Lihasten kasvu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeps
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko miten hyvin teillä kasvanu lihakset kun on alottanut treenaamaan? Tarkotan siis kokoa kun tossa ite huomasin iloseksi yllätykseksi että olin mitannu 16.3 hauiksen ja nyt sit mittasin ni oli kasvanu pikkustavajaa kaks senttiä. Elikkä onko ollu samanlaista kasvua vai parempaa?

Kasvua on tainnut kaikilla tulla vaikka kuinka pirusti.

Mittoja en ole katsonut, mutta painoa on tullut treenin aloituksen jälkeen aikalailla 10kg.

Mulla on ennen treeniä paino ollu 67kg ja nykyään 77kg! Ja rasvat on jopa alemmat kun aloittaessa :eek: Nii ja treenannu oon sellaset 1,5v. Zemppiä treeneihin!

Juuh, oon nyt melkein kuukauden treenannu ja painoa tullu yli 3 kiloa jo. Motivaatio pysyy aika korkealla, kun huomaa jotain tapahtuvankin :)

joo alussa kyllä tulosta tulee ja vauhdilla, se jos mikä motivoi

Tuli mieleen sellanen kysymys, että kuinka paljon ihmiselle on mahdollista kehittyä lihasmassaa vuodessa? Luin joskus jostakin, että puhdasta lihasmassaa ei voi kehittyä vuodessa 2kg enempää. Mielestäni tämä ei käy mitenkään päinsä, koska onhan meitä monenkokoista ja vartista treenaajaa.

Itselläni on nyt 2kk treenin jälkeen paino noussut kolmisen kiloa, mikä johtuu varmasti siitä, että olen syönyt enemmän ja treenannun kovemmalla teholla. Tavoitteena olisi saada lihasmassaa paljon lisää :D

ArcticPower sanoi:
Tuli mieleen sellanen kysymys, että kuinka paljon ihmiselle on mahdollista kehittyä lihasmassaa vuodessa? Luin joskus jostakin, että puhdasta lihasmassaa ei voi kehittyä vuodessa 2kg enempää. Mielestäni tämä ei käy mitenkään päinsä, koska onhan meitä monenkokoista ja vartista treenaajaa.

Sitä itse lihasta voi kehittyä juuri korkeintaan tuo pari kiloa tai jotain, mutta lihasmassaa voi tulla vaikka 15kg vuodessa.

ojuni sanoi:
Sitä itse lihasta voi kehittyä juuri korkeintaan tuo pari kiloa tai jotain, mutta lihasmassaa voi tulla vaikka 15kg vuodessa.

Lihasmassalla tarkoitetaan puhdasta lihasta...!
Siis lihasmassaa voi syntyä se pari kiloa sekä aloittelijalla enemmän.

Seagal sanoi:
Lihasmassalla tarkoitetaan puhdasta lihasta...!
Siis lihasmassaa voi syntyä se pari kiloa sekä aloittelijalla enemmän.
Ei kai tästä nyt pidä taas ruveta vääntämään. Jos lääkärit, jotka tuon 2 kilon säännön ovat kehittäneet, ovat puhuneet nimenomaan lihaksen proteiinimassasta, voi luku olla kohtalaisen realistinenkin sillä lihaksesta on ylivoimaisesti suurin osa vettä. Tällöin esimerkiksi 2 kiloa lihaksen proteiinimassaa tarkoittaa 10-15 kiloa lihasta (lihas sisältää sekä proteiinia että nestettä).

Mutta tuo 2 kilon lihasmassan sääntö on jostain niin käsittämättömän syvältä ettei sitä voi edes ymmärtää. Suoraan sanottuna aika heikot geenit ja retuperäinen treeni/ravinto-ohjelma saa olla, jos ei esimerkiksi ensimmäisenä treenivuotenaan saa ainakin 7-10 kiloa lihasmassaa (eli edelleen lihaspainoa johon kuuluu sekä proteiini- että nestemassa). Käytännön esimerkkejä kun löytyy pilvin pimein joka paikasta. Itsekin sain ensimmäisen reilun 4 treenivuoteni aikana noin 50 kiloa lisää painoa, josta arviolta 40 kiloa oli jotain muuta kuin rasvaa. Aloitin treenit syksyllä 1997, painoin 50 kiloa ja pituutta oli 181 cm. Keväällä 2002 painoin jo likimäärin 100 kiloa, pituutta 188 cm.
http://members.surfeu.fi/hulkki/morph.htm

Jos minä, keskivertogeenisenä kaverina joka ei ole koskaan käyttänyt anabolisia lääkeaineita, olen onnistunut saamaan tuollaista kehitystä aikaan, voidaan vain arvailla mitä joku geneettisesti lahjakas nuori mies voi saavuttaa. Ja olivat ne kilomäärät sitten mitä tahansa, ovat ne jotain aivan muuta kuin hikiset 2 kg / vuosi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä se 2kg:n sääntö on sitä kuuluisaa humbuugia. Itse lähdin noin 63kgsta, ja puolen vuoden reenin jälkeen paino on vakiintunut n.75kiloon. Parhaimmillaan kävi 80ssa. :thumbs:

Kyllä sitä tulee ku jaksaa vetää. :D

Elokuussa 2003 76 kg, nyt 82. Välillä kävin 83,5 kilossa. Vyötärön ympärys on kutistunut 5 cm, kaikki muut ympärysmitat kasvaneet joten taitaa tuo kaksi kiloa olla huuhaata.

4kk salilla käymisen jälkeen on lihakset kasvanut ja olen syömistä lisännyt, mutta paino pudonnut. Läskiä on sit näköjään lähtenyt nopeammin enemmän pois kuin lihasta tullut lisää.

vähän :offtopic:
Oon käyny 6 viikkoo salilla ja paino pysynä samassa, 4 viikkoo oon yrittäny syödä enemmän, mut ei oo auttanu ainakaan toistakseks. Eli oon nyt 1,77m, 60kg. Ja rasvaa on äärimmäisen vähän ollu alusta alkaen ja se ei oo ainakaan pienentyny siis rasvaprosentti.
Auttaako palautusjuoma massan kasvuun?, Sitä on nyt suunnitelmissa ostaa tai mihin se auttaa muuhun kun palautumiseen?
Onko jotai vinkkejä massankasvatukseen? paitsi syö paljon ja juo protskua, protskuun ei oo varaa vielä.

A2J sanoi:
vähän :offtopic:
Oon käyny 6 viikkoo salilla ja paino pysynä samassa, 4 viikkoo oon yrittäny syödä enemmän, mut ei oo auttanu ainakaan toistakseks. Eli oon nyt 1,77m, 60kg. Ja rasvaa on äärimmäisen vähän ollu alusta alkaen ja se ei oo ainakaan pienentyny siis rasvaprosentti.
Auttaako palautusjuoma massan kasvuun?, Sitä on nyt suunnitelmissa ostaa tai mihin se auttaa muuhun kun palautumiseen?
Onko jotai vinkkejä massankasvatukseen? paitsi syö paljon ja juo protskua, protskuun ei oo varaa vielä.

Veikkaan, että tässä on taas kyse siitä, että syöt omasta mielestäsi paljon, muttet kuitenkaan läheskään riittävästi. Pistäpä esimerkkiä päivän syömisistäsi.

joo, niin se varmaan onkin, mut kuitenkin "oon yrittäny syödä enemmän"
tässä nyt kuitenkin jotai esimerkkiä:
tänään:
aamulla: tosirukista ruisleipää 2 palaa, päällä rasvaa, juustoo, kurkkua; kaakao 2,5dl
koulussa (aamupäivä, klo:11.00): italianpataa(=jauheliha/makaroni/kasviksia) vajaa lautasellinen, 4dl maitoo
klo 12.00: tuplajuusto-hampurilainen mcdonaldsissa
klo 15.30 jauheliha-perunalaatikkoa puolilautasta, tosirukista leipää 1 pala (rasvaa, juustoo, kurkkua) maitoo 3dl, mehua 2dl
sitten illalla syön vielä ehkä tota jauheliha-peruna laatikkoo ja leipää ja juon maitoo 4dl

Voi olla ettet saa tarpeeksi proteiinia. Ota aamulla vaikka munia,jogurttia tms. lisäksi. Lisää päivän ruokailuihin parit välipalat, tai koita syödä isompia annoksia. Postauksestasi ei myöskään näy monelta syöt tuon iltasafkan, mutta jos menet nukkumaan klo. 22 paikkeilla, niin syö 1-2 proteiinia ja rasvaa sisältävää välipalaa ennen nukkumaan menoa.
Jos paino ei nouse niin enemmän vaan safkaa. :thumbs:

Mä oon treenannu nyt n.7kk ja kyl on lihakset kasvanu,sarjapainot noussu ja painoa tullu 10kg...Ja pari ensi kuukautta ravintopuoli oli aivan perseestä mutta painoa tuli silti lisää,ja nyt kun ravintoasiat on suurinpiirtein kunnossa,tulee massaa vielä enemmän!

Aloitin tammikuussa. Painoa tullut pikkuhiljaa lisää ja rasvat pysyneet suunnillen samoissa, ruokapuolen laitoin kuntoon heti. Näyttää ainakin siltä, että lihakset olisivat kasvaneet ja erottuisivat hiukan paremmin. Voi tietysti olla kuvittelua. Vaakaa ei ole edelleenkään, mutta paino on varmaankin noussut jonkun 3 kiloa.

A2J sanoi:
joo, niin se varmaan onkin, mut kuitenkin "oon yrittäny syödä enemmän"
tässä nyt kuitenkin jotai esimerkkiä:
tänään:
aamulla: tosirukista ruisleipää 2 palaa, päällä rasvaa, juustoo, kurkkua; kaakao 2,5dl
koulussa (aamupäivä, klo:11.00): italianpataa(=jauheliha/makaroni/kasviksia) vajaa lautasellinen, 4dl maitoo
klo 12.00: tuplajuusto-hampurilainen mcdonaldsissa
klo 15.30 jauheliha-perunalaatikkoa puolilautasta, tosirukista leipää 1 pala (rasvaa, juustoo, kurkkua) maitoo 3dl, mehua 2dl
sitten illalla syön vielä ehkä tota jauheliha-peruna laatikkoo ja leipää ja juon maitoo 4dl

Ei riitä alkuunkaan. Koita vähän laskeskella niin, että saat 30-40g proteiiniä per ateria ja aterioita viis päivässä säännöllisin väliajoin. Proteiinimäärää saat helposti nostettua ottamalla ruokavalioon mukaan tonnikalan, raejuuston ja rahkan. Maidosta saa myös aika hyvin protskua alhaisesta pitoisuudesta huolimatta, kun sitä tulee juotua niin suuria määriä.

Mitään sikabulkkia ei kuitenkaan mielestäni kannata aloittaa. Koita syödä enemmän, mutta silti terveellisesti ja monipuolisesti. Hampurilaisia ei kannattane ottaa jokapäiväiseen ruokavalioon. Koululla tarjotaan aina salaattia tai kasviksia, joten ota myös niitä. Ja iltapalalla ei tosiaan sitten tarvitse hiilareita. Purkki tonnaria tai raejuustoa+öljyä on hyvä iltapala. Täältä löydät searchilla ja FAQista todella paljon juttua ravinnosta. Ja kannattaa muistaa, että ravinto on todella suuri osatekijä treenaamisessa. Tsemppiä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom