viimeinen jalkatreeni ennen jotain 1977 tai sinnepäin mr USA-kilpailua:
Ensin prässiin kunnon painot, jolla muistaakseni 15-20 toistoa, joka tapauksessa loppuun asti - siitä ilman lepoa suoraan reisiojennuslaitteeseen, jossa väitettiin (vaikka tässä irrelevanttia) Caseyn ladanneen täyden pakan + abt 40 kg lisäpainoa, sillä 22 toistoa, loppuun tietysti (tässä vaiheessa Caseyn pulssi oli jo yli 200, mutta jatkoa seurasi, siitä suoraan kyykkäämään abt 185 kg:lla muistaakseni 10-15 toistoa, taas ilman lepoa.
Siinä se, kaikessa karmeudessaan.
Mentzer teki samanlaisia jossakin vaiheessa, mutta teki pienen levon jälkeen vielkä takareisille jonkun koukistajaliikkeen ja pohkeille yhden liikkeen.
Millään treenillä en ole karmeampaa oloa/tärinää/pumppia saanut, tein aikanaan näitä joka treenikerta jaloille (silloisella kierrolla ehkä joka 10-12.päivä), pitemmänkin periodin ajan, painot ei paljon kehittyneet, mutta reidet kyllä. Mutta jossain vaiheessa tuli stoppi eikä enää pystynyt kasaamaan itseään moiseen rykäisyyn, sen jälkeen olen tehnyt tuollaisen ehkä pari kertaa vuodessa, ihan shokkina.
Mun versio oli:
prässi 10-12 to failure+
ojennus 10-12 to failure+
hack 12-15 to failure
kaikki siis putkeen, mielenkiintoisinta on, että vaikka prässin jälkeen on jo valmista kauraa, ja ojennuksessa ei isoilla painoilla juhlita, voi hackiin silti ladata varsin kovat painot. suurin ongelma ei ole väsymys vaan kipu ja mulla myös hengästyminen
sen jälkeen tein aina yhden max sarjan koukistajia maaten
sekä yhden pohjesarjan, yleensä prässissä. silloisella salilla ei paljon valinnanvaraa ollutkaan.
Hullua, mutta aikanaan tehokasta, varmasti osaltaan tuon periodin takia pääsen nykyisin jalkatreeneistä aika helpolla
;)