Light limut myrkkyä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nixsu
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Juu kyllä sitä itsekkin tulee pepsi Maxia aika reippaasti juotua.. Toisaalta kaikkihan täällä on kuollu vaikka on leipääkin syöny. Aika vakuuttavaa tekstiä kylläkin. Taitaa olla laitti limujen vaihto vissyyn edessä..

Joo, olen itse vetänyt jossain vaiheessa laihdutukseen light limpsaa pullon päivässä ja sain siitä mm. kaikkien aikojen pahimmat päänsäryt. Ja vaikka on mukamas sokeriton limppari niin sitruunahappoa löytyy täsmälleen sama määrä kuin tavallisesta ja tämähän on sama kuin hankaisi hampaat hiekkapaperilla monta kertaa päivässä. Light juomien terveysvaikutukset ovat kaikkea muuta kuin light, valitettavasti. :(

Luotettava kuin Matti Nykänen. Vähän nyt sitä lähdekritiikkiä mukaan. En silti tarkoita, että tuo täysin pitäisi heti tyrmätäkään.

Olen itsekkin lukenut muutama vuosi sitten light limujen epäterveellisyydestä mutta tuon artikkelin mukaan lähes hengen lähtö lähellä :eek: .. Pikkuisen tuntuu kyllä propagandalta Coca Colaa kohtaan mutta mene ja tiedä taas. Olisi kiva nähdä se lähde luettelo artikkelin lopussa..

No katsokaa nyt vähän mikä hihhulilehti on kyseessä. En lähtisi tuolta pohjalta tekemään mitään johtopäätöksiä, vaan luotan ennemmin virallisiin saantisuosituksiin. Mutta kukin tavallaan...

No eipä toi aspartaamin myrkillisyys mikään uusi juttu ole. Ja hampaathan se pilaa siinä missä sokerilimukin. Mielestäni light limut maistuvatkin jotenkin myrkyllisille, en ole ikinä voinut sietää sitä aspartaamin läpi tunkevaa kemiallista makua.

Nyt opetan kuinka tunnistetaan huuhaa noin 20 sekunnissa.

Tekstistä löytyy:
-bombastisia sanoja ("hermomyrkky", "kuolettava")
-huutomerkkejä
-isolla kirjoittamista

Teksti ilmestynyt lehdessä, jossa "käsitellään mm. uskontoja, taiteita, filosofiaa, uuden ajan tiedettä, erilaisia maailmankuvia sekä kehittyvää elämänymmärrystä."

Enempää ei tarvitsekaan enää lukea, tämän voi huoletta sivuuttaa.

Ohan näistä light litkuista ja makeutusaineista aiemminkin ollut juttua, mutta en välttämättä lähtisi tuon Minä Olen -lehden artikkelin perusteella. Tuolta näkyy löytyvän myös artikkeli parantavaa energiaa säteilevistä tachyanisoiduista lasilinsseistä, intiaanisokerista ja muutamista muistakin enemmän tai vähemmän epäilyttävistä tuotteista, joita yllättäen voi ostaa Minä Olen -kaupasta... :jahas:

Nyt kun väite alkoholinkin aivosoluja tuhoavasta vaikutuksesta on kumottu, niin en voi millään uskoa että joku light-limsa pääkoppaa rappeuttaisi...

Pistää vituttamaan nämä joukkohysteriaa lietsovat "tutkimukset."

Kaveri kertoi joskus talvella, että niille oli sanottu lääkiksen luennolla, että light-limut on haitallisempia kuin peruslimut. Kummatkin tekee hallaa elimistölle mutta ne kaikki makeutusaineet ja muut paskat vahingoittaa vissiin enemmän. Luennoitsijana oli ollut muistaakseni hammaslääketieteen proffa ettei mitään huuhaa-juttua ollut.

mxm sanoi:
Kaveri kertoi joskus talvella, että niille oli sanottu lääkiksen luennolla, että light-limut on haitallisempia kuin peruslimut. Kummatkin tekee hallaa elimistölle mutta ne kaikki makeutusaineet ja muut paskat vahingoittaa vissiin enemmän. Luennoitsijana oli ollut muistaakseni hammaslääketieteen proffa ettei mitään huuhaa-juttua ollut.

Joo, eiväthän limut toki hyväksi elimistölle ole. Mutta tuo artikkeli oli jo turhaa paisuttelua ja hysterian luomista. Esim. kun tuossa sanottiin, että mikäli käytät aspartamiinia ja kärsit joistakin seuraavista oireista, niin siihen oli lisätty suunilleen kaikki taudit ja vaivat mitä voi potea.

Aleley sanoi:
Joo, eiväthän limut toki hyväksi elimistölle ole. Mutta tuo artikkeli oli jo turhaa paisuttelua ja hysterian luomista. Esim. kun tuossa sanottiin, että mikäli käytät aspartamiinia ja kärsit joistakin seuraavista oireista, niin siihen oli lisätty suunilleen kaikki taudit ja vaivat mitä voi potea.

Joo, no tuota artikkelia en jaksanut muutamaa riviä pidemmälle lukea. On vähän sen tasoinen teksti, että tuskin sitä faktatietoa on enemmän kuin 1/10000.

Edit: typot korjattu

SEAGRAM sanoi:
No eipä toi aspartaamin myrkillisyys mikään uusi juttu ole. Ja hampaathan se pilaa siinä missä sokerilimukin. Mielestäni light limut maistuvatkin jotenkin myrkyllisille, en ole ikinä voinut sietää sitä aspartaamin läpi tunkevaa kemiallista makua.
Aspartaami ei hampaita vahingoita, vaan ne kokiksessa olevat hapot. Esim. aspartaamilla makeutettu hapoton mehu ei ole hampaille vaaraksi. Muutenkin voisi kysyä, että onko joku koskaan lukenut tuota julkaisua, josta tuo lainaus on otettu? Salli minun nauraa. Joskus on tullut jossain lehtipisteessä selailtua. :D Aspartaami on maailman tutkituimpia aineita ja mitään terveyshaittoja ei käsittääkseni ole tieteellisesti osoitettu. Puhdistettu sokeri on paljon haitallisempaa. Tuo on juuri tuollaista tyypillistä täysin perusteetonta vouhotusta, jota harrastetaan tuonkaltaisissa julkaisuissa.

Aspartaami hajoaa muistaakseni 31 C:ssä metanoliksi ja kaikkihan tietävät mitä siitä seuraa ku metanolia nauttii. :evil:

Yleensähän noiden light-juomien vastaiset tutkimukset ovat rahoittaneet sokerin tuottajafirmat, joten ei ihmekkään. ;)

Muista oireista en tiedä, mutta itselläni on vatsa 4-6pv todella kipeä aineen nauttimisen jälkeen. Mitään muita allergioita en omaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom