Lihasten kehittäminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja omnom
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 16 vuotias poika ja olen käynyt nyt salilla melkein yli puoli vuotta. Oon tehny salilla aika paljon kaikkia eri liikkeitä, mutta ei oo ollu mitään tiettyä treeniohjelmaa tai ruokavaliota millä voisin kasvattaa lihaksia. Olisko minkäälaista treeniohjelmaa jolla saisin vatsalihakset kunnolla näkyviin, rintalihakset ja isot hauikset? Ja olisiko samalla vinkkejä ruokavalioon.
Kiitos. :)

Olen 16 vuotias poika ja olen käynyt nyt salilla melkein yli puoli vuotta. Oon tehny salilla aika paljon kaikkia eri liikkeitä, mutta ei oo ollu mitään tiettyä treeniohjelmaa tai ruokavaliota millä voisin kasvattaa lihaksia. Olisko minkäälaista treeniohjelmaa jolla saisin vatsalihakset kunnolla näkyviin, rintalihakset ja isot hauikset? Ja olisiko samalla vinkkejä ruokavalioon.

Kokeile Ojentaja / hauis tai selkä hauis, Rinta / Olkapää, ja vedä myös kyykkyjä, buustaa sun lihaskasvua enemmän auttaa muissa lihaksissa..
Syö kanaa ja makarooneija tai riisiä lisää rypsyöljyä joka kerta 2 rkl niin paino nousee = hauis kasvaa..

Olet aivan oikeassa paikassa. Pakkotoistolta löytyy paljon tietoa niin erilaisista treeniohjelmista kuin ruokavaliostakin. Treeni-osiolta löytyy useita ketjuja liittyen treniohjelmiin ja eri lihasten treenaamiseen (jopa vatsalihasten näkyviin saamiseen ja hauisten kasvattamiseen) Ravinto-osiolta puolestaan löytyy varmasti laajasti tietoa oikeanlaisesta ruokavaliosta.

Ei kannata myöskään unohtaa tätä aloittelijoiden osiota, ei muuta kuin lukuintoa, täältä löydät varmasti vastaukset kysymyksiisi (ja paljon paljon muuta)!

Onnittelut, olet hyvää matkaa menossa kohti RHP kerhon jäsenyyttä! =) Isot lihakset saa kun syö enemmän kuin kuluttaa ja treenaa ahkeraan. Ei ole olemassa ohjelmaa jolla saat pelkästään nuo lihakset isoiksi, ohjemat pyrkivät nimenomaan mahdollisimman tasaiseen, sopusuhtaiseen kasvuun. Toki on ohjelmia ja "ohjelmia". Jos haluat erikseen korostaa em. lihaksia niin sitten otat valmiin ohjelman ja teet enemmän sarjoja ko. lihaksilla tai lisäät liikkeitä ohjelmaan. Tapoja on monia. Ota vaikka tuolta "starting strenght" ohjelma käyttöön ja ravinto-osiosta sitten ruokavalioasiaa haulla.

Ja mikä tässä on otettava huomioon niin ikävä kyllä noita kaikkia on aika vaikea saada samalla kertaa.
Vatsapalat esiin --> miinuskalorit
Tissi ja hauis isoiksi -->plussakalorit

laihdutin juuri vähän aikaan sitten vajaa 9kiloa (painan nyt 64kg) ja suurin osa läskistä on lähtenyt, mutta rinnoissa on vähäsen läskiä vielä, joka on ärsyttävää, mutta kun jännitän rintalihaksia läskit tavallaan katoavat... vyötärölläkin on vielä pikkasen läskiä. Hauikseni kasvoivat nopeaan tahtiin puolen vuoden sisällä ja ovatkin nyt melko isot, mutta saisi olla isommatkin... lähteekö nämä läskit kunnon salitreenillä vai jollain aerobisella liikunnalla?

laihdutin juuri vähän aikaan sitten vajaa 9kiloa (painan nyt 64kg) ja suurin osa läskistä on lähtenyt, mutta rinnoissa on vähäsen läskiä vielä, joka on ärsyttävää, mutta kun jännitän rintalihaksia läskit tavallaan katoavat... vyötärölläkin on vielä pikkasen läskiä. Hauikseni kasvoivat nopeaan tahtiin puolen vuoden sisällä ja ovatkin nyt melko isot, mutta saisi olla isommatkin... lähteekö nämä läskit kunnon salitreenillä vai jollain aerobisella liikunnalla?

Ne lähtee miinuskaloreilla.

Miinuskaloreilla, eli kulutat vähemmän kuin syöt. Ota päivän syömisesi ylös vaikka viikon ajan, ja katso nousee vai laskeeko paino. Jos nousee = olet plussalla, kulutat vähemmän kuin olet syönyt.
Jos laskee = olet miinuskaloreilla, eli olet kuluttanut enemmän kuin syönyt. Aerobisen tarkoitushan on juuri nostaa sitä kulutusta entisestään. Kyllä salillakin tietysti niitä palaa, muista se. Muuten kannattaa turvata proteiinin saanti varsinkin dieetatessa.

Vatsat, Rinta ja Hauis... Yllätys, että nämä pitää saada kasvamaan... :)

Nyt vaan ruokaa koneeseen. Ei mitään 64kg ruhoo aleta diettaamaan. Ei sulla paljoa fläsää tossa painoluokassa oo. Kroppas on vaan löysä, kun ei oo vielä lihaksia. Rupeet syömään kunnolla ja treenaat tasapuolisesti KOKO kroppaa, niin kyllä sä siitä kasvat ja "kiristyt", kun saat vähän lihaksia esiin. Muistat myös levätä tarpeeks.

Jos ylipainoa ei ole niin paljon, että siitä on terveydelle haittaa, on melko turhaa 16-vuotiaana rueta mitään dieettejä vetelemään. Syöt vaan normaalisti ja monipuolisesti tavallista safkaa ja käyt salilla treenaamassa monipuolisesti (=myös jalkoja) ja liikkumassa muutenkin ilman turhaa stressiä mistään vatsalihasten näkymisestä tai isosta hauiksesta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
penkki-hauis anyone?

Asiaan. koska kaikki tärkeä on jo mainittu tämä posti on turha

- syöt hyvin ja menet paikalliselle kuntosalille, hankit jäsenyyden ja pyydät ohjaajaa tekemään sinulle ohjelman
- treenaat vuoden tai kaksi. paino on luultavasti 75-80 riippuen pituuskasvusta tällöin.
- jos ne vatsapalat on tärkeää saada näkyviin niin sitten noiden kahden ensimmäisen vaiheen jälkeen kiristelet sitten

Suositut

Back
Ylös Bottom