Lihasten lämpö seuraavana päivänä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,

Asia ei ole ongelma, mutta ihan mielenkiinnosta kysyin, jos jollain muulla on samanlaisia tuntemuksia.

Aika ajoin, varsinkin jalkojen kohdalla, törmään siihen, että treenin jälkeisenä aamuna on treenatuissa lihaksissa sellainen mukava lämpö. Esimerkiksi eilen treenatut etureidet tuntuivat normaalia lämpimimmältä.
Lämpö tuntuu mukavalta ja olen monesti miettynyt, että mistä se johtuu? Treenin aiheuttama veren kierron lisääntyminen ei varmaan enää vaikuta yli 12h treenin jälkeen?

Kyllä kuumottaa seuraavana päivänä, jos on osunut hyvin treeni. Itsellä parhaiten huomaa just reisissä. Myös latsit ja rinta lämmittää kivasti treeniä seuraavalla aamulla. Ja itsellä nimenomaan ja vain, jos domssit. Muuten ei juuri kuumota. Sen sijaan olkapäät mulla ei saa tätä lämpöhalvausta oikeestaan koskaan. Pakkohan tällä on jotain tekemistä olla verenkierron kanssa.
En osaa sanoa mistä sitten johtuu tai onko muilla. Ite oon pitkään treenaillu vähän niinkun ylirasituksen rajamailla ilman kevennyksiä. Tiedä sitten voisko tästä johtua?

Uskoisin, että lihaksiin vapautuu jonkin sortin lämpöenergiaa lihassolujen korjautumisen sivutuotteena. :) Itselläkin on tuota lämpöä lihaksissa parina päivänä treenin jälkeen erityisesti iltaisin ennen nukkumaanmenoa. Hyvin lämmittää kämmeniä ku laittaa ne illalla reisille. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom