Oon kuitenkin tavoitellut tätä lajia edustavaa vartaloa vasta vuoden ajan, eli nykyihanteeni on mulle vielä aika tuore asia. Ehkä mä käyn vielä alitajuisesti päässäni jotain irtaantumistaistelua yleisistä ihanteista ja sen takia ne vielä välillä vaikuttaa muhun? Mua alkoi nyt oikeesti naurattamaan tää sekoilu :D Mutta luulen, että tässä on ajattelun aihetta monelle muullekkin tytölle.
Mulla ei ole yhtä ihannetta tai ihannevartaloa, vaan monia. Peruslaihat mallit näyttää mun mielestä kivoilla (ei anorektisen laihat kuitenkaan), ballerinat, yleisurheilijat, voimanostajat... Sitten mä katson peiliin ja katson että jaahas, tuo näyttää nyt lähinnä sille-ja-sille "ihanteelle" --> olen tyytyväinen. Pitää myös muistaa, että ainakin oma käytännön ihanteeni on yhdistelmä tiettyjä ulkoisia seikkoja JA tietty suorituskyky. Langanlaihalla mallivartalolla ei kyykätä sataa kiloa. Ruikulakädethän mulla jo onkin, toisaalta nää on ihan sopivan vahvat joten olkoot ruikulat - silti toivon, että jonain päivänä käteni ovat paksummat minkä ansiosta voin sitten penkata jos en miljoona niin sata kiloa ainakin paidalla.
Elämä on kompromisseja. Haluan sekä näyttää hyvälle että olla maksimaalisen vahva. Ja voimalla tarkoitan nimenomaan omaan painoon suhteutettua maksimisuoritusta. On ihan eri asia kyykätä sata kiloa 56-kiloisiin kuin 67-kiloisiin ja koska kai mä oon vähän hömppä, minulla ei ole mikään hätä tai edes hoppu sinne seuraavaan painoluokkaan, vaikka tie vääjäämättä sinne viekin - ei ulkonäön vaan optimaalisen suorituskyvyn takia. :kippis1: Moni voimailija on tässä eri mieltä, joidenkin mielestä absoluuttinen rauta ratkaisee ja jos ei rauta muuten enää nouse, täytyy nostaa omaa painoa. Ehkäpä minäkin joskus luovun ulkonäkökriteereistäni tai ne muuttuvat ja rauta nousee ulkonäköä tärkeämmäksi?