Lihasmuistista (taas)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En searchilla ja selailulla löytänyt, joten teinpä uuden. Kyselisin sellaista, että kuinka lihasmuisti toimii perus punttipeten kohdalla esim. tässä: Bulkattu on ja dietille lähdetään. Rasvaa palaa ja niin myös lihasta, joten kuinka nopsaa ne lihat ja voimat kasvaa takaisin ns "bulkkikuntoon"? Vähän vaikea selittää, mutta kai tossa sen perus idean tajus? :rolleyes:

Mä en millään jaksa uskoa että sitä lihasta palaisi silmiinpistävästi. Suurin osa "palaneesta lihaksesta" on nesteiden ja paineiden lähtö dieetillä kropasta.

Ei ne lihat mihinkään lähde, nesteitä poistuu lihaksista ja se "ikipumppi" lähtee pois. Sitä näyttää kuihtuvan heti dieetin alussa, mutta toistaalta itse huomaan lihasten näyttävän isommilta paremman erottuvuuden takia.

Mun lihasmuistilla on dementia. Pari viikkoa kun lomailen niin voimat tippuu rankasti, kestää ainakin kuukausi päästä takaisin iskuun.

No tähän vielä lisätäkseni, että mulla on -25kg dieetti takana :P että kyllä sieltä on varmaan muutakin lähtenyt, kuin nesteet ja paineet? ^__^

No tähän vielä lisätäkseni, että mulla on -25kg dieetti takana :P että kyllä sieltä on varmaan muutakin lähtenyt, kuin nesteet ja paineet? ^__^

Varmaan tarkoituksena oli lähinnä se että suurin osa "lihaskadosta" on jokaisen ihmisen päässä, kun se oman kropan koko pienenee niin radikaalisti pitkän dietin aikana niin pessimistin ajatusmalli on juuri se että "nyt lähtee sitten ne ainoatkin lihakset" vaikka todellisuudessa sitä lihasta ei ole edes ollut niin paljon kuin kuvittelee. Lihasmuistillahan enemmänkin tarkoitetaan voimaa eikä massaa. Tauolta palatessasi lihakset tottuvat vanhoihin painoihin nopeammin kuin se että nostaisit ekan kerran niitä painoja vaikka ne ensimmäiset treenit tauon jälkeen tiukoilta tuntuvatkin.

En searchilla ja selailulla löytänyt, joten teinpä uuden. Kyselisin sellaista, että kuinka lihasmuisti toimii perus punttipeten kohdalla esim. tässä: Bulkattu on ja dietille lähdetään. Rasvaa palaa ja niin myös lihasta, joten kuinka nopsaa ne lihat ja voimat kasvaa takaisin ns "bulkkikuntoon"? Vähän vaikea selittää, mutta kai tossa sen perus idean tajus? :rolleyes:

Helmikuun lopulla painoin 103kg ja tein kyykyssä "kovia" kakkosia 180kg, ja tänään otin tasan 90kg painoisena 1 x 180kg. Maaliskuusta tähän päivään olen ollut ketoosissa yhteensä 7 viikkoa kahdessa erässä, ja nyt on kolmas "erä" menossa. Siinä dieettien välillä söin miten sattuu kunhan paino pysyi saavutetussa välitavoitteessa. Koko aikana treeni oli kaikkea muuta kuin suunniltemallista voimatreeniä, mutta treeniä kuitenkin.

Ei ole varmaa tietoa eikä linkkiä laittaa mutta jostain luin, että jokaista kiloa rasvaa kohti palaisi 100g lihasta. Tiedä häntä..

Tuo nyt on ihan yksilöstä kiinni kuinka paljon tuota lihasta palaa dietillä. Siihen vaikuttaa omat syömiset, treenit, aerobiset, millaiset hormonitasot jne. Ja yleensäkin sitten ku mennään rasvaprosentissa suunnilleen alle 10 niin alkaa lihasta lähteä enemmän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eikös lihasmuistista puhuta silloin, kun ollaan pidetty treeneistä taukoa pitkään ja sitten aloitetaan treenaus uudestaan, eikä dietin yhteydessä?

samaa miettinyt, saakos dietatessa kadonnutta lihaa lihasmuistin avulla takaisin, vai "syökö" keho koko lihassolut ja ne ovat näin ollen gone for good?

Itse kyllä uskon että dietin jälkeen ku alkaa taas syömään kunnolla niin kyllä tulokset nousee taas että heilahtaa ja lihat siinä samalla.

samaa miettinyt, saakos dietatessa kadonnutta lihaa lihasmuistin avulla takaisin, vai "syökö" keho koko lihassolut ja ne ovat näin ollen gone for good?

Lihassolujen määrähän ei muutu dieetillä/massatessa. Lihassolujen "kutistuminen/paisuminen" (atrofia/hypertrofia) on avainasemassa lihasten kasvattelussa. Tieteellistä näyttöähän varsinaisesta lihas"muistista" ei taida olla (korjatkaa jos olen väärässä?), taitaa kuitenkin painonnoston jälkeinen lihaksen parantunut hermotus pysyä lihasten atrofioitumisen jälkeenkin (olettaen ettei siis tämä johdu mistään sairaudesta vaan esim diettaamisesta) näinollen aiemmin lihaksikkaassa kuosissa olleen treenaajan pitäisi periaatteessa olla voimakkaampi kuin samalla lihasmassalla varustetun vasta-alkajan ja näinollen lihasten hypertrofia pluskaloreilla ollessa olisi nopeampaa (koska lihas saa enemmän rasitusta)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom