Lihakset hapoille kesken treenin

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs tässä on nyt käyty kohta 5 kuukautta salilla ja viimeisten viikkojen aikana on alkanut tulla
sellainen ongelma, että kesken treenien alkaa lihaksia jomottaa aivan julmetusti. Ehkä noin puolet
normitreeneistä (35min) ehtii tehdä kunnes kivut alkaa ja sitten ei kykene enää vetämään niin tehokkaasti.

Lepoa kyllä tulee. Käyn noin 4 kertaa viikossa tekemässä treenit, tällä hetkellä 3 jakoisella ohjelmalla.
Väliviikkokin tuli vasta pidettyä, mutta ei tuntunut auttavan ongelmaan.

Voisiko tämä liittyä ravintoon jollain tapaa? Auttaisiko joku treenien aikana nautittava juoma tms?
Syön kyllä mielestäni monipuolisesti, nukun hyvin jne. Lisäravinteina ollut nyt proteiinit ja kreatiini.
Palaudun kyllä treeneistä melko hyvin, päivän pari saattaa olla kipeänä lihakset treenien jälkeen,
mutta ei mitenkään pahasti.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Nestettä tulee juotua aika paljon kyllä treenin aikana. Voisi kokeilla lisätä sekaan hitusen suolaa kun hikoilee kuitenkin aina kuin pieni sika.

Kivuista huolimatta kehitystä kyllä on tullut, ei siinä mitään. Eikä tuo nyt muuten haittaa, joutuu vaan irvistelemään vähän enemmän. :D Ja näin olen tehnykkin eli treenissä vaan eteenpäin ja pudottaa vähän painoja jos ei muuten etene.

Polte saattaa tuottaa kovaakin kipua, mutta yleensä se on ihan normaalia. Se että polte on tullut vasta viime viikkoina voi johtua monestakin asiasta. Mä veikkaisin että oot vasta-alkaja-ajoista kehittynyt sen verran, että saat nykyään lihaksista enemmän tehoja irti ja ne alkaa jo tuottaa maitohappoa kunnolla. Arvatenkin sulla on sarjapainot noussu? Sitten kaks asiaa vaikuttaa poltteeseen aika olennaisesti, sarjapituudet ja sarjataukojen pituudet. Pitkät kovat sarjat yhdistettynä lyhyisiin taukoihin aiheuttaa taatusti kovan pumpin ja poltteen.
Monipuolinen ravinto yleensä kyllä takaa sen ettei oo mitään puutostiloja. Periaatteessa kehon puskuriaineista varmaan voi olla pulaa, mutta mä pitäisin sitä hyvin epätodennäköisenä. Suolaakaan en lähtis lisäilemään treenijuomaan, ellei se oo joku yleisesti hyväksi todettu keino estää kramppeja tms? Krampithan tosiaan voi johtua paljosta hikoilusta ja ne kyllä pahimmillaan pistää lihakset hapoille, mutta kyllä siihen yleensä sisältyy myös lihaskrampin aiheuttama kipu. Suola on aika myrkkyä, että kantsii vähän miettiä miten paljon ja mihin sitä lisäilee. Magnesiumia kuitenkin voi ottaa lisänä, jos krampit vaivaa.

Zone-sarja -42%
Ööm, miten niin? Olen kyllä eri mieltä varsinkin kun kyseessä on treenaava ihminen.

Kannattaako sitä kovin paljoa lisätä mihinkään? Riippuu varmaan siitäkin, paljonko sitä tulee ruuan ja juoman mukana. Kerro toki jos suolaa kannattaa laittaa treenijuoman sekaan, niin olen vähän viisaampi.

Auttaisiko joku treenien aikana nautittava juoma tms?
Lisäravinteina ollut nyt proteiinit ja kreatiini.
Palaudun kyllä treeneistä melko hyvin, päivän pari saattaa olla kipeänä lihakset treenien jälkeen,
mutta ei mitenkään pahasti.

Jos kipeytyminen johtuu maitohapoista niin ottamalla b-alaniinia kreatiinin yhteydessä vois kivut vähentyä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä ihan esim. maantiepyöräilijöillä on samanmoinen suolakivi kuin esim. eläimillä juuri tuon korkean suolojen menettämisen vuoksi. Meikäläinen hikoaa myös kuin pieni sika, joten välillä otan suolavettä ihan välttääkseni kramppeja & suonenvetoja... Urheilijan tarve on aivan eri kuin ameriikanläskin. Lihaskin tykkää kun siinä on nestettä => parempi reeni.

Ite otan aina suolaa mukaan, kun lähden heittämään pidempää fillarilenkkiä. Salihommissa en ole käyttänyt.

Riippuu kuinka ääripuhtaaks safkapuolen vetää. Jos syö vaan kasvista ja kaikkea prosessoimatonta niin kyllä siinä suolat aika vähiin käy. Ja asiaan vaikuttaa myös paljon se paljon hikoilee ja liikkuu.

Back
Ylös Bottom