Lihaskuntotesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Annami
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Onko kellään urheilijoille tarkoitettua lihaskuntotestiä ja sen tulostaulukkoa? Olen itse tehnyt yhden tällaisen testin noin vuosi sitten kuntosalilla. Näitä testejä on monia, mutta urheilijoille suunnatuissa testeissä testiaika on vähintään 2 minuuttia, kun perustesteissä se on vain 30 sekuntia. Testiin kuuluu esim. kyykky, punnerrus, vatsat kepillä, selkäliikkeet, hartialihastesti käsipainoilla ja leuanveto/ylätalja.

Ei tule mieleen sellaista, mutta poliisikoulun pääsykokeita voi vilkaista, vaikka itseltään testaaminen ei kaikilta osin ehkä onnistukaan rekvisiitan puuttumisen takia. Eihän kyseessä edes ole mikään lihaskuntotesti, eikä ole mitään selkeetä taulukkoakaan, mutta mainitaan nyt silti kun kerran aloitin... http://www.intermin.fi/poliisi/poliisioppilaitos/home.nsf/pages/F533FA900AFB8D63C225730F004525E8

Toivottavasti joku muu miettii ensin ja vastaa vasta sitten jos on asiaa. :D

Onko kellään urheilijoille tarkoitettua lihaskuntotestiä ja sen tulostaulukkoa? Olen itse tehnyt yhden tällaisen testin noin vuosi sitten kuntosalilla. Näitä testejä on monia, mutta urheilijoille suunnatuissa testeissä testiaika on vähintään 2 minuuttia, kun perustesteissä se on vain 30 sekuntia. Testiin kuuluu esim. kyykky, punnerrus, vatsat kepillä, selkäliikkeet, hartialihastesti käsipainoilla ja leuanveto/ylätalja.

Ekaks, jos nyt alottaisit vaiks kattomalla googlesta, näytti löytyvän pilvin pimein... Tuttavallisemmin KVG!

Toiseks, ei ole olemassa mitään "urheilijan" testiä. Joka lajissa on omat kriteerinsä mitä ja miten testataan ja testiaika kuin myös liikkeet vaihtelee sitä mukaa.

Huomasiko kukaan muu mitään outoa tuossa Raiskin linkkaamassa poliisikoulutestissä?

Leuat / ylätalja 100kg painolla, min. 5 toistoa
Penkkipunnerrus 62,5kg, min. 2 toistoa. :D

Meillä tehdään töissä vuosittain pakollisen cooperin lisäksi lihaskuntotesti, johon sisältyy etunojat, toistokyykistys, vatsat ja puristusvoimatesti. Minuutti aikaa per liike, puristusvoimassa kaksi yritystä per räpylä, joista lasketaan keskiarvo. Tulosrajoja en nyt tähän hätään rupea erittelemään, kun ne menee ikäryhmittäin, mutta miun mielestä ne on yllättävän kovat. Tai siis kyllähän niistä ite kiitettävän tekee, mutta läheskään kaikki perusjantterit ja puntteja kolistelemattomat ei siitä kiitettävää ota.

Meillä tehdään töissä vuosittain pakollisen cooperin lisäksi lihaskuntotesti, johon sisältyy etunojat, toistokyykistys, vatsat ja puristusvoimatesti. Minuutti aikaa per liike, puristusvoimassa kaksi yritystä per räpylä, joista lasketaan keskiarvo. Tulosrajoja en nyt tähän hätään rupea erittelemään, kun ne menee ikäryhmittäin, mutta miun mielestä ne on yllättävän kovat. Tai siis kyllähän niistä ite kiitettävän tekee, mutta läheskään kaikki perusjantterit ja puntteja kolistelemattomat ei siitä kiitettävää ota.

paljonko meni puristusvoimatestissä? itse tein työkyvyn arviointitestauksessa puristuksessa molemmilla käsillä 72 lukeman. ja se tehtiin puristusvoimadynamometrillä. lukema oli testaajan mukaan erittäin hyvä. muissa lihaskuntotesteissä tein myös maksimipisteet, lukuunottamatta vatsalihastestiä, kun lopetin kesken vatsan kramppaamisen takia.

Noin 80kg oli toinen oikea ja vähän alle vasen. Parhaimmillaan on paukkunut se mittari oikealla melkein tappiin, olikohan kolme vuotta sitten.

Niin, tämmönen on se mittari
506d12cd21f615e9842560a25ba9761e.jpg

editoin: En perkele osaa linkittää sitä kuvaa tähän, mutta taitaapi olla tuo Saehan se mittari, jos vaikka googlen kuvahaulla hakee.

Suositut

Back
Ylös Bottom