Lihasten eri kokoisuus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipe-88
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
36
Kokeilin searchia ja löysinkin yhden threadin tästä aiheesta mutta asia jäi vielä hieman epäselväksi...
Eli mua on ruennu häiritsemään sellanen juttu et mulla on oikean käden hauis isompi kuin vasemman, vasemman käden ojentaja isompi kuin oikean ja vasemman jalan pohje on isompi kuin oikean...
Miten tätä voi korjata vai korjaantuuko se ajan myötä itsekseen kun lihasta tulee lisää?
Nyt kommentteja sellaisilta keillä on samanlaisia ongelmia tai on joskus ollut...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No aivan omasta päästä tää mutta... Treenaat sen heikoimman lihaksen mukaan niin kyllä ne siitä tasottuu. Itsellä taas on tua oikea käsi kokonaisuudessaan vahvempi kuin vasen ja vasemman mukaan teen treenit, että silleen.

Itse treenaan aina heikomman lihaksen mukaan.
Oikea käsi tosin on varmaan loppuelämän isompi ja suonikkaampi johtuen kössin peluusta. (harrastanut 4v)
Vaikka ei ehkä voisi uskoa mutta kyllä se 1.5cm isompi on olkavarresta sekä forkuista.

Mullakin on samoja ongelmia. Kyllä ne erot siitä tasottuu ajan kuluessa (toivottavasti) ja jos et ole hirveen kokonen niin tuskinpa ne erotkaan aivan käsittämättömiä ole. Jos kuvittele käteesi 10cm lisää, oletan että ei sitä eroa enää huomaa. IMO ei kannata aloittelijana huolehtia symmetrisyydestä, koska se vaan hidastaa kehitystä.

Mulla on rinnan kanssa toi homma, mutta olen vetäny aina heikommalle ensimmäisen ja viimeisen sarjan, niin kai se tästä tasoittuu.. :rolleyes:

Eli: Kun treenaat hauiksia ja ojentajia, tee se käsipainoilla ja yksi käsi kerrallaan. Aloita heikommalla kädellä ja tee niin paljon toistoja kuin mahdollista ko. painolla. Jatka sitten vahvemmalla kädellä ja tee vain niin monta toistoa kun juuri sait heikommalla kädellä, vaikka muutama toisto vielä menisikin. Itse sain näin tasoitettua eron käsivarsissa kolmessa kuukaudessa.

Joo itsellä oli hauska kokemus tästä lihasten erikokoisuudesta.
Oli ojentajatreeni menos ja kapeaa penkkiä sitte heivasin suht`koht isoilla painoilla mulle, niin viimeisen sarjan viimeistä toistoa siinä lykkäsin kauheella ilmeellä, ja sitten huamasin että oikee käsi oli suorana mutta vasenta en jaksanu/saanu millään kokonaan. Ei siinä muuta kun painot tippu toisesta päästä ja kauhee ryminä, mutta opinpa ainakin että treenata sen vasemman mukaan kapeetapenkkiä.

Tosta kokoerosta...

se tasottuu aika hyvin myös niin, että kasvatat tumppusi hieman isommiksi. Jos kokoero on nyt esim.1,5cm, vaikkapa niin että oikea on 37cm ja vasen on 35,5cm, on prosentuaalinen kokoero noin 4,2%.

Jos kokoero pysyy siinä 1,5cm, käsien ollessa 45cm ja 43,5cm, on prosentuaalinen ero vain noin 3,4%.

Näin kädet näyttävät vähemmän erikokoisilta.

:arvi:

Mä kokeilin nyt hauis-ja ojentajatreeneissä tota et tekee pienemmän käden mukaan noi sarjat mut esim. yhdenkäden ojentajapunnerrus taljassa niin molemmalla kädellä meni samalla painolla just ja just 15 toistoo ja sama hauistreenissä...Eli kädet on yhtä vahvoja mutta erikokoisia.

ipe-88 sanoi:
Mä kokeilin nyt hauis-ja ojentajatreeneissä tota et tekee pienemmän käden mukaan noi sarjat mut esim. yhdenkäden ojentajapunnerrus taljassa niin molemmalla kädellä meni samalla painolla just ja just 15 toistoo ja sama hauistreenissä...Eli kädet on yhtä vahvoja mutta erikokoisia.
Sama vika rahikaisella.
Voikohan vaikuttaa, esim. meikäläisen tapauksessa, että oikeakätisenä käytän oikeaa kättä enemmän->ollut pienellä treenillä aina->lihas vaatisi enemmän ärsytystä kasvaakseen ?
Toisinsanoen siinä (oikeassa hauiksessa) on jo valmiiksi voimaa, muttei massaa, jolloin jaksan tehdä sillä enemmän/saman verran kuin vasemman käden hauiksella, mutta vasempaan ottaa treeni paremmin, parempi tuntuma ja pumppi ->näyttäisi kasvaneen paremmin...

Selitinköhän nyt tarpeeksi epäselvästi :jahas:. Ymmärtänette mitä tarkoitan..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Edellä olevien treenivinkkien lisäksi kiinnitä huomio siviili ja työelämään. Teetkö aina vahvemmalla kädellä voimaa vaativat suoritteet?? jos teet niin rupea tekemään tasaisesti molemmilla. Itse huomasin varastohommissa tämän ja sen korjaaminen jo kummasti auttaa asiaa.

Mittaappa kuinka isot ne oikeasti on. Itsekin luulin että vasen hauis oli paljon pienempi kun oikea mutta mittanauha näytti että ne ovat melkein samat.

Itsellänikin on kokoeroja hauiksissa, ojentajissa, pohkeissa ja rintalihaksissa.
Heikomman puolen mukaan oon treenaillu, mutta aina niissä tulee olemaan jonkin asteisia eroavaisuuksia.
Lisäksi oikea käsivarsi on noin 1cm vasenta pidempi. Myös luusto voi aiheuttaa jonkinlaisia eroavaisuuksia.

Ihmiskeho EI KOSKAAN ole symmetrinen, se täytyy vain hyväksyä.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom