Lihan väsyttävä vaikutus

Oon koko ikäni ollu iha kaheli tutkimaa kaikkee tätä ravinnon vaikutusta jaksamisee jne.

Vanha duunikaveri oli maratoonari ja selitti aina sitä kun koitti välttää punaisen lihan syömistä.. söi vain kanaa ja kalaa. Syystä että olo tulee raskaaksi.. perusteli sitä sillä että kun ihmisen ruuansulatus ei oo koskaan oppinu varsinaisest sulattaa Lihaa joten se ns. mätänee vatsassa. Oon lukenu samaa kirjoista.

Noh.. ite seuraillu vuoden aikana asiaa niin kyllä rehevän jauheliha/kebab annoksen jälkeen tulee -ainakin itellä- AINA se väsymys ja ns. saamaton olo. Mutta kanan ja kalan jälkeen olo on hyvä ja jaksava.

Tietty kanan ja kalan syöminen tulee myös vähän kalliimmaksi. Mutta joo.

Meni ehkä liian tieteilyksi mutta meinasin että onko ketää muu täällä samoilla linjoilla tämän ravintojutun kanssa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pistää väsyttämään minuakin, ja jää reippaasti raskaampi olo kuin kanasta tai kalasta.

Kamalasti en ole lihan efekteihin ruumiissa jaksanut perehtyä, mutta olen myös käsittänyt sopivan suolistolle hieman huonommin. Koitan pitää kulutuksen kohtuudessa, mutta on se vaan hyvää ja edullista :kuola:

Pistää väsyttämään minuakin, ja jää reippaasti raskaampi olo kuin kanasta tai kalasta.

Kamalasti en ole lihan efekteihin ruumiissa jaksanut perehtyä, mutta olen myös käsittänyt sopivan suolistolle hieman huonommin. Koitan pitää kulutuksen kohtuudessa, mutta on se vaan hyvää ja edullista :kuola:

Hyvää se on sitä en kiellä. Tämä on ihmisestä kans paljon kiinni. Itellä jos vetää reilun liha annoksen ni on kyllä loppupvä sit nii perkeleen saamaton olo :D siks koittanu jättää ne lihaköntit iltaan.

Lohi on kyllä huippua.. kaloreita se 200kcal /100g (sama kuin jauhelihas noin) ja ei kyllä pistä väsyttää. Pikemminki piristää aina.

Ja myös suomalainen ravintovalmentaja Jaakko Halmetoja käsitteli muistaaksen tätä asiaa. Mies joka valmentaa esim. yrittäjiä ns. "parhaaseen suorituskykyyn".

Jonkun kebab annoksen jälkeen tulee tietenkin väsynyt olo mutta mua ainakin hiilarit väsyttää enemmän jos jään esim koneelle safkan jälkeen. Kokeileppa syödä salaatin kanssa lihaa ni huomaat ettei se liha tuo sitä väsymystä

Jonkun kebab annoksen jälkeen tulee tietenkin väsynyt olo mutta mua ainakin hiilarit väsyttää enemmän jos jään esim koneelle safkan jälkeen. Kokeileppa syödä salaatin kanssa lihaa ni huomaat ettei se liha tuo sitä väsymystä

Juu tiedän tuon hiilareiden vaikutuksen. Usein tuleekin syötyä kebabbiakin pelkän salaatin kanssa mutta silti. Tulee ihan eri olo kun esim. kalasta.

Eri ihmisil liha tietty vaikuttaa eri taval. Mulla se väsyttää Aina..poikkeuksetta.

Yks tuttu kouluajoilta (matkapyöräilijä) niin jätti AINA kouluruokailussa perunat, riisit jne syömättä ja sil oli aina vehnänalkioita mukana joita söi sit lihan kanssa :D hullu mies mutta aina ihan helvetin pirteä. sitä jätkää ei tasan väsytä ikinä.

Ei liha, mutta duunipaikoilla kun ruokaloissa tuli syötyä, perunamuusi ja rasvainen lihakastike aiheutti kyllä kaikkein karmeimman väsymyksen. Lieneekö se rasva ja hiilarit yhdessä syyllisiä.

Jep, paistetusta jauhelihasta tulee perustukko. Sitä ei oikeastaan noteeraa koska ignorance is bliss...

mutta raa'asta jauhelihasta ei tule samaa efektiä vaikka söis 600g putkeen (vrt 400g paistettua). Jännä keissi.

Jep, paistetusta jauhelihasta tulee perustukko. Sitä ei oikeastaan noteeraa koska ignorance is bliss...

mutta raa'asta jauhelihasta ei tule samaa efektiä vaikka söis 600g putkeen (vrt 400g paistettua). Jännä keissi.

jep paistetust jauhelihast tulee Aina toi iha törkee tukko. pitää jatkos välttää viimeee asti.

En muuten tienny kyl tota et raaka liha käyttäytyy eri taval. No sama pätee varmaan kalassakin. Graavikala esim.

Olen käsittänyt että punaisen lihan sulatus vaatii kropalta aika paljon kun se ei sulaudu nopeasti ja kuluttaakin mukavasti energiavarastoja joka aiheuttaa väsymyksen tunteen. En tosin tiedä onko jotain eroja valmistamistapojen välillä. Oma kokemukseni siitä liputtaa myös väsymyksen puolesta kun joskus aikoinaan söin sitä.

Jos oon syönyt illalla jauhelihaa niin seuraavan päivän hengitys haisee ihan paskalta. Hampaiden pesun jälkeenkin. Kertoiskohan jotakin tästä "mätänemisefektistä" :P

Väittäisin, että se mitä lihan kanssa syö vaikuttaa useimmilla enemmän väsymykseen kuin se itse liha siinä aterialla. Sellainen koutsi kuin Charles Poliquin jopa suosittelee aamupalaksi lihaa + pähkinöitä juuri tuosta virkeydestä yms tekijöistä johtuen verrattuna normi hiilariaamiaiseen.
http://www.charlespoliquin.com/Arti...s/Article/270/The_Meat_and_Nut_Breakfast.aspx
Näissä suosituksissa punainen liha ja kana ovat aivan samalla viivalla virkeyden suhteen.

Jos oon syönyt illalla jauhelihaa niin seuraavan päivän hengitys haisee ihan paskalta. Hampaiden pesun jälkeenkin. Kertoiskohan jotakin tästä "mätänemisefektistä" :P

No eikös JAUHELIHA yleensäkin ole lähempänä perkuujätettä kuin oikeaa lihaa. Myllystä lyödään läpi kaikki se mitä ei kuluttajalle kehdata näyttää ja väitetään ruuaksi.

Useamman treenaattavan dietillä on tullut se vastaan, että paino jumittaa ja vatsa ei toimi yhtään ja syyksi on paljastunut nimenomaan jauhelihan syöminen... sen kun on vaihtanut kunnon lihaan ja kanaan, niin taas on lähtenyt dietti kulkemaan.

No eikös JAUHELIHA yleensäkin ole lähempänä perkuujätettä kuin oikeaa lihaa. Myllystä lyödään läpi kaikki se mitä ei kuluttajalle kehdata näyttää ja väitetään ruuaksi.

Useamman treenaattavan dietillä on tullut se vastaan, että paino jumittaa ja vatsa ei toimi yhtään ja syyksi on paljastunut nimenomaan jauhelihan syöminen... sen kun on vaihtanut kunnon lihaan ja kanaan, niin taas on lähtenyt dietti kulkemaan.
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin jauheliha tehdään juuri niistä osista mitä jää jälkeen kun leikataan paremmat lihapalat, eli toisin sanoen ihan samaa lihaa se on mutta se ei vaan ole sen näköistä että siitä voisi pihvin vääntää.

Mites toi kunnon lihaan ja kanaan vaihtaminen, yleensä piffit ja kana on paljon vähempirasvaisia kuin jauheliha mitä suurin osa syö?

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin jauheliha tehdään juuri niistä osista mitä jää jälkeen kun leikataan paremmat lihapalat, eli toisin sanoen ihan samaa lihaa se on mutta se ei vaan ole sen näköistä että siitä voisi pihvin vääntää.

Mites toi kunnon lihaan ja kanaan vaihtaminen, yleensä piffit ja kana on paljon vähempirasvaisia kuin jauheliha mitä suurin osa syö?

Juu olen lukenut myös että Kebabliha tehdään useimmiten samallatavalla "tähteistä" kuten jauheliha.

Itellä tulee hyvi paljon kalaa syötyä.. jos vain osaisi ni söis pelkkää kalaa, lohta varsinkin.

Voin vakuuttaa että sitä voi vetää vaikka kui helvetisti ja silti olo pysyy kiitettävän hyvänä. Usein tapahtuu jopa piristyminen.
Ja siitä saa myös paljon ERITTÄIN hyvää kaloria.

Ja tuosta lihan mätänemisestä luin sellasest kirjasta kuin "elämäsi kuntoon" tai oliko se "elämäsi kunnossa".

koitti välttää punaisen lihan syömistä... Syystä että olo tulee raskaaksi... jauheliha/kebab annoksen jälkeen tulee ... ns. saamaton olo.?

Raskaaksi ei voi tulla jos laittaa "lihaa" vain suuhun. Jos laittamisen jälkeen on saamaton olo, niin sitten on laitettu väärin.

Menen nyt nukkumaan.

Käsittääkseni jauheliha on vain sitä, mitä tulee kun kaikki pihvilihat on käytetty.

Periaatteessa se on samaa tavaraa, kun pihvitavaratkin. Ja käsittääkseni siinä on samat aminohapot ja suojaravinteet, joten sikäli itse tykkään syödä sitä ja kananmunia. Turha nyt vaihdella opiskelijabudjetilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom