Lihasepätasapainon korjaus (alaselkä)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

yusuplus

Banned
Ikä
41
Hetken tässä kahlattua tredejä läpi, niin
törmäsin monesti sanaan lihasepätasapaino, mutta
varsinaisia vinkkejä niiden korjaamiseen löysin aika
nihkeäasti. Eniveis tilanne on tämä: selän
lihasepätasapaino johtuu skolioosista ja ehkä
osittain yläselän hermovauriosta. Alaselän oikea
"putki" on surkastunut/pienempi. Jullea oon tehny
jonkun verran ja etureiskoille prässi ja hackia vain
(kaikki liikkeet teen ilman vyötä). Millä liikkeillä
alaselän epätasapainoa olisi fiksua lähte korjaamaan?
Vai kannattaako sitä yrittää edes korjailla toispuoleisilla
liikkeilla? Yhden jalan julle, mave? Pistäkää kokemuksia
ja neuvoja rohkeesti.​

Vaihtaisin koko selkätreenin kokonaan vuorokäsin tehtäväksi joka liikkeessä ja tsekkaa tekniikan että vedät vaan sillä "oikeelle puolella" eikä kallistu sinne vahvemmalle puolelle noissa. Askelkyykky on aika kova ja kaikki tollaset vartalokontrollia tarvitsevat liikkeet muutenki esim. kyykyt sivuille.
Vedot tietty ristiotteella vuorotellen.

Oon keskittyny selkätreeneissä nyt aika paljon, että se rasitus tulee tasaisesti ja yritän just oikeella puolella tehdä jopa enemmän duunia. Mun selkätreeni on tällä hetkellä ihan pelkkää pikkupainoilla pumppaamista ton hermovaurion takia (leuat, raskaat mavet jne. on kielletty). Mut yhden käden kulmasoutu vois toimia. Tuntuu välillä niin turhalta koko treenaaminen ton vaurion takia, mut ei tässä vielä kuitenkaan luovuteta. Toi askelkyykky vois olla ihan kivaa vaihtelua (en oo ikinä tehny koko liikettä). Treenaan tällä hetkellä 2-jakosella veto-työntö-ohjelmalla, nii toi askelkyykky menis varmaan työnnön puolelle?

Taitaa mennä askelkyykky työnnön puolelle joo. Helvetisti vaan venyttelyä kevyen reenailun lisäks niin kyllä se siitä alkaa paranemaan pikkuhiljaa. :thumbs: Yhden käden kulmasoutu ihmeessä mukaan.

Samoista ongelmista pitkään kärsitty. Nyt kuitenkin vaikuttaisi selkä olevan hyvässä kondiksessa ja lihastasapainokin kohdallaan.

Olen tehnyt juurikin yhden jalan jullea, yhdellä jalan romanialaista maastanostoa käsipaino vastakkaisessa kädessä. Kyllä noita toispuoleisia liikkeitä löytyy kun ahkerasti etsii. Esim. selin makuulla toinen jalka koukussa ja toinen suorana polvet samalla tasolla ja siitä persettä ylös, paino koukussa olevan jalan kantapäällä eli varpaat ylös. Hieman vaikea selittää mutta hyvä kevyempi liike.

Olen tehnyt juurikin yhden jalan jullea, yhdellä jalan romanialaista maastanostoa käsipaino vastakkaisessa kädessä.

Noi vaatii varmaan vähän tasapainoa? Kuinka pitkiä sarjoja oot ottanu? Heitä jotain vinkkejä noitten tekemisestä, koska varmaan aika hakemista, ku pitää tasapainoilla ja kikkailla.

selin makuulla toinen jalka koukussa ja toinen suorana polvet samalla tasolla ja siitä persettä ylös, paino koukussa olevan jalan kantapäällä eli varpaat ylös. Hieman vaikea selittää mutta hyvä kevyempi liike.

Joo tätä pitää kans kokeilla.

Noi vaatii varmaan vähän tasapainoa? Kuinka pitkiä sarjoja oot ottanu? Heitä jotain vinkkejä noitten tekemisestä, koska varmaan aika hakemista, ku pitää tasapainoilla ja kikkailla.

Yhden jalan julle kannattaa alottaa pelkällä tangolla, tasapainon säilyttämiseen menee siinä niin paljon voimaa, samalla kuitenkin kaikki tukilihakset tekee töitä. Yhden jalan romanialainen käsipainolla on astetta yhden jalan jullea helpompi. Tasapaino pysyy siinä paremmin, mutta saat hyvin kohdistettua sille puolen selkää kuin on tarvis. Varovaisesti aloitin 10-15 toiston sarjoista. Sitten kun se surkastunut puoli alkaa taas heräillä voi hermottaa isommilla raudoilla.

Back
Ylös Bottom