Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Mainio "hevimpi" versio tutusta biisistä 4/5(y)(y)
Mennään kevyellä kasari AOR linjalla eteenpäin-->
View: https://www.youtube.com/watch?v=zSZnq5ZbP1w

Radiokamaa, eli kuulostaa liian rahalta. Rakkaus... UGH! Mistä tahansa teemasta voi tehä vitun hyvän biisin. Jopa tästä varmaan eniten kirjotetusta aiheesta, jos osaa. Tällasiin lyriikoihin riittää ku pinnistää ne 6 ÄO pojoaan, eikä herätä mitään fiilistä.
Vähän pitää yrittää ees runoilla tai ei jatkoon. Mielikuvituksettomat lyriikat on yleistä kaikessa musassa. 2/5.


View: https://www.youtube.com/watch?v=np3pU-dLok4&ab_channel=YelawolfVEVO
Sen sijaan et pistäisin jtn musaa mitä kuuntelen, ni pistetäänpäs ns. ''Guilty pleasure'' kamaa. Varsin nolo biisi. Wiggeri laulaa pyssyistä, ja elämänkolusta. Kaikesta huolimatta en edes nauranu ku kuuntelin. Jotenki niin anteekspyytelemätön kappale, karikatyyreineen ja kliseineen. Kertsi ei myöskään ollu yhtää mitä odotin. Jäi soimaan päähän.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei ole kyllä minunkaan musiikkia tämä. Mutta ei huonoimpia genressään, ihan sujuvasti kuuntelin. En vaan osaa ymmärtää mitään tässä genressä eikä se mainittu kertsikään jäänyt soimaan päässä. 2/5 koska kuitenkin kuuntelin melko sujuvasti.

Guilty pleasure mainittu joten tässä minun. Kenellekään en tunnusta, että saatoin vähän nostaa volumea kun tämä soi autossa radiossa. Puolustuksena että motarilla ajessa kaikki kuulostaa paremmalta kun soi tarpeeksi kovaa.

 
Beast in black iskee kyllä itelle...tai tietyt biisit ja tämä on kova kans! Kaikista biiseistä en tykkää silleen mutta monet on meneviä..

Mutta tässä olisi vähän erikoisempaa settiä itellä jaossa. Olen itse soittanut tämän version täysin siis. Rummut tulee tietokoneella mutta muuten syntikasta ja kitarasta lähtien. Homma meni niin, että tein ensin PELKÄN instrumentaali version ja sitten jotenkin älysin ja huomasin että miltähän alkuperäinen säkkijärven polkka kuulostaisi jos lisäisin siihen omaan versioon laulun siitä päälle suoraan. Minulla on tulossa tuosta ihan musavideo jossa soitan ja näin, mutta sen verran itsekehu pitää haista, että tulihan tuosta nyt ihan helvetin mahtava versio mitä ei oo muualla tubessakaan. Esa Pakarisen ja kumppanien laulu tuossa tyylissä niin on se vaan niin perkeleen hienoa.


View: https://www.youtube.com/watch?v=8xcvonwa1ro
 
Beast in black iskee kyllä itelle...tai tietyt biisit ja tämä on kova kans! Kaikista biiseistä en tykkää silleen mutta monet on meneviä..

Mutta tässä olisi vähän erikoisempaa settiä itellä jaossa. Olen itse soittanut tämän version täysin siis. Rummut tulee tietokoneella mutta muuten syntikasta ja kitarasta lähtien. Homma meni niin, että tein ensin PELKÄN instrumentaali version ja sitten jotenkin älysin ja huomasin että miltähän alkuperäinen säkkijärven polkka kuulostaisi jos lisäisin siihen omaan versioon laulun siitä päälle suoraan. Minulla on tulossa tuosta ihan musavideo jossa soitan ja näin, mutta sen verran itsekehu pitää haista, että tulihan tuosta nyt ihan helvetin mahtava versio mitä ei oo muualla tubessakaan. Esa Pakarisen ja kumppanien laulu tuossa tyylissä niin on se vaan niin perkeleen hienoa.


View: https://www.youtube.com/watch?v=8xcvonwa1ro

Genrenä ei toimi ollenkaan, ja tämmösest musast tulee aina mieleen joku 90-vuotias pappa vanhainkodissa joka alkaa hurjaks, ja vetää jalalla koreasti jonottaessaan luumukiisseliään :d. 2+/5 koska oman käden jälki esillä. Alkuperästä tuskin oon kuullut(tiedän toki biisin), ja oletan että tosta on miljoona eri versioo. Et ilmeisesti laulanu tuossa itse.

Lost in the krapulas. Hyvää vanhaa heviä, jota soiteltu oman bändin kaa viime aikoina. Kertsi ei lähe mielestä, ja muutenki hyvä, hieman punkahtava fiilis. Laulaja kuulostaa joltain hieman ärtyisältä larppaajalta, mut ite pidän. Larppaaja vetää levyn muissa biiseissä kyl aika möreestikki ajottain.
 
Et ilmeisesti laulanu tuossa itse.
Hienosti kyllä päättelit ja kiitos kuitenkin kommentista... siitä voisikin tehdä eri version jossa tämän tahtiin vanhainkodissa vanhukset hakee sitä kiisseliä:LOL: Mutta tästä biisistä ei itseasiassa ole miljoonia versioita.. ei ainakaan näin selvästi erottuvia missä on tämä laulu mukana.

Mutta arvostellaas tuo sinunkin biisi. Ei aiheuta mitään säväreitä koska laulaja kuulostaa kun lukisi paperista sanat monotonisesti. Ei siis mitään paskaa ei, mutta laulaja "pilaa" kaiken. Pidän soundista kyllä, koska tavallaan sopivan "tunkkainen". Mutta joo laulaja liian "eloton"..
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hienosti kyllä päättelit ja kiitos kuitenkin kommentista... siitä voisikin tehdä eri version jossa tämän tahtiin vanhainkodissa vanhukset hakee sitä kiisseliä:LOL: Mutta tästä biisistä ei itseasiassa ole miljoonia versioita.. ei ainakaan näin selvästi erottuvia missä on tämä laulu mukana.

Mutta arvostellaas tuo sinunkin biisi. Ei aiheuta mitään säväreitä koska laulaja kuulostaa kun lukisi paperista sanat monotonisesti. Ei siis mitään paskaa ei, mutta laulaja "pilaa" kaiken. Pidän soundista kyllä, koska tavallaan sopivan "tunkkainen". Mutta joo laulaja liian "eloton"..
Tarkotin miljoonilla versioilla siis sitä, ettei mitään käryä kuka ton biisin on alunperin luonut. Vai onko esim. joku ikivanha kansanlaulu, jonka alkuperä ei oo edes täysin tiedossa. Kotimaisen musan sivistys on 0 luokkaa mulla.
 
Tarkotin miljoonilla versioilla siis sitä, ettei mitään käryä kuka ton biisin on alunperin luonut. Vai onko esim. joku ikivanha kansanlaulu, jonka alkuperä ei oo edes täysin tiedossa. Kotimaisen musan sivistys on 0 luokkaa mulla.
Joo aivan... eikä mitään, kiitos rehellisestä kommentista anyways, arvostan!
 
Wheel - Resident Human

Wheel - Resident Human


4/5 Hyvää shittii. En oo kuunnellu tarpeeks Toolia yhistääkseni palasia liian hyvin, mut se tästä ekana tuli(lähinnä kitarasta, hieman myös vokaaleista) mieleen. Mielipiteeni ei ollu salee väärä, koska kommenteissaki joku oli samaa mieltä :LOL:. Jotkut noi hitaasta raskaampaan transitiot vaan kuulosti hyvin samalta ku jossain Toolin biisissä/biiseissä(joiden nimiä en edes muista). Esim. 4:47 kuulostaa jotenki hyvin tutulta kaikin puolin.


View: https://www.youtube.com/watch?v=bn0FDB0ssLg&ab_channel=tadpolerecords
Löysin aikoinaan tästä ketjusta tän bändin, ja tässä on kyllä jotenkin todella eksentrinen ja hetkittäin maaginen artisti. Musa ei oo kevyttä, eikä raskasta, ei liian simppeliä, ei liian monimutkasta, mut hyvin tarttuvaa. Kauniita melodioita, ja hieno omaperänen laulaja. Joskus luin tän tyypin elämästä vähän, ja nous arvostus. Skitsofreninen, ja rampannu mielisairaaloissa 60-luvulta asti. Silti aina palannut vaikeuksien läpi rakkauteensa eli musiikkiin. Kuoli joskus viime vuosina. Muhun tuollanen intohimoinen sinnikkyys tekee aina vaikutuksen, ja veti jotenki tunteelliseksi. 2:29 on joko vahinko koko bändiltä, tai todella erikoinen kalkuloitu progeilu muuten tasaseen biisiin.

Liveveto biisistä vähän nopeempana. Vanhoilla päivilläki oli livepätkiä, ja ääni reilusti karheentuneenaki kuulosti tosi hyvältä.
 
4/5 Hyvää shittii. En oo kuunnellu tarpeeks Toolia yhistääkseni palasia liian hyvin, mut se tästä ekana tuli(lähinnä kitarasta, hieman myös vokaaleista) mieleen. Mielipiteeni ei ollu salee väärä, koska kommenteissaki joku oli samaa mieltä :LOL:. Jotkut noi hitaasta raskaampaan transitiot vaan kuulosti hyvin samalta ku jossain Toolin biisissä/biiseissä(joiden nimiä en edes muista). Esim. 4:47 kuulostaa jotenki hyvin tutulta kaikin puolin.


View: https://www.youtube.com/watch?v=bn0FDB0ssLg&ab_channel=tadpolerecords
Löysin aikoinaan tästä ketjusta tän bändin, ja tässä on kyllä jotenkin todella eksentrinen ja hetkittäin maaginen artisti. Musa ei oo kevyttä, eikä raskasta, ei liian simppeliä, ei liian monimutkasta, mut hyvin tarttuvaa. Kauniita melodioita, ja hieno omaperänen laulaja. Joskus luin tän tyypin elämästä vähän, ja nous arvostus. Skitsofreninen, ja rampannu mielisairaaloissa 60-luvulta asti. Silti aina palannut vaikeuksien läpi rakkauteensa eli musiikkiin. Kuoli joskus viime vuosina. Muhun tuollanen intohimoinen sinnikkyys tekee aina vaikutuksen, ja veti jotenki tunteelliseksi. 2:29 on joko vahinko koko bändiltä, tai todella erikoinen kalkuloitu progeilu muuten tasaseen biisiin.

Liveveto biisistä vähän nopeempana. Vanhoilla päivilläki oli livepätkiä, ja ääni reilusti karheentuneenaki kuulosti tosi hyvältä.

Kunnon "ränttätänttä" rockia 4/5
Saman suuntaista Brittipoppii-->
 
Kunnon "ränttätänttä" rockia 4/5
Saman suuntaista Brittipoppii-->

3.5/5. Ei mitään olennaista vikaa. Brittipopissa on omat maneerinsa, ja tästäki ne löytyy selkeesti, vaikken genrestä mitään tiiäkkään. Arctic Monkeys & Blur on jääny lähinnä mieleen.
Solidit rummut biisin paras osuus.

Koska katoin aiemmin 3 Predator leffaa(eka on 5/5 tietenki, & 2 muuta täyttä poppariviihdettä/paskaa), ni tuli tää viihdyttävä biisi mieleen.
Diggaan ku bändit tekee biisejä elokuvista, kirjoista yms. Ennen & jälkeen Time to bleedia on aika kivaa riffittelyä, ja lyriikat on kieli poskessa kuten tällä bändillä yleensä on.
 
Tuttu bändi, mutta ei ole minun genreä. Minkäänlainen huumori ei minulle toimi musiikissa, mutta ne riffit on tässä hyviä. Pisteet riffeistä ja soundeista joissa ei ollut mitään vikaa 2,5/5

Minä olen ollut Viikate-fani vuodesta 2002. Nyt on ollut monta vuotta välissä kun en ole bändiä kuunnellut, mutta tämä biisi herätti taas kiinnostuksen. Erittäin toimivat riffit tässäkin.

 
Tuttu bändi, mutta ei ole minun genreä. Minkäänlainen huumori ei minulle toimi musiikissa, mutta ne riffit on tässä hyviä. Pisteet riffeistä ja soundeista joissa ei ollut mitään vikaa 2,5/5

Minä olen ollut Viikate-fani vuodesta 2002. Nyt on ollut monta vuotta välissä kun en ole bändiä kuunnellut, mutta tämä biisi herätti taas kiinnostuksen. Erittäin toimivat riffit tässäkin.



Viikate. Tuttu soundi ja aivan mahtavaa! Ehkä parasta viikatetta ikinä, 5/5. Ollut ns. ikisuosikki ja soi monesti edelleenkin. Kerrassaan mahtavaa.

Tutustuin Greta Van Fleetiin vasta hiljattain ja jumalauta, olen aivan täysin myyty!


View: https://www.youtube.com/watch?v=vrWFu5k1Jpg
 
Jännää musiikkia. Tuli mieleen parikin klassikkobändiä tästä. Kumpikaan niistä ei kuulu omiin suosikkeihin, joten en saanut paljoa irti tästäkään. Taitavilta muusikoilta kuulostaa, etenkin vokalisti. Kivasti soi taustalla sen enempää tunteita herättämättä 3/5

Tämän biisin löysin vuosikausia sitten tästä ketjusta ja äskettäin se tahditti taas askeleita kun kävin lenkillä.

 
Jännää musiikkia. Tuli mieleen parikin klassikkobändiä tästä. Kumpikaan niistä ei kuulu omiin suosikkeihin, joten en saanut paljoa irti tästäkään. Taitavilta muusikoilta kuulostaa, etenkin vokalisti. Kivasti soi taustalla sen enempää tunteita herättämättä 3/5

Tämän biisin löysin vuosikausia sitten tästä ketjusta ja äskettäin se tahditti taas askeleita kun kävin lenkillä.


4/5. Sodomisointi on lähellä sydäntä, nuff said.


View: https://www.youtube.com/watch?v=WKNOlDtZluU&ab_channel=HDTrueMusic

Itelle uudehko tuttavuus, ja tajusin nyt mistä oldskool videopelien säveltäjät on saanu vahvasti vaikutteita. Nobuo Uematsu tarkotan sua.
6:30 on kovis, ja Aquatarkuksessa eli biisin vikassa osassa on todella erikoisen kuulonen efekti tuossa. Kuulostaa puheelta. Tää oli kuulemma aikansa menestyneimpiä levyjä, mikä tuntuu hyvin erikoiselta. Ketju kaipaa nimimerkki Vaginaattoria, joka linkkas aina kovaa musaa 😎.
 
Jännää musiikkia. Tuli mieleen parikin klassikkobändiä tästä. Kumpikaan niistä ei kuulu omiin suosikkeihin, joten en saanut paljoa irti tästäkään. Taitavilta muusikoilta kuulostaa, etenkin vokalisti. Kivasti soi taustalla sen enempää tunteita herättämättä 3/5

Tämän biisin löysin vuosikausia sitten tästä ketjusta ja äskettäin se tahditti taas askeleita kun kävin lenkillä.



Itse olen kaikkiruokainen ja hyvinkin raskas musiikki toimii aina silloin tällöin sopivissa olosuhteissa. Tästä kyseisestä biisistä oli ainakin itselle vaikeaa saada mitään ihmeellistä irti. 2/5.


:woot:

View: https://www.youtube.com/watch?v=d2gPw_cKsvw
 
4/5. Sodomisointi on lähellä sydäntä, nuff said.


View: https://www.youtube.com/watch?v=WKNOlDtZluU&ab_channel=HDTrueMusic

Itelle uudehko tuttavuus, ja tajusin nyt mistä oldskool videopelien säveltäjät on saanu vahvasti vaikutteita. Nobuo Uematsu tarkotan sua.
6:30 on kovis, ja Aquatarkuksessa eli biisin vikassa osassa on todella erikoisen kuulonen efekti tuossa. Kuulostaa puheelta. Tää oli kuulemma aikansa menestyneimpiä levyjä, mikä tuntuu hyvin erikoiselta. Ketju kaipaa nimimerkki Vaginaattoria, joka linkkas aina kovaa musaa 😎.


Levotonta settiä. Vaatii sopivat aineet, jotta alkaa kuulostaa mallikkaalta :sneaky:. Eli oikeissa fääreissä varmasti ihan ok kamaa. Täytyy testata... 3/5.
 
Back
Ylös Bottom