light limut

TheLORD sanoi:
Älkää juoko nitä light limukoita älkääkä syökä mitäään light juttuja joissa makeutus aineita. Ne lihottaa koska sekoittavgat ihmisen aineenvaihdunnan. Keho luulee että saa energiaa mutta ei saakkaan ja sitten normaalia ruokaa tulee syötyä enemmän kun siitä ei tule kylläiseksi niin helposti.

JA vielä lisäksi tämänhän pitäisi toimia dieetillä silloin.. Kun keho luulee saavansa paljon energiaa, käyttää se myös sitä paljon. Epäilen kyllä tätä kuuluisaa :anssi:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pekkaniska sanoi:
Eihän sitä tule syötyä yhtään enempää jos kaloreita laskee. Itsellä ainakin itsekuria riittää sen verran että vaikka vatsa huutaa leipää niin jätän syömättä. Minulla light limut vievät sitä "makeannälkää" pois. Jos tulee illalla himo syödä jotain sokerista niin ammun kauppaan ja ostan light cokista.. Lähtee sokerinhimo sillä.

Jeps jos kaloreita laskee niin ei haittaa

Mä olen kanssa ihan hillitön limun kittaaja :nolo: Tein "uudenvuoden lupauksen", että olennaisesti vähennän maxin ryypiskelyä. Rupesi ketuttamaan mm. juuri tuo Jakobin mainitsemana rahan meno kankkulan kaivoon. Kaksi kuukautta menikin ihan ilman sen suurempaa tuskaa :) Mutta sitten tuli tää dieetti... lltaisin tekee mieli AINA jotain mussuttaa, niin ryypiskelen sitten maxia. Hiilihappoisena se vie hampaiden lisäksi ainakin mulla nälkää, tuntuu että mahalaukku paisuu :) Mutta kun tää kiristely on ohi, niin lopetan taas. Sanottakkoon, että edistystä on sikäli tapahtunut, että luennoilla olen siirtynyt VETEEN ja maxia juon vain iltaisin tuon nälän tunteen poispitämiseksi.

:offtopic: Oletteko muuten muut dieettaajat samanlaisia, että päivät menevät, kun on puuhaa, mutta iltaisin se nälkä sitten iskee...?

Jep, iltaisin kun on tekeminen vähissä niin tulee niin pirunmoinen nälkä. Johtunee varmaan siitä että illalla kroppa vasta tajuaa että koko päivä on menty miinuksella taas.

Helga sanoi:
:offtopic: Oletteko muuten muut dieettaajat samanlaisia, että päivät menevät, kun on puuhaa, mutta iltaisin se nälkä sitten iskee...?

Jep, kaikkein pahimpia on viikonloput, jos ei ole treenipäiväkään. Siispä tankkauspäiväksi kannattaakin valita Lauantai.

Ja itse asiaan, itse olen vaihtanut limut teehen, niitä saa vielä miljoonaa eri makuakin. :rock:

Eiköhän tee ole paljon laittilimua parempi vaihtoehto, niin kuin Tahvo Tohveli on todennut, siis jos piristeestä puhutaan. Makuja tosiaan piisaa nykyään lähtöön jopa lähiruokakaupassa.

Olen aiemminkin tästä kirjoittanut, mutta vastustan laittilimuja ihan vain periaatteesta. Tämä siksi, koska laittilimut (ja vastaavat) ylläpitävät sitä asennetta, että "Ååååhhh, kummää niimmaankauhiasti tykkään kaikesta makeesta! Mun on ihan PAKKO saaha makeeta!!". Tosin jos on pakko valita, niin ennemmin laittia, kuin sokerilimua, mutta kaikenkaikkiaan pitäisi pyrkiä minimoimaan KAIKKI sokerin ja makean syöminen. Huom! sanoin minimoimaan. Ei sentäs niin natsilinjalle tarvitse mennä, että totaalisesti kaiken herkun iteltään kieltää (paitsi ehkä kisadieetillä).

Oletteko muuten kokeilleet makeanhimoonne jotain erinomaisen herkullista protujauhoa? Siis tehdä sellaisesta jauhosta, minkä todella tiedätte olevan peijjakaan hyvää ja vieläpä makeaa tuhdin juoman, johon rutkasti jauhoa ja mahd. vähän vettä, jotta olisi vieläkin makeampi maku. Suosittelen moista keinoa, toimii ainakin mulla. Samalla voi mutustella jotain makeaa lajiketta olevaa omenaa vaikkapa tai rusinoita.

JustinCre sanoi:
Fanta free: Tropical berry rokkaa!

Ostin tota tänään sun takia. Hyi helvetti mitä kusta, kiitti vaan :urjo:
Harvoin tulee kaadettua limpparia viemäriin.

No vastustetaan näitä light-limuja vaikka sen takia että hampaat kärsii hapoista...
Kysykää vaikka hammaslekurilta... Kunhan sillä ei ole normipäivä;)

Ostin tuossa Fanta free Tropical berriesiä koska olin hulluna monta vuotta sitten myynnissä olleeseen Frisco guaranaan, muuten ihan buenoa limiskaa mutta sivumakuna on hieman sellainen viinamainen maku...

Mulla ei laittilimujen hörpiskely liity tuohon iivilin mainitsemaan makeanhimoon. En nimittäin tykkää edes irtokarkeista! Se on vain opittu tapa, joka hiilihappoisena limut pitävät mulla myös nälkää loitolla. Kahvikissalla kokikset eivät edes piristä.

Mutta Tahvon tapaan teetä minäkin olen opetellut juomaan. Vihreää ja/tai mustaa teetä menee nykyään aamuisin pari kuppia ja iltaisin 1-2 kuppia, ja makuja tosiaan piisaa, varsinkin kun on nyt näitä "selectioneita". Mustan teen selection-pakkauksesta muuten löytyy mainioita makuja: vanilja, persikka, kaneli jne. Niistä tulee kämppäänkin ihana tuoksu :)

Helga sanoi:
Mulla ei laittilimujen hörpiskely liity tuohon iivilin mainitsemaan makeanhimoon. En nimittäin tykkää edes irtokarkeista! Se on vain opittu tapa, joka hiilihappoisena limut pitävät mulla myös nälkää loitolla. Kahvikissalla kokikset eivät edes piristä.

Mutta Tahvon tapaan teetä minäkin olen opetellut juomaan. Vihreää ja/tai mustaa teetä menee nykyään aamuisin pari kuppia ja iltaisin 1-2 kuppia, ja makuja tosiaan piisaa, varsinkin kun on nyt näitä "selectioneita". Mustan teen selection-pakkauksesta muuten löytyy mainioita makuja: vanilja, persikka, kaneli jne. Niistä tulee kämppäänkin ihana tuoksu :)
Tuota vaniljaa ollaan ostettu ja se on kyllä herkkua:thumbs:

Pepsi maxia menee 0,5-2litraa per päivä. kyllähän tuol varmaan hampaitten päälle ottaa mutta kun sen on kerran aloittanut niin ei siitä irtipääse :D . nimittäin tuosta pepsin litkimisestä on tullut meikäläiselle paha kofeiini riippuvuus, eli jos en pesi maxia litkis niin sitte pitäis litkiä kahvia joka sekään hampaille mitään herkkua ole, ainakin värjää ne keltaseksi. :evil: .

Olen ihan heikkona light limuihin! Mulla on itseasias tietokoneen vieressä pieni jääkaappi, johon sopii 2 kpl 1.5l Pepsimaxi tai muuta limpsaria :)

Pakko saada aina illalla ja aamulla eritoten!

Tosin nykyisin olen halvantavaranperässäjuoksija ja ostan Rainbow Light colaa, se on ihan yhtä hyvää ja ei maksa paljon mitään!

L0b0 sanoi:
Olen ihan heikkona light limuihin! Mulla on itseasias tietokoneen vieressä pieni jääkaappi, johon sopii 2 kpl 1.5l Pepsimaxi tai muuta limpsaria :)

Jätkä on pikkasen mukavuuden haluinen :lol2:

Kun kaveri kävi jääkiekkovalmentajan kursseja,niillä oli vaikka minkälaisten urheilulääkäreiden ja ravintoasiantuntijoiden luentoja.Oli sitten tullut näistä kevytlimppareista juttua ni ne oli sanoneet hiilihapon olevan tosi pahaksi elimistölle ja ettei urheilijan kannattas niitä juoda ikinä.Mitä haittaa siitä tarkemmin on en jaksanut kysellä.Tuskin se mitenkään kuitenkaan dieettiä haittaa ja nykyäänhän kaikki elintarvikkeet ovat tutkimusten mukaan suurinpiirtein myrkkyä ja syöpää aiheuttavia.

The Lord: Tuohan on siinä tapauksessa aivan loistava apu massan vähyydestä kärsiville saliharjoittelijoille. Eli niille, jotka eivät tule syöneeksi riittävästi kaloreita. :jahas: :lol2:

Väitän kuitenkin - kuten tässä jo muutamat muutkin edellä - että tuo ei pidä paikkaansa. Itse olen melkoinen cola-addikti, mutta en IKINÄ nauti sokeroituja limsoja. Olen yrittänyt kokoajan vähentää sitä juomista, mutta vieläkin menee noin 3 litraa light-kolaa viikossa... Siis yksi puolen litran pullo päivässä keskimäärin, joskus voi jäädä välipäivä.

Oma kehoni todistaa kyllä tuon väitteesi paskapuheeksi, sillä lihavaksi minua ei kyllä voi sanoa. Limsojen lisäksi tulee juotua Funlightia sellaisenaan sekä rahkan kanssa, joten melkoinen lisäaine viemäri olen :(.

Paljon pahempana ongelman pitäisin noissa makeutusaineissa, niiden pitkäaikaisten vaikutuksien tuntemattomuutta. Eiväthän aspartaami ja asesulfaami K ole ihmiselle (eikä muillekaan!) kovinkaan luonnollista "ravintoa"...

Suositut

Back
Ylös Bottom