Täytynee varmaan itse kenenkin miettiä mikä sitten on läski nainen "näissä piireissä" tai ylensäkään omasta mielestään? Toisille se voi olla +10kg kisakunnosta, toisille +20kg. Itse bulkkaan kohtuudella eli toisin sanoen olen koko ajan plussalla, koska se lihas nyt vaan ei valitettavasti muuten kasva. Jos vertaan itseäni kisadieetillä oleviin ja vastakisanneisiin niin totta kai olo tuntuu "läskiltä". Jos vertaan itseäni normaaliin suomalaiseen hoikkaan naiseen, en todellakaan ole mielestäni läski. Monilla naisilla tuo lihavuus, pulskuus tai läskiys on kyllä niiiiiin mennyt yli ymmärryksen. Normaalipainoiset tytöt tuijottaa kisaavien kuvia ja vertaavat itseään niihin. Ei näin. Itsekin pidin vielä jokin aika sitten itseäni hieman pulskana, koska olin vasta kisannut ja paino ollut alimmillaan 53kg. Painan tällä hetkellä 65kg, pituutta on 164 ja lihasta inbody mittauksen ja ulkonäön perusteellan paljon enemmän kuin normaali naisella. Ulkomuoto on täysin erilainen kuin reilu vuosi sitten, kun olin samassa painossa. Mahdun koon 36 vaatteisiin, jos sattuu reidet, kädet ja selkä niihin menemään. Olo on mitä mainioin ja treeni kulkee, eikö se ole pääasia?
Pitänee muistaa sanan "bulkkaus" kohdalla, että se ei välttämättä tarkoita (ja aika harvoin tarkoittaakin), että tahallisesti mätetään kaikki paska naamaan siinä toivossa, että lihakset kasvaa nopeammin kun saadaan enemmän kaloreita. Harva fitnesstyttö nykyään bulkkaa, mutta kaikki ovat taatusti treenikaudella plussalla! Se ei tarkoita mun mielestä bulkkaamista. Se pieni rasvan kertyminen (ja pienellä tarkoitan 8-12kg kisapainosta) pitää vaan kestää, koska ei naisenkaan keho toimin kovin optimaalisesti alhaisissa rasvoissa.
Diettaamisessa on myös yksi erittäin hyvä puoli: dieetin jälkeen lihas ottaa treenin ja plussakalorit parhaiten vastaan ja yleensä sitä lihasta saa hankittua eniten juuri dieetin jälkeen. Been there done that.
En tiedä oliko tässä yhtään mitään asiaa, mutta tällaisia ajatuksia mulla heräsi kun lueskelin muiden juttuja.
Vilma Koivumaalla aika hyvää pohdintaa blogissaan offielämästä: http://www.vilmakoivumaa.com/index.php/2008/05/03/syksysta-4/
Pitänee muistaa sanan "bulkkaus" kohdalla, että se ei välttämättä tarkoita (ja aika harvoin tarkoittaakin), että tahallisesti mätetään kaikki paska naamaan siinä toivossa, että lihakset kasvaa nopeammin kun saadaan enemmän kaloreita. Harva fitnesstyttö nykyään bulkkaa, mutta kaikki ovat taatusti treenikaudella plussalla! Se ei tarkoita mun mielestä bulkkaamista. Se pieni rasvan kertyminen (ja pienellä tarkoitan 8-12kg kisapainosta) pitää vaan kestää, koska ei naisenkaan keho toimin kovin optimaalisesti alhaisissa rasvoissa.
Diettaamisessa on myös yksi erittäin hyvä puoli: dieetin jälkeen lihas ottaa treenin ja plussakalorit parhaiten vastaan ja yleensä sitä lihasta saa hankittua eniten juuri dieetin jälkeen. Been there done that.
En tiedä oliko tässä yhtään mitään asiaa, mutta tällaisia ajatuksia mulla heräsi kun lueskelin muiden juttuja.
Vilma Koivumaalla aika hyvää pohdintaa blogissaan offielämästä: http://www.vilmakoivumaa.com/index.php/2008/05/03/syksysta-4/