lihasmassan lisäämisestä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lappari
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally posted by ZeiZei
Kuten keskustelun aloittaja sanoo emme puhu HST:stä.

HST lisää hyvin VOIMAA ja sopii DIETILLE threadin mukaan. Kaksi viikkoa palautumista oikein tehtynä. ja mun mielestä tuota ei kannata käyttää ellei ole aloittelija tai kokenut.

edit: kyllä se näköjään joidenkin mukaan sopii myös massan hankintaan:)

Ei ole mitään voimareeniä, vaan vain ja ainoastaan massanhankintaan tähtäävää harjoittelua.

Ei aloittelijoille, ja jos haluaa kehityksensä pilata diettaamalla niin mikäs siinä... ;) Ja se kahden viikon palauttelu ei itse asiassa tule loppuun, vaan seuraavan kierron alkuun.

Meneepäs pahasti off-topiciksi Lapparin harmiksi.

Originally posted by Juoppo
Ei ole mitään voimareeniä, vaan vain ja ainoastaan massanhankintaan tähtäävää harjoittelua.

Ei aloittelijoille, ja jos haluaa kehityksensä pilata diettaamalla niin mikäs siinä... ;) Ja se kahden viikon palauttelu ei itse asiassa tule loppuun, vaan seuraavan kierron alkuun.

Meneepäs pahasti off-topiciksi Lapparin harmiksi.

Antteksi virheeni. Ei toi tosiaan sovi aloittelijoille OIKEIN tehtynä, mut semmonen perus 3 kertaa koko vartalo sopii. Ja tosiaan toi diettaaminen ei kuulunut tohon alkuperäiseen HST:hen, mut koko vartalo 3 kertaa normaaliin kuuluu:) ja en taas tota lukenu tarpeeks huolellisesti, ku en tota palautus homma huomannu. Mut mikä väite on et ei ole mitään voima treeniä?:)

Ei se mitään jos menee vähän sivuraiteille, pääasia että tulee keskusteluu...:D

Mä en kanssa tajuu noita juttui että ei pysty treenaa lihaksen kun 1krt/viikko. Ite oon tehny esim. penan ke ja su. Ja hyvin on ehtiny palautuu.

Paljos muuten paino voi nousto tollasen 2viikon pikabulkin aikana, ja paljon on mahdollista saada tossa 1kk lihaa? Ite veikkaisin max. 1,5kg?

Oks kukaan kokeillu "supermassa" ohjelmaa?:D :kippis1:

Originally posted by lappari
ZeiZei: Ja toi mun treenijako oli Halmeen kirjasta.

Huomasin:) no jos nyt alotat ton, niin onnea vaan:kippis1: Muista vaan varoa että, et tee liian kovia treenejä = ei mitään hyötyä:)

Ei se mitään jos menee vähän sivuraiteille, pääasia että tulee keskusteluu...:D

Mä en kanssa tajuu noita juttui että ei pysty treenaa lihaksen kun 1krt/viikko. Ite oon tehny esim. penan ke ja su. Ja hyvin on ehtiny palautuu.

Paljos muuten paino voi nousto tollasen 2viikon pikabulkin aikana, ja paljon on mahdollista saada tossa 1kk lihaa? Ite veikkaisin max. 1,5kg?

Oks kukaan kokeillu "supermassa" ohjelmaa?:D :kippis1:

Siis sehän ei erityisemmin paranna lihasten kasvua että teet ne useasti viikon aikana.

ZeiZei, suosittelen erittäin lämpimästi lukemaan sen Massaa! Voimaa! -kirjan. On siinäkin turhuuksia ja shittiä, mutta myös erittäin paljon hyvää juttua. Olet astetta viisaampi sen luettuasi.

Tuosta lihasten treenitiheydestä. Se on suhteellista. Ja taas tulee lainaus: "Kyse on yksinkertaisesti vain määrän ja laadun jakamisesta. Sama asia, joka pätee harjoitteluun kokonaisuutena, pätee myös yksittäiseen lihasryhmään. Jos harjoittelet lihasryhmää paljon kerrallaan, voit tehdä sen harvemmin. Jos harjoittelet lihasryhmää vähän kerrallaan, voit tehdä sen paljon useammin."

"Samaa lihasryhmää voi harjoitella kerran, kahdesti tai kolmesti viikossa, eikä se estä kehitystä. Voi harjoitella jopa vieläkin harvemmin tai useammin, eikä sekään estä kehitystä! Eikä tässä ole mitään ihmeellistä."

Venäläiset tai muut itäblokin huiput harjoittelevat penkkipunnerrusta kuusi tai kahdeksan kertaa viikossa! Ja kuitenkin rautaa nousee niin perkeleesti. Bodaus lehdissä 7/01 ja 8/01 on Sakari Selkäinahon kaksiosainen artikkeli "Penkkitreenit itäblokin tyyliin"

juu pitäis varmaan lukee... Mut eihän nää venäläiset haekkaan lihasmassaa vaan voimaa treenillään. siis en väitä et esom. kuusi kertaa penkin treenaaminen ei voimaa toisi, mut ei se kyl lihasmassaa tuo. jos treenaat kuusi tai kahdeksan kertaa viikossa niin luultavasti et ehi palautuu.

Ohhoh, unohtu kaiken muun seassa itse threadin otsikko "lihasmassan lisäämisestä!". :D
Tietenkin ne hakee pelkkää voimaa niillä penkkireeneillään. Lihasmassa on erittäin epätervettullutta.

Originally posted by PattiPete
Ohhoh, unohtu kaiken muun seassa itse threadin otsikko "lihasmassan lisäämisestä!". :D
Tietenkin ne hakee pelkkää voimaa niillä penkkireeneillään. Lihasmassa on erittäin epätervettullutta.

Näin mäkin vähän ajattelin:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zei Zei: ei millään pahalla, mutta tan threadin luettuani vaikuttaa että sun kannattaisi hankkia vähän enemmän tietoa/käytännön kokemusta ennen kuin alat täällä väittämään noin painavia, tyrmäilemään lihas monta kertaa viikossa-ohjelmia jne.

Jos ainoa luettu kirja on Mega Duty tai kaverin kertoma versio MegaDutysta niin on paha mennä kyseenalaistamaan muunlaisia ohjelmia pelkästään siltä pohjalta.

Anteeksi jos olen väärässä suhteesi, mutta jotenkin välittyy sellainen kuva ettet ole hirveästi ehtinyt asiaan perehtyä.

Avointa mieltä niin kehityskin saa tilaa!

Zeizeeeeei :(
Sinulla on aika outoja käsityksiä kaikesta. Lueppa pariin kertaan tuo HST (HYPERTROPHY SPECIFIC training) sivu läpi.
HYPERTROPHY SPECIFIC tarkottaa siis että se tehdään AINOASTAAN lihasmassan kasvatuksen kannalta ja pääidea koko hommassa on että tehdään lihas usein, 3 kertaa viikossa.

Originally posted by Sam225
Zei Zei: ei millään pahalla, mutta tan threadin luettuani vaikuttaa että sun kannattaisi hankkia vähän enemmän tietoa/käytännön kokemusta ennen kuin alat täällä väittämään noin painavia, tyrmäilemään lihas monta kertaa viikossa-ohjelmia jne.

Jos ainoa luettu kirja on Mega Duty tai kaverin kertoma versio MegaDutysta niin on paha mennä kyseenalaistamaan muunlaisia ohjelmia pelkästään siltä pohjalta.

Anteeksi jos olen väärässä suhteesi, mutta jotenkin välittyy sellainen kuva ettet ole hirveästi ehtinyt asiaan perehtyä.

Avointa mieltä niin kehityskin saa tilaa!

Kiitos. Tässä näkee mitä tapahtuu kun alottelija rupee puhumaan kokemuksen syvällä rintaäänellä:( En tosiaan lukenu kunnol tota HST threadii, huomioin vaan, ku siin oli jotain juttuu et se toimii dietin kanssa ja et se lisää voimaa:) Tää "kokemus" myös näkyy selvästi näissä mun mielipiteitten tyylissä:rolleyes: , joiten anteeksi myös siitä. En oo muuten koskaan lukenu Mega Dutyy, vaan, vain tän sivuston neuvoja (ja tietysti viikingin Voimaoppaan:cool: ), mut näköjään sovellan niitä "hieman" väärin. Alanpas olemaan tulevaisuudessa hieman varovaisempi sanojeni kanssa.

Painohan voi nousta minkäverran vaan. Järkevä ratkaisu olisi varmaan rajoittaa painonnousu n 0,5Kg / vko jos meinaa ihan 100% täyttä läskiä välttää. Ei sitä kovin konkreettisia muutoksia tehdä lihasmassaan parissa viikossa, kuukausikin on niin ja näin. Ehkä se 1,5Kg voi rajoittuneella treenitaustalla onnistua jos oikein kova tsäkä käy eikä puhuta pidemmällä tähtäimellä. Sehän on suomennettuna 18Kg vuodessa, eli kovasti optimistinen on arviointi.

Luet vaan ahkerasti noita treenikirjoja ja kaikenlaisia artikkeleita lehdistä ja netistä. Mitä enemmän ja monipuolisemmin lukee, sitä enemmän saa perspektiiviä hommaan. Läheskään kaikkea tietoa ei kannata niellä purematta. Aina pitäisi pyrkiä oppimaan jotain uutta ja liikaa ei tiedä koskaan!

Mites toi 1kg/kuukaus onnistuu käytänössä? Ainakin pitää syödä enemmän kun kuluttaa, eikö? Eli paljon yli kulutuksen pitäis sitä safkaa vetää?

Tuntuu vaan vaikeelta, jos alkaa syömään "kunnolla" niin paino pompsahtaa helposti 5kg/kuukaus...:D. Ja tämähän ei ollu tarkotus (1kg per kuukais on suhteellisen vähän massaa, ellei se oo sitten lihaa..)!

Mites onko mahdollista saada ennen kesää n. 5kg lihaa?

MITEN OPPIA SYÖDÄ OIKEIN? :evil:

Itselläni on tullut tammikuun aikana sovelletulla HST-ohjelmalla 5 kiloa massaa. Lihasmassaa siitä sen verran suuri osa, että huomaa päällepäin. 2 kertaa viikossa koko yläkroppa. Yleensä 2 liikettä x 2 sarjaa x 8-15 toistoa per lihas. Joskus pitää tyytyä 11 liikkeeseen kolmella sarjalla (jos ei jaksa tai laitteet on varattuna). Sarjat loppuun asti, mutta ei kuitenkaan ihan "saat miljoonan jos vedät vielä yhden toiston"-tyylillä. ;)

Viikko on mielestäni aivan liian pitkä lepoaika lihakselle, massa alkaa jo kadota 4-5 päivän jälkeen treenistä ja 7 päivän päästä ollaan taas alkutilanteessa. Jos taas tekee ihan tappotreenin, toipumiseen voi mennä tuo viikko, mutta jatkuvilla tappotreeneillä tuskin on pidemmän päälle kehittävä vaikutus. Ravinteina kreatiini, glutamiinipeptidi, protsku (n 1 g per painokilo) ja kaikenmoiset vitamiinit. Mainittakoon, että aika suuri osa noista mun lukemista menee lihasmuistin piikkiin, mutta mielipiteeni tähänastisen kokemuksen perusteella on että massa palautuu HST:n kautta tehokkaammin ja nopeammin kuin perinteisellä lihas kerran viikossa-menetelmällä.

HST on ollut kokeiltavien treenimuotojen listani kärjessä jo puolisen vuotta, näillä näkymin se tulee eteen syksyllä kun aletaan bulkkaaamaan.

Lähes kaikki palaute jota olen tuosta menetelmästä kuullut on ollut positiivista. Vaikka koko kroppa 3 kertaa viikossa saattaa kuulostaa radikaalilta niin kuulosti mulle ensi alkuun Heavy Dutykin. Ja sitä kokeilemalla sain 20 kiloa lisää lihasta. Mitä tästä opimme: kannattaa pitää avoin mieli treenimenetelmien kohdalla. Niitä löytyy laidasta laitaan eikä mikään yksi niistä ole juuri se paras. Kokeilemalla pystyy erottelemaan ne helmet sieltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom