lihas lähtee, rasva jää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kenno
  • Aloitettu Aloitettu
nyt tarvisi pikku vinkkejä... olen harrastanut kehonrakennusta/kuntosalia kunnon ravinnolla noin 8 vuotta (vähän määrittelyjuttu, mutta esim. kalorit on laskettu tolta ajalta), puolihuolimattomasti ennen tätä 17 vuotta ja tehnyt useita onnistuneita massa ja diettikausia. viime kesänä tuli kuitenkin hankittua jostain ihme syystä rasvaa enemmän kun lihasta (en muuttanut mitään edellisiin kesiin nähden, jolloin on aina tullut lihasta enemmän kuin rasvaa). no, ei muuta kuin diettaamaan , mutta rasvaprosenttimittari (impedanssi) ja vyötärön ympärys näyttävät että rasva ei lähde, paino tippuu lihaksista.

syön proteiinia paljon, en ole älyttömällä kalorivajauksella (-400/pvä), nostan painoja, kiinnitän hiilareihin huomiota (vähemmän ja matalampi GI).

mistä johtuu, mitä voisi tehdä? en itse keksi muuta kuin että kun ikää on 37v. niin on tullut "vaihdevuodet" tai jotain tai sitten kun keväällä kokeilin pitkästä aikaa kreatiinia, niin jotenkin sen vaikutus poistuu...mutta ei minulla koskaan ole ollut näin huono rasvaprosentti.

vai testoja... en kuitenkaa käy mitää piikkejä anomaan lääkäriltä. onko mitään keinoja luonnollisesti kohottaa testotasoja. luin jostain 96 muscle media 2000:sta että kivesten puristelu lisäisi testosteronin eritystä... tuntuu aika ontuvalta

kenno sanoi:
vai testoja... en kuitenkaa käy mitää piikkejä anomaan lääkäriltä. onko mitään keinoja luonnollisesti kohottaa testotasoja. luin jostain 96 muscle media 2000:sta että kivesten puristelu lisäisi testosteronin eritystä... tuntuu aika ontuvalta

Testo laskee iän myötä suurimmalla osalla miehistä, ja sille ei voi mitään tehdä.

Jotain asioita jotka voi laskea tasoja, ja joita voi yritää korjata:

Esim.
-Dietti laskee/voi laskea testotasoja
-Fyysinen rasitus
-Unettomuus, lyhyet yöunet, valvominen
-Stressi
-Sinkin puute
-Alkoholin käyttö
jne.

kenno sanoi:
mistä johtuu, mitä voisi tehdä? en itse keksi muuta kuin että kun ikää on 37v. niin on tullut "vaihdevuodet" tai jotain tai sitten kun keväällä kokeilin pitkästä aikaa kreatiinia, niin jotenkin sen vaikutus poistuu...mutta ei minulla koskaan ole ollut näin huono rasvaprosentti.

Kuulostaa äkkiseltään siltä, että kaikki ei ole kunnossa. Muistelen lukeneeni joltain palstalta (tältä tai joltain muulta foorumilta) miehestä, jolla oli samankaltaisia ongelmia. Ongelmaksi paljastui 2-tyypin diabetes. Suosittelen lääkärissä käyntiä.

kenno sanoi:
onko mitään keinoja luonnollisesti kohottaa testotasoja. luin jostain 96 muscle media 2000:sta että kivesten puristelu lisäisi testosteronin eritystä... tuntuu aika ontuvalta
Älä missään nimessä osta näitä "nostaa testosteroni tasoja 10 potenssiin 10 kerataisiksi" sillä ne ei ainakaan toimi. (Sinkki saattaisi auttaa hieman)
Ja sinuna jättäisin myös nuo kivesten puristelut väliin, ellet siitä hirveää nautintoa saa:)
Jos asia kiinnostaa mene mielellään yksityiselle lekurille ja kerro murheesi.
Sieltä luultavasti saat lähetteen terveyskeskukseen verikokeita varten (tulee halvemmaksi). <-> Jos esim. tetosteroni-tasosi ovat erittäin alhaiset, niin kyllä kannattaisi hoitaa asia kuntoon.. eikö?

Kivesten puristelu, tuskin auttaa! Ehkä kannattais hankkia vaikka joku kirja, missä on niitä tosi asioita, eikä kuunella jotain paskaa täällä.

puntti72 sanoi:
Kivesten puristelu, tuskin auttaa! Ehkä kannattais hankkia vaikka joku kirja, missä on niitä tosi asioita, eikä kuunella jotain paskaa täällä.

Olipas tosi rakentava kommentti :rolleyes:

No tuohan oli yhtä kannattavaa, kuin....
No ehkä kuitenkin kannattaisi mennä käymään hyvällä läkkärillä
ennen, kuin ostaa sitä kirjaa.
Toki sekin hyvä ostos varmasti on, mutta eipä se kerro mitä veriarvot näyttää..

37v ei todellakaan ole vanha, mutta monet miehet ovat sanoneet että juuri siinä 40 kierteillä metabolismi hidastui paljon.
Sunnuntaina tuli ruotsin tvstä dokumentti ikääntymisestä. Siinä 60+ nainen otti kasvuhormonia ja avot rasva lähti vatsan seudulta ja lihasta tuli lisää. Siinä oli röntgen kuva ennen ja jälkeen. Oli iso määrä rasvaa juuri sisäelinten ympärillä. Voihan olla että kyse on 2 tyypin diabeteksestä, joka vaatii oman hoitonsa. Nämä asiat varmaan kulkee ihan käsikädessä. hidastunut metabolismi -> rasvaa vyötärölle -> diabetes -> rasvan tiputtaminen vaikeaa.
Jos jotain kiinnostaa tänä sunnuntaina tulee siitä jos syö mahdollisimman vähän kaloreita ja kuinka sen pitäisi "säästää" elimistöä vanhenemiselta.
Eli SVT1 klo 23.45.

Iinez sanoi:
Kilpirauhasen vajaatoiminta saa lihomaan! Kipin-kopin verikokeisiin!

Oliko varmasti näin päin? Muistaakseni äidillä on just tota vajaatoimintaa ja se ei lihoa sitten millään...kuka vahvistaisi tämän?

Timba79 sanoi:
Oliko varmasti näin päin? Muistaakseni äidillä on just tota vajaatoimintaa ja se ei lihoa sitten millään...kuka vahvistaisi tämän?

Minun äiti kyllä laihtu aika reilusti juuri tuon vajaatoiminnan takia...

Kyllä se on niin, että lihoaa, jos kilpirauhasen vajaa toiminta..

...johtuiskohan se laihtuminen niistä lääkkeistä joita siihen saa...

Itse muistelisin että vajaa toiminta -> laihtuu.

Oli muuten toissapäiväinen puheenaihe kaverin kanssa, mutta ei me silloinkaan päästy yhteisymmärrykseen. Se oli toista mieltä. :D

Back
Ylös Bottom