Lihasten kasvattamisen mahdottomuus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kunnon vastauksia tullut kusymykseeni kun olin poissa internetin ääreltä. Kiitos paljon kaikille.

Eli vetelen sitten ruokavaliooni härskit muutokset. Treeniohjelmia olen ehtinyt neljän vuoden aikana kokeilla niin monia, että olen kyllä rajut ja hyvät löytänyt. Vaihteluakin on, sillä en jaksa paria kuukautta enempää täsmälleen samoja hinkata. Perusliikkeet (penkki, mave ja kyykky) tietty aina mukana. Myös pt on antanut omat propsinsa joskus. Treenistä en ole siis huolissani. Ongelma todellakin on tuon syönnin kannssa.

Kroppani on todellakin pitkänmatkanjuoksijan ja staminaa löytyykin maratoonarin verran. Siksi olenkin edelleen jaksanut innostua lihasten kasvatuksesta, silla kestävyys on liian helppoa itselleni.

Ehkä paskaruokabulkilla en lähde aloittelemaan, mutta normisafkaa lisään roimasti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kunnon vastauksia tullut kusymykseeni kun olin poissa internetin ääreltä. Kiitos paljon kaikille.

Eli vetelen sitten ruokavaliooni härskit muutokset. Treeniohjelmia olen ehtinyt neljän vuoden aikana kokeilla niin monia, että olen kyllä rajut ja hyvät löytänyt. Vaihteluakin on, sillä en jaksa paria kuukautta enempää täsmälleen samoja hinkata. Perusliikkeet (penkki, mave ja kyykky) tietty aina mukana. Myös pt on antanut omat propsinsa joskus. Treenistä en ole siis huolissani. Ongelma todellakin on tuon syönnin kannssa.

Kroppani on todellakin pitkänmatkanjuoksijan ja staminaa löytyykin maratoonarin verran. Siksi olenkin edelleen jaksanut innostua lihasten kasvatuksesta, silla kestävyys on liian helppoa itselleni.

Ehkä paskaruokabulkilla en lähde aloittelemaan, mutta normisafkaa lisään roimasti.

Juuri näin lähtisin liikkeelle. Reippaasti ruokaa naamaan, mutta kuitenkin kaiken paskan jättäisin pois. Isot liikkeet vaihtelevilla toistomäärillä (6-15) ja progressiivisuus sarjapainoissa ovat avainasemassa. Niin ja lepo.

Zone-sarja -42%

Ihan mielenkiinnosta, miten olet todennut ohjelmien "hyvyyden" jos kerta kyselet täällä neuvoja kun ei sarjapainot kasva eikä lihastakaan oikein noilla statseilla voi olla? :)

Neljässä vuodessa siis... :rolleyes:

Ihan mielenkiinnosta, miten olet todennut ohjelmien "hyvyyden" jos kerta kyselet täällä neuvoja kun ei sarjapainot kasva eikä lihastakaan oikein noilla statseilla voi olla? :)

Neljässä vuodessa siis... :rolleyes:
Koska liikkeet ja ohjelmat ovat ihan niitä samoja, mitä tekin teette. On vain eri asia sitten miten itse niitä olen toteuttanut. Olenko ollut liian löysä? Todennäköisesti. Olen siis myös tehnyt vaihtelevasti 10-12-toistoja hieman kevyemmillä.

Koska liikkeet ja ohjelmat ovat ihan niitä samoja, mitä tekin teette. On vain eri asia sitten miten itse niitä olen toteuttanut. Olenko ollut liian löysä? Todennäköisesti. Olen siis myös tehnyt vaihtelevasti 10-12-toistoja hieman kevyemmillä.

Sarjapituuksien ja ohjelmien variointia ei tarvitse tässä kohtaa miettiä, jos kerran mitään selvää adaptaatiota ei ole vielä tullut yhteenkään ohjelmaan tai sarjapituusalueeseen. Ja ylipäätään aloittelijalle toimivat käytännössä kaikki ohjelmat ja sarjapituudet(tolkun rajoissa). Aloittelijat tapaavat kehittyä myös hyvin kyseenalaisilla ruokavalioilla, joten nähdäkseni tässä tulisi hakea ratkaisua työetiikan ja taipumusten osastolta. Eli tehdäänkö yksittäinen sarja siihen pisteeseen, jossa lihakset ylikuormittuvat. Taipumukset määräävät miten syvälle epämukavuusalueelle silloin pitää treenissä mennä. Subjektiivinen kokemus treenin kovuudesta ei aina riitä.

Tietysti ruokaakin olisi syytä lisätä.

Jos omakotitalon ylläpitoon tarvii 20kg laastia vuodessa niin mitäs luulet, saatko laajennettua taloa tuolla samalla kyseisellä 20kg laastimäärällä? No et, laajennus vaatii lisää laastia ja todennäköisesti rapatessa roiskuu ja laasti menee väärään paikkaan väärässä muodossa, mutta kyllä se talo siitä laajenee. Ja kun olet laajentanut talosi ja neliöitä on tullut lisää niin talon ylläpitoonkaan ei enää riitä 20kg laastia vaan pitääksesi talosi kunnossa ja jykevänä pystyssä, tarvitset 40kg laastia vuodessa.. toivottavasti auttaa.

Niin ja tietenkin kovaa nousujohteista treeniä ja lepoa :D

Ravintopuolen hienosäätöä tää juttu, mutta itse huomasin palkkarin tärkeyden takavuosina. Pidin sitä vähän humpuukina aiemmin. Äkkiä huomasin sen hyödyllisyyden, kun sitä ottaa hieman ennen harjoittelua ja sopivasti sen jälkeen. Itse lisään siihen normiheraa. Yhdyn niihin arvioihin, että voimailun jälkeen palkkari ja sen sisältämä hiilari vaihtavat katabolian anaboliaan, l. hajotusvaihe muuttuu rakennusvaiheeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom