light limut

Ikä
40
Tuli tässä vaan mieleen, että voiko näitä light limuja juoda dieetin aikana ihan normaalisti. Ei ne ainakaan sokeria sisällä ja niissä on yhtä paljon energiaa kun vedessä :hyper:
Mutta siis onko noissa esim jotain verensokeriin vaikuttavia ainesosia tai jotain muuta mikä saattais vaikuttaa rasvan palamiseen?

Juotteko itse limsaa dieetillä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös niissä kofeiinia, tauriinia jne. vähän ole, mitkä kiihdyttävät pikkuisen aineenvaihduntaa?

Muuten ihan hyviä ovat, mutta saisi pillillä juoda, kun muuten lähtee hampaat. :)

Tulee juotua pepsimaxia ihan päivittäin 1.5l oli sitten mikäpäivä tahansa.nyt dieetti menos ja ei mun mielest vaikuta mihinkään

Mä juon ihan liikaa. Kokoajan pullo Pepsi maxia suussa himassa. Ei noista limuista pääse irti kun on kerran aloittanut, eikä tää homma tietenkään ole ainakaan hampaille eikä vatsalle(?) hyväksi. Joku mutuilija väitti, että light limut keräisivät nesteitä, mutta tiedä häntä. Mä sitten juon kkofeiinipitoisia ja valehtelen itselleni, että toi kofeiini kompensoi sen mahdollisen nestepöhön. ;)

Joillakin lisäävät nälän tunnetta. Itse en ole huomannut sellasta ominasiuutta ja pepsi maxia jonkun verran meneeki. Oli sitten dietti tai ei. Sen verran vähän siinä on kaloreita ettei pilaa mitään diettiä.

kahlaajalintu sanoi:
Joillakin lisäävät nälän tunnetta. Itse en ole huomannut sellasta ominasiuutta ja pepsi maxia jonkun verran meneeki.

Mulla lightti limut, tais siis pepsi max, vähentää näläntunnetta kivasti. Varmaan jotenki ne hiilihapot tuo vähän "mahantäytettä" sillai että pitää nälkää huomattavasti paremmin kuin esim vesi.

itsellä light limukat toimivat hyvin "makeannälkään"..jos joskus tekee mieli jotain mässyä niin ei muutaku pepsi max pullo suuhun :D

Pepsi Maxia menee dieetillä n. 1-2xtwo-pack/viikko. Fanta freetä imisin mieluummin mutta niitä ei ole two-packeissä ja hinta nousee sitten jo melkein 4:ään euroon per kaksi pulloa vrt maxia saa sen two packin kahteen euroon. Mulle Max on sellanen yks namnam dieetillä kun ei muuten tuu mitään hirvittäviä makuelämyksiä.

Mulla lisääntyy kyllä näläntunne huomattavasti noita light-limuja litkiessä. Ja jos on ketodieetillä, niin kannattaa varoa, sillä noi keinotekoiset makeutusaineet voi joillakin vaikuttaa insuliinineritykseen (ja sehän ei taas ketolla ole kovin hyvä juttu). Toi on hyvin yksilöllistä, joten kannattaa koittaa mikä itselle sopii!

meikän tulee sitä kyllä vedettyä liiankin päälle mutta ei se painoon oo mitenkään vaikuttanut ( pepsi max )

Faidra sanoi:
Mulla lisääntyy kyllä näläntunne huomattavasti noita light-limuja litkiessä. Ja jos on ketodieetillä, niin kannattaa varoa, sillä noi keinotekoiset makeutusaineet voi joillakin vaikuttaa insuliinineritykseen (ja sehän ei taas ketolla ole kovin hyvä juttu). Toi on hyvin yksilöllistä, joten kannattaa koittaa mikä itselle sopii!

Kertoisitko lisää tästä ts. millä lailla ne vaikuttaa insuliinineritykseen? Yritän tässä olla ketolla ja lightlimua tulee juotua kerran pari viikossa.

exitusletalis sanoi:
Kertoisitko lisää tästä ts. millä lailla ne vaikuttaa insuliinineritykseen? Yritän tässä olla ketolla ja lightlimua tulee juotua kerran pari viikossa.

Tuolla CKD-forumilla on aika hyvin infoa kaikista ketoon liittyvistä asioista. Tällaisen poimin sieltä, lainaus on Lyle McDonaldin kirjasta The Ketogenic Diet:

Citric acid and aspertame

In all likelihood, problems with diet soda relate to one of these two compounds, both of which are used as artifical sweeteners in diet producs. Citric acid may inhibit ketosis and diet sodas containing citric acid or apertame are not allowed for epileptic children on a ketogenic diet(14). However, there is some debate over this point(15). Possibly citric acid might affect ketosis by effecting liver motabolism, primarily the Krebs cycle. Some individuals report that citric acid prevents them from entering ketosis but does not affect ketosis once it has been established. One study, examining very low-calorie diets, found that the consumption of citric acid inhibited ketosis and increased appetite in many individuals(16). Ultimately, individuals will have to determine for themselves whether citric acid or aspertame has any effect on ketosis, appetite or fatloss on a ketogenic diet.

References....

14. Gash At. Use of the traditional ketogenic diet for treatment of intractable epilepsy. JAm Diet Assoc (1990) 90:1433-1434.

15. Brunett A. Should diet soft driniks be restricted on a ketogenic diet[Letter]. J Am Diet Assoc (1991) 91:776.

16. Krietman S. Factors influencing body composition during very low-calorie diets. Am J Clin Nutr (1992) 56 (suppl):217S-223S.

Ja tuo thread mistä lainaus on löytyy täältä. En ole ihan varma pääseekö tuonne loggautumatta sisään.

Mulla tulee hiilarit ketolla kahdesta puuroannoksesta päivässä, ja niihin kyllä sekoitan hiukan fun-lightia. Noilla puuroaterioilla saatan juoda teetä ja makeuttaa sen Hermesetaksella tms. Muuten en käytä mitään makeutusaineita tai tuotteita joissa niitä on.

EDIT: Pakkiksellakin on muuten aiheesta keskusteltu, täällä.

Älkää juoko nitä light limukoita älkääkä syökä mitäään light juttuja joissa makeutus aineita. Ne lihottaa koska sekoittavgat ihmisen aineenvaihdunnan. Keho luulee että saa energiaa mutta ei saakkaan ja sitten normaalia ruokaa tulee syötyä enemmän kun siitä ei tule kylläiseksi niin helposti.

TheLORD sanoi:
Älkää juoko nitä light limukoita älkääkä syökä mitäään light juttuja joissa makeutus aineita. Ne lihottaa koska sekoittavgat ihmisen aineenvaihdunnan. Keho luulee että saa energiaa mutta ei saakkaan ja sitten normaalia ruokaa tulee syötyä enemmän kun siitä ei tule kylläiseksi niin helposti.

Mitenköhän tämä tapahtuu? Mä en ole kyllä tuollaista huomannut.. Musta tuntuu, että tuo on :anssi:

Jos, mä nyt jotain postiivista tän hetken ruokavaliosta haluan löytää niin se on juuri noitten limujen pois jättäminen. Vedellä olen korvannut ja kerta viikkoon sitten sprite zeroa 1,5l. Syy ei ole Lordin mainitsema vaan ihan yksinkertaisesti se, että noitten jatkuva hörppiminen on vaan rahan haaskausta.

Edit. joku pakkiksellahan mittasi verensokerit ennen ja jälkeen Light limun juomisen, mutta mitään muutosta ei ollut. Tämä oli tietenkin vain yksittäisen henkilön tekemä testi eikä missään mielessä tieteellisesti pätevä juttu.

taasedittiä: kylläpä tuosta joitan mainintaa olikin eli osittain taitaa pitää paikkansa insujen nouseminen..

TheLORD sanoi:

Eihän sitä tule syötyä yhtään enempää jos kaloreita laskee. Itsellä ainakin itsekuria riittää sen verran että vaikka vatsa huutaa leipää niin jätän syömättä. Minulla light limut vievät sitä "makeannälkää" pois. Jos tulee illalla himo syödä jotain sokerista niin ammun kauppaan ja ostan light cokista.. Lähtee sokerinhimo sillä.

TheLORD sanoi:
Jenkeissä syödään paljon makeutus aineita.

Ja Etiopiassa ei :)

Jenkkien lihavuus johtuunee enimmäkseen muista asioista, kuin makeutusaineiden syönnistä.

Edit. Damn, Jakob oli jokunen sekunti nopeampi

Suositut

Back
Ylös Bottom