Lihasten kasvatus-Hiilareita treenipäivänä, lepopäivänä ei.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tomppaH
  • Aloitettu Aloitettu
Morjens. Kysyisin sellaista asiaa että, vaikuttaako lihasten kasvuun jos jättää lepopäivinä hiilarit pois, minimoiko se läskin tulon vai aiheuttaako hallaa lihaksille?. Treenipäivinä tulee hiilareita ainakin 250g/päivä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos lihasten kasvatus on tavoitteena (eikä laihduttaminen), ei kannata välttämättä hiilihydraatteja pois mitenkään erityisesti jättää lepopäivinäkään. Niistä kuitenkin kannattaa ne ylimääräiset kalorit ottaa ja et varmasti saa riittävästi kaloreita, jos syöt pelkästään proteiinia 2g/kg ja rasvaa 1-1.5g/kg. Mut kalorit on taas kerran se mikä ratkasee. Lepopäivänäkin tarvitsee ylimääräistä energiaa, koska sillonhan ne lihakset kasvaa.

Miten palautuminen sujuu jos et hiilareita saa tankattua täyteen välipäivien aikana? Levossahan kasvu tapahtuu ja mielellään saisi olla koko ajan energiaa lihastenkasvulle, eikä mitään himmailua. Tuskin ylimääräistä muodostuu jos syö vain vähän kulutuksensa yli.

Saanko ängetä samaan ketjuun? Mä oon ihan hukassa ruoakvalion suhteen, tahtoo kasvattaa voimaa ja laihtua samaan aikaan. Olisko toi hiilarikierrätysruokavalio millään tavalla fiksu siihen hommaan? Enkä halua vastausta että toi on mahdotonta, koska se ei ole. Oon päättänyt niin :)

On aivan mahdollista kasvaa voimaa ja laihduttaa samalla. Silloin se voima vain kehittyy enemmän hermoston sopeutumisen ansiosta kuin lihaskasvun. Voi laihduttaessa lihasmassaakin hieman kasvattaa, mutta kovin tehokasta se ei ole.
Kierrättää tai on kierrättämättä hiilareita, kunhan kaloreita tulee vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu.

Morjens. Kysyisin sellaista asiaa että, vaikuttaako lihasten kasvuun jos jättää lepopäivinä hiilarit pois, minimoiko se läskin tulon vai aiheuttaako hallaa lihaksille?. Treenipäivinä tulee hiilareita ainakin 250g/päivä.

Itse teen juuri tällä tavalla eli treenipäivinä rasvat lähes nollassa ja lepopäivinä vastaavasti hiilihydraatit. Treenipäivinä hiilihydraattia sitten toki runsaasti koneeseen (sulla vain 250 g) eli paketillinen leipää, pari kattilallista riisiä, maltoa, rahkaa tms. Lepopäivinä sitten kananmunia, jauhelihaa, meetvurstia, oliiviöljyä kuitenkin niin, että päivän kokonaiskalorit jäisivät aavistuksen alle peruskulutuksen. Paino nousee (hitaasti), treeni kulkee ja juuri nuo hiilarittomat päivät poistavat turhaa pöhötystä kropasta. Toki painonnousu loppuu tietyn pisteen jälkeen, mutta kun itse menee vuodesta toiseen 80-90 kg:n välimaastossa, niin tällainen ruokavalio sopii todella hyvin. Sitten voi olla hankalaa, jos tarkoituksena päästä +100 kg:n lukemiin.

Prim0s syötkö treenipäivinä siis yli kulutuksen vai alle ja saatko oikeesti tolla kasvatettuu lihasta? Ihan uteliaisuudesta kysyn vaan :D

Prim0s syötkö treenipäivinä siis yli kulutuksen vai alle ja saatko oikeesti tolla kasvatettuu lihasta? Ihan uteliaisuudesta kysyn vaan :D

Tarkoitus on tosiaan syödä treenipäivinä yli kulutuksen. Tiettyyn pisteeseen asti toimii painon nostaminen tällä tyylillä. Jossakin vaiheessa auttamatta saavut "plusmiinusnolla" tilanteeseen eli silloin täytyisi kaloreita lisätä ja voi olla vaikea enää puhtaista lähteistä niitä ottaa. Ja kuten kirjoitin, pidän painoni melko samoissa lukemissa ympäri vuoden ja siihen tarkoitukseen tämä on toiminut. Lihaksista en tiedä, mutta ainakin treenipainoissa on progressiota tullut.

Suositut

Back
Ylös Bottom