Lihasmassaa aloittelijalle

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys!

Olen uusi käyttäjä täällä ja etsin itselleni sopivaa lihaskunto-ohjelmaa. Ajattelin, että täältä saattais löytyä asiantuntevia neuvoja.

Lihasmassaa mulla ei paljoa ole. Etsinkin ohjelmaa, jolla sitä sais (kokonaisvaltaisesti, sopusuhtaisesti) lisää. Tässä tapauksessa massa/maksimivoima menee kestävyyden edelle. Kalenteri kesän osalta on mulla tällä hetkellä tyhjää täynnä, joten aikaa treenaamiselle löytyy. Kuntosalin laitteetkin on melko monipuoliset, niistä ei pitäis olla tulosten kiinni.
Ruokavalio mua kuitenkin vähän arveluttaa. En ole koskaan syönyt erityisen säännöllisesti, mutta siihen opetteleminen onnistunee. Mietinkin, että onko tulosten saavuttamiseksi ostettava kaiken maailman erikoisravinteita yms, jotka tyhjentäis köyhän opiskelijan kukkaron? Etsin siis ohjelmaa, jossa käytettävät einekset on edullisia ja suht. helposti saatavilla.

Eli pähkinänkuoressa:
Treeniohjelma, joka lisää massaa ja jonka noudattaminen onnistuu opiskelijabudjetin ruokavaliolla.

Kiitos etukäteen mahdollisista vastauksista!

- Santeri

Onnistuit kirjoittamaan oikealle alueelle, onnittelut! Vielä kun luet nuo sticky-threadit.. :thumbs:

Laitteet ovat hyvin pitkälti yhtä tyhjän kanssa. Vaikka et minua uskokkaan niin aloita samantien tekemään oikeita liikkeitä vapailla painoilla, mieluiten siten että joku kokeneempi katsoo että tekniikka lähtee kulkemaan oikein. Todennäköisesti kuitenkin haluat tehdä laitteissa koska liikkeet ovat helppoja ja kevyitä. Pari vuotta niissä hinkutettuasi tajuat että olisi jo alusta lähtien pitänyt ottaa maastavedot ynnämuut mukaan kuvioihin.

Tuossa hyvä aloitusohjelma jos päätät kuitenkin noudattaa neuvoani:
http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/

Ainoa tapa kasvattaa massaa on syödä helvetisti. Syö siis ihan tavallista ruokaa paljon mutta muista myös tarkkailla ettei paino nouse liian nopeasti. Kilo kaksi kuukaudessa olisi hyvä tahti. Lisäravinteita et tarvitse.

asiakas laittokin kaiken oleellisen. Mitä mä kattoisin, nii et vitamiineja tulis tarpeeks. Ne ei kalliita oo sellaset monivitamiini tabletit. Ei nekää välttämättömiä ole, jos ny rahaa ei ole. Monipuolisesta ruuasta saat kaiken oleellisen. Syömisen säännöstelystä sillee et syöt proteiinipitosesti 2-4h:n välein, heti aamulla, tunti-puoltoista ennen treeniä kevyesti, heti treenin jälkee proteiinipitosesti ja illalla proteiini ja rasva painotteisesti. Pitäs tolla lähteä kasvamaan. Rahka on hyvä ja halpa iltapala, kun se on maustamatonta ja rasvatonta. Maku ei ehkä ole juhlanarvoista, mutta hinta on 60-70 snt/250g, josta saa sellaset 25-30g protskuu. Siinä o hyviä proteiineja yötävasten, kun ne on hitaita. Rasva vielä hidastaa niiden imeytmistä. Sekään ei ole välttämtön, mutta ite vedän ruokalusikallisen öljyä rahkan kaa illalla. Kun massaa tahdot, nii syö yli kulutuksen (200-500kcal). Hyviä ohjlemia alottelijalle on myös arskan kultanen kuusikko. Löydät sen search toiminnolla omana ketjuna. Myös ohjelmia on stickynä tällä osiolla ja sieltä mieluiten alkottelijalle 1- tai 2-jakonen. Myös elaston 2-jakoinen toimii.

Ravinnosta vielä sen verran, että 2g protskuu/paino kiloa kohden (älä laske viljatuotteiden proteiineja turhaa), 1g rasvaa/paino kiloa kohden ja loput kalorit hiilihydraateista. Etköhä näillä alkuu pääse.

Ps. noilla ylimenevillä kalorimäärillä paino nousee sen 1-2kg/kuukaus.

Saisko tähän muutkin asiasta kiinnostuneet (minä ainakin) jotain perusteluja? proteiinejahan nekin on.
Varmaa siksi että tulee helpommin syötyä riittävästi protskua ku laskee vaa ne mis on oikeesti merkittävä määrä protskua. Se mitä hiilarinkyljes tulee on sitte plussaa

Varmaa siksi että tulee helpommin syötyä riittävästi protskua ku laskee vaa ne mis on oikeesti merkittävä määrä protskua. Se mitä hiilarinkyljes tulee on sitte plussaa

Tuossa selityksessa nyt ei ole päätä eikä häntää.

Itsekin yritin eräässä ketjussa tästä saada jotain settiä irti ja jotain siitä mainittiinkin. Ilmeisesti viljan prodessa ei ole niin hyvät aminohapot. Tosin avoimeksi jäi se, että eikö nuo sitten mene kehoon nuo viljan proteiinit ja hyödytä edes sen hiukan. Mene ja tiedä.

Saisko tähän muutkin asiasta kiinnostuneet (minä ainakin) jotain perusteluja? proteiinejahan nekin on.

Selitys tälle taisi olla se, ettei kasviperäisissä proteiineissa ole kaikkia lihaksen tarvitsemia aminohappoja. Eläinperäisessä proteiinissa puolestaan on kaikki tarpeellinen. Kyllä kasviproteiineistakin on hyötyä jos niitä saa monipuolisesti useista eri lähteistä, mutta on helpompaa ja varmempaa laskea vain eläinproteiinit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom