Olen varsin lihaksikas monipuolisen liikuntataustani takia/ansiosta. Olen kuitenin aloittanut nyt kiipeilyharrastuksen, jossa esimerkiksi lihaksikkaista jaloista on enemmänkin vain haittaa. Olisiko jollain vikkejä miten saada sellaiset vaikka nelisen kiloa painoa pois? Kuitenkin tavoitteenani olisi säilyttää/parantaa suhteellista voimatasoani (etenkin ylävaratalon osalta esim. leuanveto ja painolla tehtävät punnttiliikkeet = pennkkipunnerrus, pystynostot ym.)
Olen yrittänyt vähentää kalorimäärääni ja muttaa ruokavalioni koostumusta enemmään proteiini ja kasvispitoiseksi, mutta massaaa ei vain tunnu lähtevän. Liikun varsin paljon, ja pelkään että kehoni toimii jo nyt säästöliekillä. Toisaalta koen tarvetta syödä varsin usein, ja päivässä syön paljon hedelmiä välipalaksi.
Olen yrittänyt vähentää kalorimäärääni ja muttaa ruokavalioni koostumusta enemmään proteiini ja kasvispitoiseksi, mutta massaaa ei vain tunnu lähtevän. Liikun varsin paljon, ja pelkään että kehoni toimii jo nyt säästöliekillä. Toisaalta koen tarvetta syödä varsin usein, ja päivässä syön paljon hedelmiä välipalaksi.