Lihastenkasvattaminen!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emily
  • Aloitettu Aloitettu
Olen 20 vuotias tyttö. Olen harrastanut kuntosalilla käyntiä n.2vuotta.
Lihasmassaa on tullut, kroppa kiinteytynyt, mutta haluaisin radikaalimpia tuloksia etenki jalkoihin, olkapäihin sekä vatsalihaksiini!
Aina kun laihdun menetän ns. "ghetto bootyni"...eli massa lähtee ensimmäisenä jaloista.
Painan n.54-55kg ja olen 171.5cm pitkä

Syön päivässä näin:

Aamupala
ACKD™ Easy Diet -dieetti puurojauhe + raejuusto n.120g

Lounas:
kasviksia n.200-250g + tonnikalaa 140g/kanaa/lohta

päivällinen:
2x väh.hiilihydraattinen leipä + 2kananmunanvalkuaista ja 1 kokonainen muna+ paprikaa n.100g

iltapala:
1x real ruisleipä
2x aamupalajuusto 12%
paprikaa
Skyr-rahka ja 50g raejuustoa+pellavansiemeniä
60-70g pähkinöitä.
yleensä juon vielä lasin lämmintä (1%) maitoa ennen nukkumaan menoa. Syön n. 3-4 tunnin välein

Treenaan 1xviikossa jalkoja
vatsat n.3kertaa
2x treeni yläkropalle, olkapäät painopisteenä!
ja lisäksi 1-3 aerobista treeniä.

Voiko joku rakas auttaa minua kehittymään tässä upeassa harrastuksessa (toivottavasti joskus myös ammatissa!!)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noh. Ensinnäkin. Huoh...

Jos lihasta haluat, niin sun täytyy syödä enemmän, kuin kulutat. Tolla pituudella jne jne jne, ja noilla kaloreilla, se ei tule onnistumaan.
Syötin kalorilaskuriin ton päivittäisen ravintoas ja se jäi alle TUHANNEN kalorin. Millä ihmeen jumalan voimalla sä luulet saavas mitään lihasta jos syöt alle tonnin päivässä? Ennen kun teet tästä ammattia itelles tai edes rupeet tosissas harrastaan, niin pistä ravintopuoli kuntoon. Sun pitäis vähintään tuplata toi kaloreiden määrä jos haluat yhtään lihaksen lihasta.

Aloittelija saa lihasta jopa miinuskaloreilla, mutta sä oot niin vitusti miinuksella että ainoo mitä sulle tapahtuu on kuihtuminen. Joko oot ollu alunpitäen löysässä tai läskissä kunnossa ja susta sen takia tuntuu että oot saanut lihasta, koska oot kiinteynyt kun kituuttelet noilla minikaloreilla, tai sitten oot ollu alunpitän löysässä tai läskissä kunnossa ja susta sen takia tuntuu että oot saanu lihasta kun oot kiinteytyny kituuteltuas noilla minikaloreilla.

Pää pointtina on, että Treenaat liikaa ja syöt liian vähän.

Sinuna menisin tuonne ravinto-osiolle vähän sivistymään ja sieltä poimit jonkun fiksun ruokavalion 2000kcal energialla. Ei tosta sun harrastuksesta tuu muuten kyllä yhtään mitään. Ja nyttenkin sun mitat on lähinnä huvittat. 171cm ja 54kg ei kyllä ole mikään lihaksikas ruho.

Älä ota ittees, mut mee nyt ihmeessä syömään? Wake up!

JA mikä helvetin ACKD Easy diet aamupala?!?! SÄ HALUAT LIHASTA, ET LAIHTUA! Heitä nyt helvettiin noi lahdutusvalmisteet ja mee ostaan eloveenaa.

Aika tuo sen mitä tuo. Mutta jäätävä totuus on se,että estrogeenilla on jotakuinkin mahdotonta kasvattaa esimerkiksi just olkapää käsivarsi akselille lihasmassaa.
Testot kun on 0.5nmol/l niin on turhakaan mitään radikaalimpaa odottaa söipä sitten mitä hyvänsä.
Mutta eihän se ipanan neuvo väärinkään ollut. Paitsi treeneissä en kylläkään näkisi mitään liikaa olevan.

Aika tuo sen mitä tuo. Mutta jäätävä totuus on se,että estrogeenilla on jotakuinkin mahdotonta kasvattaa esimerkiksi just olkapää käsivarsi akselille lihasmassaa.
Testot kun on 0.5nmol/l niin on turhakaan mitään radikaalimpaa odottaa söipä sitten mitä hyvänsä.
Mutta eihän se ipanan neuvo väärinkään ollut. Paitsi treeneissä en kylläkään näkisi mitään liikaa olevan.

Tarkotinkin liikaa tohon ruokamäärään nähden. Tosin jokanen hengenveto taitaa olla vähän liikaa tohon kaloreihin verrattuna :P

Mutta jäätävä totuus on se,että estrogeenilla on jotakuinkin mahdotonta kasvattaa esimerkiksi just olkapää käsivarsi akselille lihasmassaa.

Myh, tunsin piston olkapäissäni.

Ja myös mielessäni. Varo tai kohta perässäsi on muutama kiukkuinen mimmi!

Ja siis joo. Olen 160cm enkä voisi kuvitella kasvavani noilla syömisillä, varsinkaan jos tuolla pitäisi treenatakin. Painan pari kiloa sinua enemmänkin. Toi olis ehkä dieetin treenipäivän safka. Jos haluaa muotoja on pakko hetkellisesti läskistyä tai pyöristyä (enemmän tai vähemmän, kuinka paljon annat turvota sen päätät sinä).

Noh. Ensinnäkin. Huoh...

Jos lihasta haluat, niin sun täytyy syödä enemmän, kuin kulutat. Tolla pituudella jne jne jne, ja noilla kaloreilla, se ei tule onnistumaan.
Syötin kalorilaskuriin ton päivittäisen ravintoas ja se jäi alle TUHANNEN kalorin. Millä ihmeen jumalan voimalla sä luulet saavas mitään lihasta jos syöt alle tonnin päivässä? Ennen kun teet tästä ammattia itelles tai edes rupeet tosissas harrastaan, niin pistä ravintopuoli kuntoon. Sun pitäis vähintään tuplata toi kaloreiden määrä jos haluat yhtään lihaksen lihasta.

Aloittelija saa lihasta jopa miinuskaloreilla, mutta sä oot niin vitusti miinuksella että ainoo mitä sulle tapahtuu on kuihtuminen. Joko oot ollu alunpitäen löysässä tai läskissä kunnossa ja susta sen takia tuntuu että oot saanut lihasta, koska oot kiinteynyt kun kituuttelet noilla minikaloreilla, tai sitten oot ollu alunpitän löysässä tai läskissä kunnossa ja susta sen takia tuntuu että oot saanu lihasta kun oot kiinteytyny kituuteltuas noilla minikaloreilla.

Pää pointtina on, että Treenaat liikaa ja syöt liian vähän.

Sinuna menisin tuonne ravinto-osiolle vähän sivistymään ja sieltä poimit jonkun fiksun ruokavalion 2000kcal energialla. Ei tosta sun harrastuksesta tuu muuten kyllä yhtään mitään. Ja nyttenkin sun mitat on lähinnä huvittat. 171cm ja 54kg ei kyllä ole mikään lihaksikas ruho.

Älä ota ittees, mut mee nyt ihmeessä syömään? Wake up!

JA mikä helvetin ACKD Easy diet aamupala?!?! SÄ HALUAT LIHASTA, ET LAIHTUA! Heitä nyt helvettiin noi lahdutusvalmisteet ja mee ostaan eloveenaa.

Kiitos vastauksestasi!! Se oli asiallinen ja täynnä tietoa! Olen vasta raakile tässä ttreenailussa ja arvostan kommenttiasi!! :) minun laskujen mukaan saan kyllä n.1500-1800 kcal päivässä, mutta voisin nostaa sen 2000kcal ja lisätä hiilareita =) kiitos vielä <3

Kiitos vastauksestasi!! Se oli asiallinen ja täynnä tietoa! Olen vasta raakile tässä ttreenailussa ja arvostan kommenttiasi!! :) minun laskujen mukaan saan kyllä n.1500-1800 kcal päivässä, mutta voisin nostaa sen 2000kcal ja lisätä hiilareita =) kiitos vielä <3

No ei kyllä todella tuu ton vertaa päivässä. Syötin kaikki nuo listaamasi ruuat kalorilaskuriin ja vielä grammat vähän yläkanttiin ja tulos oli 888kcal. Suosittelen että otat itsekin sen laskurin käyttöön ja varmistat että saat riittävästi kaloreita. Itseään on helppo huijata ja pyöristellä ylöspäin mitä mikin ruoka sisältää. Ihan tosi. Kokemusta on :)

E: Ja ei, Et todellakaan saa laskea kaloreita kasviksista. Kukaan ei koskaan, ikimaailmassa, NEVER, ole lihottanut itseään syömällä LIIKAA kasviksia. Not gonna happen.

Tässä vielä vähän listaa sun ruoista

Aamupala
ACKD™ Easy Diet -dieetti puurojauhe + raejuusto n.120g (ACKD puuroannos 111kcal ((55g/pussi)) raejuusto 2% 120g 96kcal)

Lounas:
kasviksia n.200-250g + tonnikalaa 140g/kanaa/lohta (Tonnikala/kana 140g 146kcal) lohi 140g olis n 300kcal

päivällinen:
2x väh.hiilihydraattinen leipä + 2kananmunanvalkuaista ja 1 kokonainen muna+ paprikaa n.100g (2x karppisen leipä 120kcal + 1 muna 80kcal + 2 valkuaista (n100g) 46kcal

iltapala:
1x real ruisleipä 76kcal
2x aamupalajuusto 12% (40g 80kcal)
paprikaa
Skyr-rahka ja 50g raejuustoa+pellavansiemeniä (skyr 95kcal, raejuusto 40kcal)
60-70g pähkinöitä. (70g 375kcal)

yht 1262kcal

Ja siis tässä vaiheessa lyön itseäni päähän ja pahoittelen. Multa oli jäänyt noi pähkinät kokonaan pois, jotka nostaa ONNEKSI kalorit 1200 tienoille. Mutta ei se 1200 ole mikään juhlan aihe :D Sun perusaineenvaihduntasikin vie enemmän kaloireita päivässä, kuin 1200.

Mutta joo, onneksi ei jäänyt alle tonnin nuo sun syömiset. Turhaa molotin sulle! Tai en ihan, mutta silti vähän hävettää. Joka tapauksessa 1200 on _helvetin_ vähän. Ite oon 173 pitkä ja painan 60kg ja syön päivässä 2000-2500kcal reenistä riippuen. Eikä kyllä paino todellakaan ole noususuhdanteessa. Lisää pitäis vaan mättää. Syö Syö sinäkin Syö :)

:))

Joo pähkinöissä on kivasti kaloreita ja niitä voi joskus mennä 100g päivässäkin...eli se tekee n.600 kcal. Hahah ei kantsi hävettää:d just hyvä oli! =) haluaisin omaksua terveen syömisen, kun sitten välillä tuntuu että syön liian vähän ja toisinaan liikaa! mutta siis niinkuin aluksi mainitsit että olen varmaan ollut lihavassa kunnossa niin painoni on ollut nyt muutaman vuoden 55-54kg ja sitä ennen se oli n.45 kg.. eli olen kyllä saanut lihaksillakin sitä painoa ylös! silloin tosin olinki ihan luuranko mutta nyt haluaisin saada sitä meattia koipiin ja vatsapalikatkin ois kivat =)) sinulla on upea kunto! ihailtava kunto! itsellä ehkä se lihomisen pelko noiden hiilihydraattien kanssa, ja kun pelkään etten treenaa tarpeeksi kovaa "ansaitakseni" hiilihydraatteja mm. pastan tai riisin muodossa.. tyhmä pää kun olen :D mutta itse siitä kärsin..:(
ja vielä tosta kaloreiden laksennasta, minä vieläkin saan sen vähintään 1500ckal, kun juon maitolasin illalla ja tuosta unotui soijajuoma lounaalla! eli siitä tulee n.90+90 kcal eli 180ckal lisää ja sitten jos vedän ne pähkinä mätöt niin.... :D

- - - Updated - - -

kysyisin vielä mitä mieltä olet kun suurin osa kaloreista tulee iltapalastani?!!? onko sillä merkitystä kehonkooostumukseen, rasvanpalamiseen ymym?? illalla on vaan nii ihana syödä <3

No sillä ei ole tuon taivaallistakaan merkitystä sun kohdalla syötkö noi vähäiset kaloris aamulla, päivällä vai illalla :) tietysti pysyisit tasaisen kylläisenä jos jakaisit kalorit tasan, mutta mikä itelles on paras vaihtoehto niin toteuta sitä!

Puheistas, entisestä painostas ja muista päättelen että olet sairastanut syömishäiriötä? Hieno juttu jos olet jotenkin päässyt siitä yli. Ikäväkyllä voin kertoa, että aina se tulee sielä takaraivolla olemaan. Niin kauan kuin vaan täällä maan päällä tallaat. Hiilarikammo on varmasti myös siitä peräisin ja sitä vain vahvistaa tämä nykynen hypetys missä kaikki pitää olla lo-carb tai vhh. Se on oikeasti ihan turhaa! Sä tarvit hiilareita että jaksat liikkua ja lihakses saa energiaa. Tarvit myös sitä proteiinia, mutta usko että hiilarit EI ole pahasta. Varsinkaan kun juokset ja teet kaikkea muutakin aerobista kuin vaan punttaat.

JA siis sulla ei todella ole mitään syytä POLTTAA RASVAA! Joten ÄLÄ mieti että millä ihmeellä on merkitystä rasvan palamisen kannalta. Sussa ei ole grammaakaan ylimääräistä rasvaa. Piste.

Hiih!! kiitos!! =) made my day :)) olen kyllä aikoinaan sairastanut...minustakin vähän tuntuu ettei siitä m100% pääse eroon, mutta hyvällä tiellä kuljetaan :)))

Se helpottaa kun oikeasti itse myös tiedostat että aina se tulee sun päässä surraamaan. Varmasti on helpompi ajatella syömistä ja liikuntaa terveeltä pohjalta kun tajuat että sun päässä tulee myös aina olemaan se mörkö joka väittää vastaan kun yrität syödä normaalisti. Sitten vaan pistät sen sivuun ja hoet itselles, että sulla on LUPA syödä ja LUPA pitää lepopäiviä ja LUPA tehdä kaikkea mitä normaalit terveet ihmiset tekee :) ETKÄ Varmasti liho vaikka söisitkin leivän tai mitä vaan mikä sillä hetkellä tuntuu pahalta. Sä liikut niin paljon että sulla olis lupa syödä vaikka kissoja, koiria ja pieniä lapsa etkä lihois siitä sen enempää :)

Tekee hyvää kun syöt kunnolla. Usko mua. Ja ala syödä.

Minä uskon sinnuu!! helpompi uskoa kovakuntoista naista joka laukoo totuuksia, kuin jotain plösöä palleroa joka sanois samaa ! :) kiitos vielä! aamu lähti käyntiin NORMAALILLA kaurapuurolla ;D vaikka olen kipeä enkäole päässyt salille 3n päivään...

Hyvä tyttö!

Hah. Kovaa treeniä ja kalorit yli 3000 niin kyllä aika radikaalisti olen vuodessa muuttunut. Erityisesti tuolta akselilta. Mutta tosiaan treeni ja kalorit kohdilleen, jos lihasta nainen haluaa. 2000kalorista tulee vaan paha mieli, kun kehitystä ei tapahdu. ;)

Hah. Kovaa treeniä ja kalorit yli 3000 niin kyllä aika radikaalisti olen vuodessa muuttunut. Erityisesti tuolta akselilta. Mutta tosiaan treeni ja kalorit kohdilleen, jos lihasta nainen haluaa. 2000kalorista tulee vaan paha mieli, kun kehitystä ei tapahdu. ;)

---epäilemättä olet muuttunut,mutta onko se lihasmassa, vai vaan massaa on sitten eriasia. Kuinka monta kiloa mielestäsi naturaali nainen voi saavuttaa lihasmassa vuodessa?
Kerron oman arvioni kun olet vastannut.

---epäilemättä olet muuttunut,mutta onko se lihasmassa, vai vaan massaa on sitten eriasia. Kuinka monta kiloa mielestäsi naturaali nainen voi saavuttaa lihasmassa vuodessa?
Kerron oman arvioni kun olet vastannut.

Noo varmaan muutaman kilon. Myös treeni ja sarjapainot ovat nousseet vuodessa siten, että en usko kyseessä olevan pelkkää ihraa. Kuvia ja sarjapainoja löytyy nainen pelastajaksi ketjusta.
Tietenkin tämä muutama kilo koskee vain tätä ensimmäistä treenivuotta. Sen jälkeen varmaan kilokin vuodessaon saavutus.

Suositut

Back
Ylös Bottom