Lihasepätasapaino-ongelmia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ongelmana minulla on se, että olkapäät työntyvät hieman liian voimakkaasti eteenpäin, mikä saa koko ylävartalon painumaan hieman kasaan ja antaa kuvan huonosta ryhdistä. Epäilen, että kyseessä on jonkinlainen lihasepätasapaino. Mutta missä tämä epätasapino voisi olla ja mitä minun olisi tehtävä korjatakseni ongelman?

Ovatko kenties rintalihakset liian vahvat yläselkään verrattuna? Vai olisiko minun panostettava enemmän takaolkapäihin? Vai onko ongelma jossain täysin muualla?

Jos treeniohjelmalla on mitään merkitystä, niin se on itselläni hyvin yksinkertainen: koko keho joka treenissä läpi, kyykky + yksi työntävä liike (penkki/pystypunnerrus) + yksi vetävä liike (mave/kulmasoutu/leuat).

Laaksonen: -Eipä tuota voi kukaan näkemättä mennä sanomaan missä vika. Jos kyseessä on ryhtiongelma, niin kaikki lähtee lantion ja keskikropan hallinnasta, tai siis sen puutteesta. Ihan puhtaasti yläkerran osalta epäilisin rintalihasten ja latsien olevan suhteessa huomattavasti lavanlähentäjiä voimakkaammat ja kireät, mikä saa nuo olkapäät painumaan eteen. Mutta kuten sanottua, pahapa tuota on näkemättä muuta kuin arvailla ja tuskimpa tuota arvailemalla mikään kuntoon tulee.

"Ongelmana minulla on se, että olkapäät työntyvät hieman liian voimakkaasti eteenpäin, mikä saa koko ylävartalon painumaan hieman kasaan ja antaa kuvan huonosta ryhdistä. Epäilen, että kyseessä on jonkinlainen lihasepätasapaino. Mutta missä tämä epätasapino voisi olla ja mitä minun olisi tehtävä korjatakseni ongelman?"

Ootkos koittanut ihan peruskikkoja, eli venyttelet rintalihaksia. Auttaa huomattavasti normaaleihin ryhtiongelmiin.

Onko tullut joskus tehtyä liian paljon penkkiä ja samalla unohtunut treenata sitä selkää?
Selkää on kyllä tullut treenattua aktiivisesti koko saliuran ajan, mutta saattaa tietenkin olla, että rinta on saanut hieman enemmän rasitusta.

Ootkos koittanut ihan peruskikkoja, eli venyttelet rintalihaksia. Auttaa huomattavasti normaaleihin ryhtiongelmiin.
Rintalihasten venyttely on minulla ollut aina todella vähäistä, joten siihen aion tulevaisuudessa panostaa enemmän.

Jos kyseessä on ryhtiongelma, niin kaikki lähtee lantion ja keskikropan hallinnasta, tai siis sen puutteesta. Ihan puhtaasti yläkerran osalta epäilisin rintalihasten ja latsien olevan suhteessa huomattavasti lavanlähentäjiä voimakkaammat ja kireät, mikä saa nuo olkapäät painumaan eteen.
Keskikropan hallinta on kunnossa, joten ongelma on täysin yläkerrassa.
Onko siis niin, että rintalihasten lisäksi myös latsien liian kova treenaaminen saattaa aiheuttaa huonoa ryhtiä? Itse kun kuvittelin että latsit tasapainottaisivat vahvoja rintalihaksia.

Kireet rintalihakset voi vetää eteepäi ja myös etuolkapäitten ylitreenaaminen. elikkäs alas treenaamaa takaolkapäitä nii voi jonkuverra auttaa asiaa

Keskikropan hallinta on kunnossa, joten ongelma on täysin yläkerrassa.
Onko siis niin, että rintalihasten lisäksi myös latsien liian kova treenaaminen saattaa aiheuttaa huonoa ryhtiä? Itse kun kuvittelin että latsit tasapainottaisivat vahvoja rintalihaksia.

Epäilen vahvasti.

Back
Ylös Bottom