Lihasta voima- vai volyymipohjaisella treenillä? Vai molemmilla?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Usein olen havainnut bodareiden jakautumista kahteen eri koulukuntaan. Jotkut tykkää hankkia massaa painavilla painoilla ja lyhyillä toistoilla, voimapainotteisemmin. Sitten on näitä pumppailijoita, jotka tykkää vetää lihakset pumppiin ja hapoille, suuremmilla toistomäärillä ja pienemmillä painoilla. Nyt kun olen selaillut alan lehtiä ja foorumeita, olen havainnut, että jotkut yhdistävät treeniviikoilleen nämä molemmat. Esim. Utti Hietala FAST Team sivuillaan, esimerkkitreenijaossaan tekee ma-ti voimaoainotteisesti ja to-la volyymipainotteisesti. Jos haluaa yhdistää nämä molemmat, kehittyäkseen, miten se kannattaa toteuttaa ja mitä hyötyä siitä on suhteessa, että tekisi vain jompaa kumpaa? :wtf:

Tärkeintä ehkä olis se että teet läpi vaikka voimapainotteisesti suhteellisen pitkään ja katot miten toimii ja sitten volyymi. Hulkki varmaan vedellyt treeniuransa aikana "parit" ohjelmat läpi ja tälläkin hetkellä painottaa heikkoihin lihaksiin. Eli toisin sanoen kokemuksella selviää parhaiten minkälaiseen rasitukseen se lihas vastaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom