Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Rush - Marathon
Arvostan muusikkoutta. Vielä enemmän arvostan täydellistä muusikkoutta. Rush on arvostukseni yläpäässä. Heidän musiikillinen genrensä ei kokonaisuudessaan osunut ja uponnut minulle, enkä koe, että kaikki heidän kipaleensa olisivat olleet Koh-i-Nooreja.

Tämä laulu ei musiikillisesti pääse ydinluuhuni, vaikka se on saundillisesti lähellä nirvanaa, mutta ihan vähän sen yläpuolella.

Pukeutumisesta miinus. 3-/5

Me puolestamme emme lainkaan olleet muusikoita, mutta oli meillä sentään samana vuonna puvut karvan verran siistimmät. Ja ilman paitaa on toki paras. :)

Airdash - If
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pest - Lifit es dauðafærð

Pidän tätä musiikillista teosta perkeleen kovana!
Tästä hyvästä tarjoan sinulle lasin punkkua! Pestin soidessa taustalla tietenkin 😁

Ja harmi kun ehdit tarttua tuohon Rushiin ennen minua, olin jo tulossa kehumaan Sian yllättävän hyvää biisivalintaa!

Airdash on minulle ihan uusi tuttavuus. Aika nuoren näköistä väkeä, mutta taitaa olla reippaasti vanhempia tänä päivänä. Tuli mieleen Lost Society mutta tämä on paljon parempi. Ei kuitenkaan ole minun genreä tämä, mutta yllättävän menevä silti. Jotain thrashia ilmeisesti. En kuuntelisi uudestaan, mutta ei ärsyttänytkään 2,5/5

Throwback 20 vuoden taakse. Yksi niistä biiseistä jotka on muovanneet minun musiikkimakua. :heart:

 
Semmoista mukavaa 'Amorphis-sentenced" Vibaa kauttaaltaan, ainut ettei biisi missään vaiheessa lähde käyntiin niin kuin odotin. Mutta hyvä slovari 3,5/5
Nyt ihmiset tulee jotain ihan muuta. Mä oon päihdevalistus-tunteja vetänyt ja oon jotain verrannut mitkä iskee todellisuuteen. Tässä yksi, kiitos ja anteeksi

View: https://youtu.be/OgJD1Eeebzo
 
171205
Molemmat sävelteemat olivat mielestäni äärimmäisen hienoja ja koukuttavia!
Jäin vähän arpomaan todellisuuden ja kuvitelman rajamaille.
Musiikillinen arvioni on 2/5.
Mikäli teoksella on valistuksellisia ja elämänlaadullisia hyveitä, arvosana on 4,5/5.

Funkadelic - Maggot Brain
 
Funkadelic - Maggot Brain
George Clinton fanina tama oli kiva yllatys ja arvelin etta 5 tahden arvostelu on tulossa. Mielenkiintoista psykedeelista rockia, mieleen tulee vakisin Pink Floyd. Hieno biisi mutta negatiivista sanottavaa loytyy silti useamman kommentin verran. Kokonaisuutena biisi ei mennyt minnekaan, odotin etta se rakentuu loppupuolella jonkinlaiseen finaaliin mutta se oli sellaista leppoista soittelua alusta loppuun. Valilla irtonaisen oloista ja taustalla oli ajoittain saundeja jotka oli hairitsevia. Silti talle on pakko antaa 4/5

Mahogany Rush - Dragonfly
 
Angelus Apatrida - We Stand Alone
Äärimmäisen hyvää ja soitannallisesti tarkkaa rypistystä. Aurinko nousee, aurkinko laskee, yksi päivä voi olla toista parempi tai vastaavasti monet ovat toistaan hounompia. Tämä päivä oli hyvä, erinomaisuus ei ollut vallitseva. 3/5
(Tuore albumi nousee kuuntelulistan kärkisijoille.)

The Pretty Reckless - Death by Rock and Roll
 
Angelus Apatrida - We Stand Alone
Äärimmäisen hyvää ja soitannallisesti tarkkaa rypistystä. Aurinko nousee, aurkinko laskee, yksi päivä voi olla toista parempi tai vastaavasti monet ovat toistaan hounompia. Tämä päivä oli hyvä, erinomaisuus ei ollut vallitseva. 3/5
(Tuore albumi nousee kuuntelulistan kärkisijoille.)

The Pretty Reckless - Death by Rock and Roll

Perskules,kun oli hyvä veisu kaikkeensa!! Loistava friidu laulajana ja kunnon rullaavaa raskasta veivausta 5/5

Sit "makaroonimetallia" ja mielestäni yksi parhaimmista metalli solisteista,mitä kohdalle on osunut!
 
DGM - Flesh and Blood. DGM:äähän tämä, niin materiaalin kuin soundienkin puolesta. Hyviä riffejä siellä täällä, tasokasta soittoa ts. aika lailla sitä, mitä näiltä on tottunut kuulemaankin. Jos jotain miinusta sanoo, niin vähän ehkä nykyisellään ruvennut häiritsemään, että noiden soundimaailma on pakattu turhan täyteen kaikkea. Hiukan ilmavampi presentaatio vois olla välillä paikallaan, mutta en minä tästä muuta moitittavaa keksi.

Ei ihan parhaita vetoja näiltä omaan makuun, mutta tasaisen toimivaa 3,5 / 5.

Tuossa oli jonossa vähän niin kuin luontaisena jatkumona The Winery Dogsia, Fates Warningia tai Opethia, mutta laitetaan kuitenkin tätä uutta Steven Wilsonia. Vaatinee vähän pureskelua vanhaan Wilsoniin tottuneelta. Ei oo oikein itellekään vielä muodostunut kunnollista mielipidettä tästä levystä.

 
Steven Wilson - Personal Shopper
En liiemmin tunne Wilsonin musiikillista sielunmaisemaa. Alun hillitty hiivintä kasvoi avaruusmuksiikin ja Ritari Ässän risteytykseksi, ja siitä edelleen vähien elementtien ja vain muutaman osan varsin koukuttavaksi musisoinniksi. Aavistuksen liikaa kilinötä ja kolinoita minun simpukkahermoilleni, vaikka tämä laulu paranee kuuntelukertojen myötä. Koin puheosuuden tarpeettomaksi. 3-/5

Anouk - The Dark
 
Anouk - The Dark
Kivaa mimmirokkia, biisikin on aika meneva. Ei mikaan mestariteos mutta kivaa perusrokkia ja hyvin tuotettua sellaista. Siella on valilla rappivaikutteitakin joka toimi biisissa ihan mainiosti. Toimisi hyvin jossain leffassa rymistelytaustamusiikkina.
3.5/5

Alabama Shakes - Gimme All Your Love
 
Odotin vähän menevämpää shakea. Taitavia muusikoita todennäköisesti, mutta biisi oli niin pirun tylsä. Kivat soundit ja biisin loppupuolella alkoi jotain jo tapahtuakin, mutta miksi alun piti olla niin mahdottoman hidasta rakentelua? Arvostin loppupuolen musiikkia, mutta en jaksaisi odottaa minuuttitolkulla sinne pääsyä. 2-/5

Tässä bändissä laulaa ukrainalainen black metal -velho, jolla on monta eri bändiä mutta mitään näistä bändeistä ei nähdä melkein ikinä livenä. Minäpäs näin, sen yhden once in a lifetime -kerran ja pääsin jopa jututtamaan tyyppiä. Sain tältä lahjaksi vielä signeeratun bändipaidan, damn proud :heart:

 
mutta en jaksaisi odottaa minuuttitolkulla sinne pääsyä.
Pakko kysya katsoitko vahingossa vaaran videon? Muija karjuu keuhkojensa pohjasta alle minuutin kohdalla biisin alusta. Toki jos biisista ei sinansa tykkaa niin mikas siina, sehan taman koko ketjun pointti on etta ihmisilla on eri mielipiteita.

Rattenfänger - Deest Remedii Locus, Ubi, Quae Vitia Fuerunt, Mores Fiunt
Sama kitarariffi toistuu rasittavasti muutaman sekunnin valein ja laulaja kuulostaa samalta kun mina itse teinivuosina kun en osannut kontrolloida alkoholin kayttoa ja oksensin pontolla aamulla sapet pihalle. Lopun hyperaktiivinen veto kuiskutukset taustalla taydentaa vainoharhaiset kannihulluus/krapulafiilikset. 0/5

Kim Mitchell - All We are
 
Pakko kysya katsoitko vahingossa vaaran videon? Muija karjuu keuhkojensa pohjasta alle minuutin kohdalla biisin alusta. Toki jos biisista ei sinansa tykkaa niin mikas siina, sehan taman koko ketjun pointti on etta ihmisilla on eri mielipiteita.
Ihan oikean videon katsoin. Ei se kerran minuuttiin kiljunta biisiä tee, musiikkia sai odotella sinne loppupuolelle asti :D
 
Pakko kysya katsoitko vahingossa vaaran videon? Muija karjuu keuhkojensa pohjasta alle minuutin kohdalla biisin alusta. Toki jos biisista ei sinansa tykkaa niin mikas siina, sehan taman koko ketjun pointti on etta ihmisilla on eri mielipiteita.

Rattenfänger - Deest Remedii Locus, Ubi, Quae Vitia Fuerunt, Mores Fiunt
Sama kitarariffi toistuu rasittavasti muutaman sekunnin valein ja laulaja kuulostaa samalta kun mina itse teinivuosina kun en osannut kontrolloida alkoholin kayttoa ja oksensin pontolla aamulla sapet pihalle. Lopun hyperaktiivinen veto kuiskutukset taustalla taydentaa vainoharhaiset kannihulluus/krapulafiilikset. 0/5

Kim Mitchell - All We are

Tämä biisi tuo mieleen 80-luvun ja Miami Vice- sarjan johon tuo biisi olisikin hyvin sopinut, jossei jo jossakin jaksossa ollutkin. Annetaan arvosanaksi 3/5. Ei herätä tuntemuksia, että tarvitsisi kuunnella uudestaan, mutta ei myöskään ärsytä.

Laitetaan vaihteeksi Suomi-musiikkia

View: https://www.youtube.com/watch?v=285QW-i9aBo
 
Tämä biisi tuo mieleen 80-luvun ja Miami Vice- sarjan johon tuo biisi olisikin hyvin sopinut, jossei jo jossakin jaksossa ollutkin. Annetaan arvosanaksi 3/5. Ei herätä tuntemuksia, että tarvitsisi kuunnella uudestaan, mutta ei myöskään ärsytä.

Laitetaan vaihteeksi Suomi-musiikkia

View: https://www.youtube.com/watch?v=285QW-i9aBo

Ei pysty. Suomijunttirokkia 1/5. Helvetissä varmaan pakotetaan kuunteleen tätä nonstoppina :/.
Räkää.

View: https://www.youtube.com/watch?v=dArwcDtnB74&ab_channel=equitant
Remasteroitu, huonompi versio biisistä. Rummut kuuluu paremmin, mut paskempi tunnelma.
 
Ei pysty. Suomijunttirokkia 1/5. Helvetissä varmaan pakotetaan kuunteleen tätä nonstoppina :/.
Räkää.

View: https://www.youtube.com/watch?v=dArwcDtnB74&ab_channel=equitant
Remasteroitu, huonompi versio biisistä. Rummut kuuluu paremmin, mut paskempi tunnelma.

Deicide + Absu. Arvostelen nämä toistensa summana, niin ei tarvita niin päästään vähemmin desimaalein. Sävellyksistä, soitosta, laulusta ja soundeista en löydä mitään pisteiden arvoista. Katsoin Absun jonkin live vedon, jossa viihdytti hieman se, kun laulaja roolipelasi välispiikit samalla äänellä, jolla tulkitsee lyriikatkin. Mut joo, kyllä näiden rinnalla Pate alkaa tuntumaan äärettömän taitavalta vokalistilta ja lyyrikolta. Välispiikeistä puoli pistettä viihdearvoa ja nejäsosapiste siitä, että rumpali laulaa. Absu + Deicide yhteensä 1-

Evergey - Where August Mourns

View: https://youtu.be/RBAQO8Oao3w
 
Evergey - Where August Mourns.

Bongasin tän levyn jostain joku aika sitten ja oon kuunnellut tän muutaman kerran läpi. Soundit tässä varmaan eniten meikäläistä puhuttelee parin hyvän biisin lisäksi. Vokaalit on miksattu jännästi jotenkin niin, että kuulostaa mun korvaani kuin laulaja laulais tyhjässä huoneessa ja muu bändi soittaa siihen päälle. Kitaristilla tosi makeat komppi- ja soolosoundit.

Tää kyseinen biisi vähän keskitasoa, kuuntelee kerran pari, mutta ei tästä hirveästi käteen jää. Mut muu levy ja soundit huomioiden kolmosta tälle. 3/5

Tjaa, taas ei oo mitään jatkobiisiä mietittynä, kun lähdin arvioitsemaan tätä täysin takki auki.. Ketjun historian tuntien varmaan helmiä sioille (:D), mutta tässä nyt vaikka tuore coveri The Birthday Massacrelta.

 
Back
Ylös Bottom