Lidlin energiajuoma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T0ntsa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Timba79 sanoi:
Oiskohan ollu 3,6 euroa se purkki kun eilen uuden ostin. Että ei todellakaan tule kalliiksi. Sisältää 100 pilleria ja itse kun otan 2 kerralla, niin riittää 50 treeniin.
Ihan apteekistako nuita saa vai mistä?

onks toi sitä samaa ku powerade? sitä meinaan myytiin täälläpäin 0,5l pullo 50cent.. kävin ostamassa 12litraa

Uskon vahvasti että energiajuomat vaikuttavat eri ihmisiin eri tavalla.
Kyllä itse olen huomannut selvää parannusta treeneissä kun olen juonut lidin litkua.
Kun treeni venyy pakostakin 1-1 1/2h niin jos en juo muuta kuin vettä alkaa loppussa heikottaa vaikka ruokailusta ei todellakaan ole pitkä aika edes.
Minulle tuo 0.5l pullo antaa juuri sen piristyksen jonka tarvitsen työpäivän jälkeen ja pieniä määriä treenin aikana nauttiessa olo pysyy vakiona eikä tule väsymystä loppua kohden vaan voi painaa täysillä ohjelman läpi.

Anaboli sanoi:
Hyvä pointti sultakin :david:

Treenaus käynnistää kasvuhormonin erityksen, mutta eritys hiipuu tietyn ajan kuluessa (minkä vuoksi ei myöskään pitkät treenit ole suositeltavia).

Treenaus käynnistää myös elimistössä katabolisen tilan (mm. kortisolihormoni)

Hiilihydraattien nauttiminen synnyttää insuliinin erityksen ja täten katkaisee kasvuhormonin erityksen, mutta myös katabolian elimistöstä.

Eli palautumisjuoma (hiilarit siinä) otetaan treenin jälkeen, koska se katkaisee katabolian ja päästään anaboliseen tilaan, mutta sen nauttiminen tässä vaiheessa ei haittaa enää kasvuhormonin eritystä, koska se on jo muutenkin alkanut hiipumaan, Ja kun käyttöön on jo saatu sitä kasvuhormonia.

Kyseessähän on paras vaihtoehdoista, kun valitettavasti ei voi saada täysiä kasvuhormoni tasoja ilman katabolian katkaisua. Jos taas nauttii hiilareita energian saamiseksi treeneissä (samalla ehkäisee kataboliaa), niin estää samalla kasvuhormonin eritystä, eikä tilanne ole niin hyvä.

Tottakai se palautumisjuoma juodaan ja maltolla, mutta vasta treenin jälkeen.

onko moisella sitten tosiaan väliä kehittymisen kannalta enemmänki ku 1kg/10 vuotta

Hesarissahan oli tossa muutama päivä sitten joku varoitus just näistä energiajuomista, kun esimerkkinä oli joku 15v lätkäpelaaja joka oli juonut treenien aikana 3 pulloa jotain EDiä tms :D ihan hyvä määrä yksiin treeneihin... Jätkä oli sitten treenien jälkeen niin rikki että vietiin terveyskeskukseen jossa ilmeni ettei ollu pahemmin syöny mitään päivän aikana sen juoman viedessä nälän tms.
Lopussa sitten joku Nuori Suomi taho selitteli ettei Nuori Suomi kehoita käyttämään "lisäravinteita"..

nojoo, kai jonku tommosen energiajuomankin voi lukea lisäravinteeksi :jahas:

Leso sanoi:
Hesarissahan oli tossa muutama päivä sitten joku varoitus just näistä energiajuomista, kun esimerkkinä oli joku 15v lätkäpelaaja joka oli juonut treenien aikana 3 pulloa jotain EDiä tms :D ihan hyvä määrä yksiin treeneihin... Jätkä oli sitten treenien jälkeen niin rikki että vietiin terveyskeskukseen jossa ilmeni ettei ollu pahemmin syöny mitään päivän aikana sen juoman viedessä nälän tms.
Lopussa sitten joku Nuori Suomi taho selitteli ettei Nuori Suomi kehoita käyttämään "lisäravinteita"..

nojoo, kai jonku tommosen energiajuomankin voi lukea lisäravinteeksi :jahas:

Tossa taas näkee sen, kun koulussa ei opeteta mitään ravintoasioista.

Lildlin energiajuoma käsittääkseni tehdään samoilla tehtailla kuin Red Bull. Lisäksi siinä on lisämainintana että sisältää inositolia, jolla nyt ei taida olla hirveästi mitään vaikutusta, enpähän vaan ole huomannut missään muussa energiajuomassa että sisältäisi. Minä tykkään vedellä pullollisen päivässä. Ihan hyvänmakuista ja halpaa.

hölkkääjä sanoi:
onko moisella sitten tosiaan väliä kehittymisen kannalta enemmänki ku 1kg/10 vuotta

Tuskin vaikuttaa totakaan, mutta siinä oli yksi syy miksi ei kannata juoda sitä energiajuomaa treeneissä.

Tosin itse syön vähän ennen treenejä hiilari pitoisen välipalan, millä luulis olevan ihan sama vaikutus elimistön treenien aikaiseen hormoni toimintaan, kuin energiajuomilla, mutta ilman välipalaa treeneistä ei tule mitään, energia loppuu heti alkuunsa ja silloin on turha odottaa mitään tuloksia.

Tälläkin asialla oli kuitenkin kaksi puolta, vaikkei sitä vuoden takaisesta postistani ilmennyt, huonosti todettu alunperin varsinkin aloittelijoiden osiolle, sillä kyse taitaa olla kuitenkin hifistelystä. Eli tottakai niitä energiajuomia kannattaa juoda jos niistä saa potkua kehitykseen, mutta kuten monet on jo todennu, niin vesi voi olla parempi treenijuoma ja energiaa tankataan jo ennen treeniä.

OHO! jos ne noin halpoja ne kofu tabletit on niin niitähän mä ostan sitten!
kauanko ennen treeniä ne täytyy ottaa?
entä onko niistä todellista apua esim. niin että auttaisi jaksamaan puristamaan vielä ylimääräisen toiston tai jotakin ?

Jüzzi sanoi:
Itse en ainakaan tuollaisia makeita litkuja pysty salilla juomaan, laatta lentäisi varmasti ainakin jalkareenin jälkeen. Vettä sen olla pitää...
Jostain luin kerran, että makean makuisen juoman (huom: makuisen, ei siis välttis mitään energiajuomaa, vaan vaikka light-mehua) nauttiminen urheilusuorituksen aikana jopa nostaisi suorituskykyä. :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Varmasti vaikuttaa eri tavalla ihmisillä nuo cofi-tabsit tai vastaavat mm painon mukaan. Noi muuten maksaa joo 3.5€
ja mulla oli efekti sellanen, että kun otin lisäpiristyksen toivossa noin kymmeneltä illalla pari tabua (200mg):david: lukeakseni kokeeseen muutaman tunnin niin kävikin niin, että unta tuli sinä yönä 0h :( ja kokeen jalkeen klo. 12 nukuinkin sitten iltaan asti... :zzzz:

Isommat äijät näkyy salilla juovan noita 50st natsisiwan "energia"-juomia (isommilla tarkotan niitä jotka kyykkäilee ~300kg).

Tullut joskus itsekin juotua noita energiajuomia, mutta eipä ne mitenkään ihmeemmin pahoinvointia saati sitten piristystä aiheuttaneet (silmänympäryksiä vain rupesi kiristämään).

Kofeiinitabletteja on tullut kokeiltua myös ei tehneet juuri mitään suuntaan ei toiseen..).

Parhaimmaksi havaittu on ½l muki kahvia ennen treeniä ruispalan ja maito&prodejuoman kanssa :)

Anaboli sanoi:
Tuskin vaikuttaa totakaan, mutta siinä oli yksi syy miksi ei kannata juoda sitä energiajuomaa treeneissä.

Tosin itse syön vähän ennen treenejä hiilari pitoisen välipalan, millä luulis olevan ihan sama vaikutus elimistön treenien aikaiseen hormoni toimintaan, kuin energiajuomilla, mutta ilman välipalaa treeneistä ei tule mitään, energia loppuu heti alkuunsa ja silloin on turha odottaa mitään tuloksia.

Ei se nyt ihan sama oo. Tässähän oli vissiin puhe treenin aikana juomisesta. Ja sähän syöt ton välipalan ennen treeniä ja se ei varmaankaan ole mitään yltiönopeaa hiilaria toisin kuin toi energiajuoma. Toi energiajuoma on huonompi ennenkin treeniä verrattuna hyvää hiilaria sisältävään välipalaan. Nopeaa hiilaria-->verensokerin heilahtelu -->treenitehon lasku.

ruupert sanoi:
Ei se nyt ihan sama oo. Tässähän oli vissiin puhe treenin aikana juomisesta. Ja sähän syöt ton välipalan ennen treeniä ja se ei varmaankaan ole mitään yltiönopeaa hiilaria toisin kuin toi energiajuoma. Toi energiajuoma on huonompi ennenkin treeniä verrattuna hyvää hiilaria sisältävään välipalaan. Nopeaa hiilaria-->verensokerin heilahtelu -->treenitehon lasku.

Hä?

Lue mun viestit alusta asti.

Puhe oli alun alkaen hiilareiden vaikutuksesta kasvuhormonin eritykseen, ja sen vaikutuksesta palautumiseen, siinä on tuskin suurta merkitystä nauttiiko hitaita hiilareita ennen treeniä vai nopeita treenin aikana.

En vertaillu missään vaiheessa hitaiden ja nopeiden hiilareiden vaikutusta treeneissä jaksamiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom