Lidlin energiajuoma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T0ntsa
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Energiajuomat saa itselläni myös aikaiseksi yökön ponnistuksien aikana, vaikka olisinkin ennen treenejä juonut enkä sen aikana. Jää treenit lyhyeen... energiajuomaa korkeintaan vain joskus ennen isoa tenttiä tai vodkaredbull/batterykossu :P

Lisäksi niistä menee purukalusto pilalle! On turhaa työtää naamariin sokeria ja esim. sitruunahappoa ja mitä muita happoja niissä nyt käytetäänkään. Vesi on parasta ja kuten itselläni kivennäisvesi (ei mitään vitun kalliita evianeja kuitenkaan) suolojen takia muuten nesteet menee saman tein läpi kropan ja saan kramppeja... Vesi se vasta on "kovaa staffia"! :kippis1:

Jos haluatte piristystä treeniinne, ottakaa ennen treeniä pari kofeiinitablettia ja vaikkapa 5 g tauriinia. Tehoaa vähintään yhtä hyvin kuin energiajuomat, mutta maksaa murto-osan.

Joku täällä mainitsi, että nuo energiajuomat käyvät parhaiten viinan lantraamiseen ja siitä olen samaa mieltä. Salilla juodaan VETTÄ!

Hämmer sanoi:
Joo, helvetin hyvä pointti. Tämän takia kukaan ei käytä palkkarissa mitään hiilaria, varsinkaan maltoa. :jahas: :david:

Hyvä pointti sultakin :david:

Treenaus käynnistää kasvuhormonin erityksen, mutta eritys hiipuu tietyn ajan kuluessa (minkä vuoksi ei myöskään pitkät treenit ole suositeltavia).

Treenaus käynnistää myös elimistössä katabolisen tilan (mm. kortisolihormoni)

Hiilihydraattien nauttiminen synnyttää insuliinin erityksen ja täten katkaisee kasvuhormonin erityksen, mutta myös katabolian elimistöstä.

Eli palautumisjuoma (hiilarit siinä) otetaan treenin jälkeen, koska se katkaisee katabolian ja päästään anaboliseen tilaan, mutta sen nauttiminen tässä vaiheessa ei haittaa enää kasvuhormonin eritystä, koska se on jo muutenkin alkanut hiipumaan, Ja kun käyttöön on jo saatu sitä kasvuhormonia.

Kyseessähän on paras vaihtoehdoista, kun valitettavasti ei voi saada täysiä kasvuhormoni tasoja ilman katabolian katkaisua. Jos taas nauttii hiilareita energian saamiseksi treeneissä (samalla ehkäisee kataboliaa), niin estää samalla kasvuhormonin eritystä, eikä tilanne ole niin hyvä.

Tottakai se palautumisjuoma juodaan ja maltolla, mutta vasta treenin jälkeen.

Ihme jengiä kun kymmenen alaikäistä jamppaa hehkuttaa täällä joidenkin drinkkien perään :jahas: Sitten vielä itketään kun ei kasveta, kun tuli taas "jätkien" kaa puskassa pussikaljaa juotua... :jahas:

-Marchi- sanoi:
Ihme jengiä kun kymmenen alaikäistä jamppaa hehkuttaa täällä joidenkin drinkkien perään :jahas: Sitten vielä itketään kun ei kasveta, kun tuli taas "jätkien" kaa puskassa pussikaljaa juotua... :jahas:

Kukaan ei mielestäni sanonut että itse joisi kyseisiä drinkkejä. Ainakaan itse en harrasta ryypiskelyä (vaikka ekana satuinkin ton drinkkivinkin laittamaan). Kukaan ei myöskään ole kehitystään valittanut tässä. Eipäs siis vedetä omia johtopäätöksiä ja vielä kaiken lisäks aiheen vierestä. ;) :piis:

ZweCCo sanoi:
Kukaan ei mielestäni sanonut että itse joisi kyseisiä drinkkejä. Ainakaan itse en harrasta ryypiskelyä (vaikka ekana satuinkin ton drinkkivinkin laittamaan). Kukaan ei myöskään ole kehitystään valittanut tässä. Eipäs siis vedetä omia johtopäätöksiä ja vielä kaiken lisäks aiheen vierestä. ;) :piis:

Hohoho. ;)

Nyt Lidlissä myynnissä olevassa läpinäkyvässä Power Generation -pullossa arvot seuraavat per 100ml:
140kJ/35kcal
Prot <0,1g
HH 7,9g josta sok. 7,3g
Rasvaa <0,1g
Natriumia 0,046g
Niasiinia 2,7mg
E-vit. 1,5mg
Pantoteenihappoa 0,9mg
B6-vit 0,3mg
Mg 2mg
Kaliumia 9mg

Väittää koostuvansa kivennäisvedestä, sokerista ja maltodekstriinistä. Loput onkin lisäaineita. Ja jotain hyvää tässä litkussa on, puolen pullon paikkeilla (treenin jälkeen) ei janota enää. Vedellä sitä rajaa ei tunnu tulevan.

edit: tämähän olikin urheilujuoma :lol2:

Liian makea ei todellakaan sovi salijuomaksi ja muttenkin jää outo maku suuhun kun sitä juo....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse vetelin vielä viime kesän paikkeilla salilla tuota freewayta. Paremmin kyllä jakso treenata, mutta tulipa lisää kulujakin.
Nykyään vedän kofeiinitablettia naamariin ennen treeniä. Huomattavasti halvempaa ja ihan yhtä tehokasta.

PS. Freeway todellakin on aivan loistavaa blandista, suosittelen. :thumbs:
On muutama kerta nimittäin tuolla blandailtua. :D Mutta eipä enää niin usein...

litrassa 73grammaa sokeria, mihinköhän tollasen piristysvaikutus perustuu?
tunti/puolitoista ennen reeniä puuropanos ja vaikka omena,ja jos oikein tökkii niin puolituntia ennen reeniä tota sokerilitkua halvempi efe tauluun ja ruvetaan puhuun kohtalaisesta reenisykkeestä!

peijuuni sanoi:
litrassa 73grammaa sokeria, mihinköhän tollasen piristysvaikutus perustuu?
tunti/puolitoista ennen reeniä puuropanos ja vaikka omena,ja jos oikein tökkii niin puolituntia ennen reeniä tota sokerilitkua halvempi efe tauluun ja ruvetaan puhuun kohtalaisesta reenisykkeestä!
Mun mielestä noiden vaikutukset perustuu suuremmilta osin tohon sokeriin. Esim. Batteryssa on kofeiinia 300mg/l. Eli puolessa litrassa tollasta litkua on 150mg kofeiinia, joka piristää vaan, jos siihen oikein uskoo.

suortti sanoi:
Mun mielestä noiden vaikutukset perustuu suuremmilta osin tohon sokeriin. Esim. Batteryssa on kofeiinia 300mg/l. Eli puolessa litrassa tollasta litkua on 150mg kofeiinia, joka piristää vaan, jos siihen oikein uskoo.

Ei ole kyllä mikään uskon asia :jahas:

suortti sanoi:
Jälleen kerran on hyvä huomioida ihmisten väliset erot. Toisilla toimii, toisilla ei. En juo oikeastaan mitään kofeiinipitoista. 100mg kofeiinia piristää sen verran, että silmät ei painu tylsälläkään luennolla umpeen. 200mg piristää sen verran, että vaikutuksen huomaa tunnista kahteen tuntiin.

Samalta tuo lidl:n energiajuoma maistui kuin muutkin vastaavat. Mutta on niin paljon halvempaa kuin muut niin sitä tulee ostettua, lähinnä kuitenkin vain lantraus tarkoitukseen :rolleyes:

Joona sanoi:
Jälleen kerran on hyvä huomioida ihmisten väliset erot. Toisilla toimii, toisilla ei. En juo oikeastaan mitään kofeiinipitoista. 100mg kofeiinia piristää sen verran, että silmät ei painu tylsälläkään luennolla umpeen. 200mg piristää sen verran, että vaikutuksen huomaa tunnista kahteen tuntiin.
Juu, taitaa pitää paikkaansa. Ehkä olen vain katkera, että toisilla vaikuttaa jo pienemmilläkin annoksilla. :D

Joona sanoi:

Näin on! Mulla toimii hyvin 200 mg kofeiinia ennen salia, enkä käytä kofeiinia muuten. Joskus kokeilin 400 mg ja siitä ei tullut kuin outo ja vähän huonohko olo.

Aamukaffet toimii vallan hyvin ennen treeniä, jos vaan pysyy sisällä :)

Ostakaa vaan ihmeessä noita kofuja. Taisi olla vanhaa rahaa 20mk huntin purnukka, joten ei se nyt varmaan yli 4€ maksa vieläkään.

Itse ei tosin tule moisia nautittua, vaikka kenties pitäisi. Treenit venyy nytkin jo pariin tuntiin, joten tarttis lisää potkua, että saisi kutistettua ne lähelle puoleen...

Oiskohan ollu 3,6 euroa se purkki kun eilen uuden ostin. Että ei todellakaan tule kalliiksi. Sisältää 100 pilleria ja itse kun otan 2 kerralla, niin riittää 50 treeniin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom