Lihasten kasvattamisen mahdottomuus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tiedän, että foorumilla on hakutoimintoja ja vastaavaa on varmaan jo satoja kertoja jauhettu, mutta olen huonohermoinen etsijä, enkä pysty kauaa selailemaan poukkoilevia aiheta. Siksi kirjoitin nyt oman threadin.

Enpä koe olevani ihan aloittelija, sillä olen jo nelisen vuotta treenaillut aktiivisesti 3 tai 4 kertaa viikossa. Silti kuluvan neljän vuoden aikana lihasmassaa ei ole kertynyt lähes yhtään. Paino on pysynyt 71-74 tuntumassa. Ikää on 30 vuotta ja pituutta 185 cm. Treeninä olen tehnyt monipuolisesti 6-8 toiston toistoja 4-5 sarjoissa, aina siten, että viimeiset tuntuvat rankoilta. Liikkeinä kaikki perinteiset ja hyväksi havaitut.

Tiedän, että safkapuolessa on taatusti parantamista. syön pari kertaa vuorokaudessa lämpimän ja parin tunnin välein jotain minivälipalaa, maustamatonta jugurttia pähkinöillä tai vastaavaa. Unta tulee n. 6 h vuorokaudessa, viikonloppuisin enemmän. Liikuntaa tulee pakostakin vähintää 5 km kävelyä joka päivä, elukoiden takia.

Onko todella näin, että minun tulee muuttaa lihasmassan kasvattamisen vuoksi koko elämäntapa sellaiseksi, että syön, treenaan, syön lisää, syön lisää ja nukun. Lepopäivä, syön, syön, syön, nukun. Ja toistan?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Sanot että olet tehnyt monipuolisesti ja sit heti perään kirjotat että toistoalue on ollut 6-8? Ei tuo kovin monipuoliselta kuulosta. Mutta fakta on se, että jos paino on neljä vuotta pysynyt lähes samassa, niin kyllä sä edelleen syöt liian vähän..

Sanot että olet tehnyt monipuolisesti ja sit heti perään kirjotat että toistoalue on ollut 6-8? Ei tuo kovin monipuoliselta kuulosta. Mutta fakta on se, että jos paino on neljä vuotta pysynyt lähes samassa, niin kyllä sä edelleen syöt liian vähän..
Kiitos vastauksesta. Pitääkö siis käytännössä "lihottaa" esim. 10 kg, jotta voi lihas ksvaa?

Kiitos vastauksesta. Pitääkö siis käytännössä "lihottaa" esim. 10 kg, jotta voi lihas ksvaa?

Lihas kasvaa kun syöt enemmän kuin kulutat. Ei se meinaa mitään 50kg läskiä kuukaudessa vaan tasaisesti lisäät ruokamäärää niin kauan että paino lähtee hissukseen nousuun. Tsekkailet sitä vaakaa ja pidät ruokapäiväkirjaa. Ei tää oo rakettitiedettä.

Jos neljä vuotta on treenattu, niin luulisi jotain tuloksia näkyvän. Millaset sarjapainot esim. penkissä ja muissa isoissa liikkeissä?

Mä myös söisin enemmän. Itse oon 183/77-80kg ja omaan silmään ihan vinkuheinä, joten ei sullakaan sitä rasvaa voi olla jos oot 185/71-74. Kokeile jollain +500kcal/pv ja katsot parin kk päästä että tapahtuuko mitään. Voisin kuvitella, että plussakaloreilla treenitehosi paranee ja treeni alkaa kulkea paremmin.

Jos sanomasi mukaan 4v treeni 3-4 kertaa viikossa ei tuota tulosta, niin metsään on menty ja pahasti. Treeniohjelmaa kannattaa täältä katsoa, mutta eiköhän sun pääongelma ole toi syöminen. Tietty jos talous antaa myöden, niin hanki PT joka katsoisi sulle vähän ruokavalioo ja treeniohjelmaa. Ei tartte itse nähdä vaivaa (viittaan tällä tähän ettei olla aiheeseen haulla löydetty eksaktia vastausta pakkikselta).

Ja viimeiseen kysymykseen vastaus on kyllä. Jos haluat kasvaa, niin sun elämääsi dominoi treeni, ruoka ja lepo.

Kun nähtävästi olet hoikka mies (nopea aineenvaihdunta), niin suosittelisin kunnon roskabulkkia vaan päälle, koska ihan treenistä 60% on sitä ruokavaliota, 20% treeniä, 20% lepoa.
Itse olin 3 vuotta sitten 68kg 186cm, nykyään olen 186cm ja 102kg. Olen ollut lähes koko 3 vuotta roskabulkilla ja vieläkin näkyy vatsalihakset joten kuten ja rasvat on n. 18% tietämissä.
Oot onnekas, kun voit syödä mitä haluat ja tuloksia vaan tulee, joten hyödynnä sitä.

Itse pidän huolen vain siitä, että saan oikean proteiini määrän päivittäin 160-180g/päivä ja vitaminiinit, hiilarit tulee vanukkaista, karkeista, milloin mistäkin paskasta.
Tietysti joka päivä syön myös riisiä ja kanaa paljon ja pääasiassa kyllä yritän saada hiilarit puhtaista ruuista, mutta kyllä sitä tulee lähes joka päivä paskaakin vedettyä.

Kun nähtävästi olet hoikka mies (nopea aineenvaihdunta), niin suosittelisin kunnon roskabulkkia vaan päälle, koska ihan treenistä 60% on sitä ruokavaliota, 20% treeniä, 20% lepoa.
Itse olin 3 vuotta sitten 68kg 186cm, nykyään olen 186cm ja 102kg. Olen ollut lähes koko 3 vuotta roskabulkilla ja vieläkin näkyy vatsalihakset joten kuten ja rasvat on n. 18% tietämissä.
Oot onnekas, kun voit syödä mitä haluat ja tuloksia vaan tulee, joten hyödynnä sitä.

Itse pidän huolen vain siitä, että saan oikean proteiini määrän päivittäin 160-180g/päivä ja vitaminiinit, hiilarit tulee vanukkaista, karkeista, milloin mistäkin paskasta.
Tietysti joka päivä syön myös riisiä ja kanaa paljon ja pääasiassa kyllä yritän saada hiilarit puhtaista ruuista, mutta kyllä sitä tulee lähes joka päivä paskaakin vedettyä.

Itse olen käynyt salilla n. 3 vuotta ja väännän tyyliin samoilla painoilla kun aloittelijat, näytän vaan 3 kertaa isommalta

Siinä lainaus tuolta toisesta ketjusta. Varmasti jos on vajaa 40 kiloa nostanut painoaan roskabulkilla niin näyttää 3 kertaa isommalta kuin aloittaessa. Lihasta siitä nyt ei vaan mahda olla kovinkaan suuri osa ja jos olisi niin kyllähän ne treenipainot olisivat räjähtäneet kasvuun vaikka olisitkin vaan jtn pumppia koittanut aina hakea. En usko todellakaan että olet 18% rasvoissa, tokkopa edes 28%. Ei millään pahalla mutta jaat täällä aika kehnoja neuvoja aloittelijoille. Toki varoittaviakin esimerkkejä tarvitaan...

En ymmärrä ensinnäkään miten tuo liittyy tähän topickkiin, että heitin radikaalin esimerkin tuntumalla/tekniikalla treenaamisesta toisessa topickissa ja linkkasit sen vastauksen tänne, jotka ei liity keskenänsä mitenkään.
Tietysti voin vääntää 24kg kässäreillä niitä haboja, eikä se ole mitään selkä vetkuttamista, mutta pointtina oli kertoa edellisessä topickissa että tuntumalla treenaamalla saat enemmän lihasta kroppaan.
Kokeileppa ihan huvikses itekkin ens kerralla vähentään vaikka jostain liikkeestäsi painoja ja keskity negatiiviseen toistoon ja liikkeen hitauteen, voin lyödä vaikka vetoa että saat lihakset kipeemmäksi kun sillä sun normaali painolla tehdessä ja kyllä, se kehittää enemmän sun lihasmassaa tuolla tavalla tehdessä.
Tietysti, treeniohjelman pitää olla vaihteleva ja joskus on hyvä ottaa myös sitä voimapainotteista treeniä mukaan, jotta lihaskasvu pysyy maximaalisena.
Itse teen pääasiassa silti tuntumalla pienet liikkeet, huom. puhun nyt pienistä liikkeistä.

Isot liikkeet olen tehnyt voimapainotteisesti, lähes aina ja niissä olen todennut voimapainotteisen treenin kehittävämmäksi lihaskasvua treenatessa.

Joka tapauksessa, jokainen päättää itse mitä haluaa tehdä.
Ja kyllä nuo minun painot/pituudet ja rasvaprosentit pitää paikkansa.
Jos oikein tarkkoja ollaan, olen tällä hetkellä 105kg ja rasvaprosentti ehkä 20% tietämissä nyt.

Tiedän, että minun neuvot ei ehkä mene sen perinteisen standardin mukaan, mutta kyllä nämä ihan toimivia neuvoja ovat.
Ja kukin käsittää roskabulkki sanan eritavalla, itse syön kyllä terveellisesti paljolti ja hyvää hiilaria, mutta en mä vastaankaan herkkuja ole.
Hiilaria niissäkin on ja itsellä, kun nopea aineenvaihdunta niin lähes mahdoton saada tuota läskiä ympärille vaikka mitä yrittäisi, joten hyödynnän vaan aineenvaihduntaani.
Sen takia neuvoin aloittajaa hyödyntämään aineenvaihduntaa myös, koska näen jossain määrin itseäni hänessä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heh. Itsellläni on roskageenit, matalat testotasot ja perinteinen kynis-syndrooma. Myös mulla kesti jonkun aikaa tajuta että se mikä auttaa on kova treeni ja kunnon määrät ruokaa.
Ei se välttämättä oo mahdotonta vaikka se siltä tuntuis. Oon ite joskus treenannu sillee puoltehoilla ja hokenu et en mä mihinkää kehity.

Helpoin vastaus tähän on kaloreiden laskeminen ja aamupainon seuraaminen. Otapa vaikka viikko 3000 kcal/päivä ja seuraa aamupainoasi, et mihin suuntaan lähtee. Sopiva nousu on noin 0,5 kiloa viikossa... Mielestäni 0,2...0,5 olisi hyvä haarukka. Sit jos paino junnaa, niin nostat vähän kaloreita (vaikkapa 500 kcal).

Treenistä on vaikee sanoa kertomasi perusteella, mut nelisen vuotta jos oot hinkannu "hyväksi havaittuja" liikkeitä, niin tuskin kovin vaihtelevaa se on ollut. Kokeilemalla se selviää. Vieläkin peräänkuulutan noita Muscle challengeja, jossa kaikki on tosiaan ajateltu puolestasi. SInulle jää enää vain toteuttaminen.

Olkoon kyse treenistä tai syömisestä, niin ainakin miinä yritän pitää mielessäni, että kaikki syyt, jotka estävät tekemästä jotain oikein ja perusteellisesti, ovat tekosyitä. Muista tämä, kun mietit jotain ylitsepääsemätöntä ja yllättävää menoa tjmsp.

Hyviä treenejä!

Tietysti, treeniohjelman pitää Jos oikein tarkkoja ollaan, olen tällä hetkellä 105kg ja rasvaprosentti ehkä 20% tietämissä nyt.

Hiilaria niissäkin on ja itsellä, kun nopea aineenvaihdunta niin lähes mahdoton saada tuota läskiä ympärille vaikka mitä yrittäisi, joten hyödynnän vaan aineenvaihduntaani.

Läskiä mahdoton saada ympärille, mutta kuitenkin olet 20% rasvoissa?

Muutenkin puheesi tuntumareenistä, lihasten kasvamisesta ilman sarjapainojen kasvua, roskabulkista ja muusta kuulostaa siltä, että olet lihottanut itseäsi ja kuvittelet sen olevan lihasta. Rasvaprosentin arvioinnista ei ilman kuvia tai tarkkoja mittauksia pysty enempää sanomaan, mutta sekin tulee helposti itse arvioitua alakanttiin.

Ei millään pahalla mutta jaat täällä aika kehnoja neuvoja aloittelijoille. Toki varoittaviakin esimerkkejä tarvitaan...

Vielä eräästä ketjusta:
En itse alottaisi salilla vielä käymään tuon pituisena/ikäisenä... josset halua jäädä lyhyeksi, niin en suosittele.
Harva osaa syödä oikein, että puntilta tulisi tuloksia ja kasvukin pysyisi ennallaan.

Pääasiassa, raskaat liikkeet kuten mave ja pään yläpuolelle vietävät liikkeet mm. pystypunnerrus, niitä pitäisi välttää jos nyt kuitenkin meet salille.
Niillä oli jokin vaikutus kasvuhormooni negatiivisella tavalla, en nyt faktoja löydä mistään tähän hätään.

Omalla kehonpainolla alottaisin tekemään leukoja, punnerruksia ym. perus liikkeitä tuon ikäisenä, jos lihasmassaa haluat.
Omalla kehonpainolla voit tehdä niin paljon kun huvittaa vaan, eikä se vaikuta pituuskasvuun... tosin joku treeniohjelma niissäkin kannattaa olla, että progressiota tapahtuu.

Huoh...

Zone-sarja -42%
Kukin treenaa itselleen parhaaksi koetulla tyylillään, mutta en kyllä näe mitä huonoja neuvoja olen antanut tässä topickissa aloittajalle.
Näen itseäni aloittajassa, koska hän on selvästi nopean aineenvaihdunnan omaava ihminen ja siksi ajattelin jakaa vaan vinkkejä, jotka olen itselleni kokenut hyväksi.
Ei varmastikkaan toimi monellakaan nämä neuvot, mutta itselläni on toiminut ja uskon, että myös aloittajalla.
Ei mulla ole aikaa lähteä mukaan trollaukseen, mutta aloittajalle hyvä neuvo on että jos on vaikea saada niitä kaloreita, niin kannattaa myös roskabulkata jonkun verran.
Tietysti paras tapahan olisi bulkata puhtaasti hyvillä hiilareilla, mutta mitä turhia jos omaa hyvän aineenvaihdunnan, niin hyödynnä sitä.

"mutta kuitenkin olet 20% rasvoissa?", "että olet lihottanut itseäsi ja kuvittelet sen olevan lihasta. ", viime rasvamittauksessa rasvat oli 18% tietämillä ja paino 102kg, pituus 186cm, kun sinua noin progressioni kiinnosti. Nyt paino 105kg ja rasvat 20%? En tiedä, en ole käynyt mittauksessa nyt.
Eihän nuo rasvamittaukset tarkkoja ole, mutta suuntaa antavia kuitenkin uskoisin.

AP olet nyt tehnyt sellaisen pikkuisen mokan että olet hinkannut ja hinkannut samalla toistoalueella liian kauan, sinun pitää nyt muuttaa treeniäsi siten että teet vaikka näin jotenkin

Viikko 1.
tuota sinulle tuttua ja turvallista 6-8 toistoa sarja...

Viikko 2.
2-4 toistoa sarja, sarjamääriä ei kannata minulta kysyä

Viikko 3.
12-20 toistoa sarja ja tässä sen kivun ja poltteen pitää alkaa siinä 10-12 kohdalla jos ollaan vaikka 20 sarjassa, 12 sarjassa kivun olisi hyvä alkaa siinä 7-8 kohdalla

ja joskus sieltä salilta on hyvä olla vaikka viikko pois mutta tätä juhlaa vain kerta 3 kuukauteen :D sanoit että viimeiset toistot tuntuvat rankoilta, toivottavasti se "rankalta" tuntuminen on sitten ollut sellaista kuoleman kamppailua kun silmät vuotavat verta ja hampaat halkeilevat leukojen puremisesta yhteen sillä jos ne vikat toistot ovat jotain muuta niin et todellakaan tee riittävän kovaa, et ole enään nuori ja mitä pidemmälle menet kuten minä niin vaikeammaksi se tulee käymään kokoajan mutta kovalla tekemisellä se kyllä onnistuu...kait :D

Lisää ruokaa koneeseen ja ota massakausi siistillä ruokavaliolla ja treenaa pienijakoisella (1-2-jakoisella) ohjelmalla. Painosi vaikuttaa pieneltä salilla käyväksi mieheksi suhteessa pituuteesi. Jos et uskalla syödä kunnolla ja ottaa massaa kroppaan, niin kannattaa vaihtaa lajia vaikka pitkänmatkan juoksuun.

Tää nyt on ärsyttävää kertoa omasta miehestä esimerkki, mutta mun mies aloitti salilla käynnin 1,5 vuotta sitten, ja söi ja treenasi kovaa. Lähtökohta oli laiha ja rasvaton. Lähtöpainoon on tullut n. 15kg (on tosin pitkä mies kuten sinäkin), silminnähden lihasta ja saa kuulla tästä jatkuvasti positiivista palautetta muilta. Ja ikä ei ole este, mun mies on jo täyttänyt 40v. Eikä sillä edelleen ole mitään mahakumpua, vaan massan keräämisen voi lopettaa, kun/jos vyötärö alkaa kerätä rengasta ympärillleen.

Eli siinä mielessä sulla on hyvät lähtökohdat alkaa kasvattamaan lihasmassaa, koska olet hoikka, niin voit huoletta mennä plussakaloreille. Lihavan on vaikeampaa saada tuloksia (=lihaksikasta ja vähärasvaista kroppaa), koska pitää dieetata ensin jne.

Deezah kai sä nyt ymmärrät, ettei kukaan ota sun puheitas todesta ennenkö laitat kuvia todisteeksi rasvaprosentistasi? Ja paskapuhetta tuo nopea aineenvaihdunta. Samaa jargonia mä jauhoin kun painoa ei tullut ja "söin kun hevonen". Hoplaa, kun rupes oikeasti laskeen kaloreita niin rupeskin painoa tuleen. Luulen, ettei ketjun aloittajalla ole hajuakaan siitä, kuinka suuri määrä ruokaa esim. 3000kcal on puhtaana. Ihan turha tulla huuteleen roskabulkin puolesta.

Toisekseen, osaako se kroppa jotenkin erottaa esim. leuanvedon ylätaljasta? "Aaah, nyt tehdäänkin ylätaljaa eikä leukoja, lopetanpas kasvuhormonin erityksen!" Vai mitä vittua sä meinasit että pituuskasvu loppuu salilla treenatessa, mutta ei kehonpainotreenissä? Lihasärsyke on lihasärsyke, tuli se punnerruksista tai penkistä.

Deezah kai sä nyt ymmärrät, ettei kukaan ota sun puheitas todesta ennenkö laitat kuvia todisteeksi rasvaprosentistasi? Ja paskapuhetta tuo nopea aineenvaihdunta. Samaa jargonia mä jauhoin kun painoa ei tullut ja "söin kun hevonen". Hoplaa, kun rupes oikeasti laskeen kaloreita niin rupeskin painoa tuleen. Luulen, ettei ketjun aloittajalla ole hajuakaan siitä, kuinka suuri määrä ruokaa esim. 3000kcal on puhtaana. Ihan turha tulla huuteleen roskabulkin puolesta.

Toisekseen, osaako se kroppa jotenkin erottaa esim. leuanvedon ylätaljasta? "Aaah, nyt tehdäänkin ylätaljaa eikä leukoja, lopetanpas kasvuhormonin erityksen!" Vai mitä vittua sä meinasit että pituuskasvu loppuu salilla treenatessa, mutta ei kehonpainotreenissä? Lihasärsyke on lihasärsyke, tuli se punnerruksista tai penkistä.
Varsinkin kun homma menee vielä nimenomaan niin, että niistä kyykyistä ym. "isoista" liikkeistä kasvuhormonia itseasiassa erittyy enemmän.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom