Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
Kansikuva kertoi, että jotain folkahtavaa on tulossa ja sitähän se olikin. Tykkään tällaisesta yleensä, mutta tämä biisi kävi vähän tylsäksi. Kovin oli tasapaksu ja leffamusana tämä toimisi paremmin kun näin irrallaan kuunneltuna. Tietyssä fiiliksessä saattaisi toimia, mutta nyt ei lähtenyt. 3-/5

Ozzy vai Dio? Minun vastaus löytyy tästä.

 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Black Sabbath - Heaven and Hell
D over O hands down! Mies mustassa viitassaan raapii teräksisellä äänellään menemään. Iommin lead-työskentely myös varsin maukasta tässä virressä. Vähän laahaava syke, mutta temponnosto antaa hyvän lisäirvistyksen! 4-/5

Corey Taylor - Black Eyes Blue
 
Olen jonkun biisin tältä kuullut, enkä siitä tykännyt. Se taisi olla joku muu kuin tämä. Mutta jos sanon, että en tykkää Slipknotista yhtään ja tästä tykkäsin vielä vähemmän, niin riittääkö se arvosteluksi? 😁 1/5

Sain vuorokauden bannin Facebookiin kun jaoin tämän sinne. Laitetaan tänne sitten.

 
Jarkyttavaa skeidaa tuo Burzum. On kun paskalla olisi kauheitten perapukamien kanssa ja aanitysvalineena on kiinasta tilattu dollarin maksanut mikrofoni.

Mitas jengi tykkaa tallaisesta biisista. Kiva fiilistelybiisi kesailloista p-amerikassa, samalla hieman possytellen.

 
Best Coast - California Nights. 2 / 5

Paskahan ei muuksi muutu, vaikka sen käärii koreampaan paperiin :D Tämän tuotantoon on käytetty takuulla pari kottikärryllistä dollareita Burzumia enemmän, mutta yhtä vähän tää mua puhuttelee.

Mutta siis.. Ihan miellyttävä ja ilmava soundi mimmillä, niin kuin levyllä muutenkin. Biisissä ei vaan tosiaan ollut oikein mitään kiinnostavaa edellisten lisäksi ja lähinnä kuuntelin soundeja sen viisi minuuttia, mitä tää kesti. Vähän ylipitkäkin tää biisi sisältöön nähden. Tän saman lienee voinut sanoa tiiviimminkin.

Jatketaan mimmilaulajilla, bändi ja tää kyseinen biisi sattui tulemaan vastaan erään jampan coveroidessa ja demotessa bassosoundiaan. (muoks. toimii todnäk paremmin, jos kuuntelee jollain osapuilleen fiksuun bassotoistoon pystyvällä vehkeellä)

 
Sordid Pink - FU - 2/5

Vahan kuin enemman industrial versio Nightwishista mutta saveltajalla ei ole lahjoja luoda kunnon melodiaa. Kiva aani toki. Kuuntelin Sennheiserin hifikuulokkeilla. Kyllahan siella passo murahteli.

Tata biisia on tullut kuunneltua aika paljon viime aikoina. Jimi Tenor on kova aija!

 
Jimi Tenor - Call of the Wild
Kappale käynnistyy liian hitaasti - 2 ja puoli minuuttia köhistään puhallinsoittimiin - ja sitten vasta alkaa varsinainen laulu. Intro ei saa olla kappaleen ydintila. Pidin ongelmallisena myös sitä puhallinsoittimista ei tullut käytännössä lainkaan musiikkia, vaan pelkästään pihinöitä ja pörinöitä. 2,5/5

Tuomari Nurmio - Dumarillumarei
 
Tuomari Nurmio - Dumarillumarei - 3.5/5

Odotukset oli nollassa, mutta positiivisesti yllatti. Alussa ajattelin etta tama on ehka 3/5 mutta oli pakko antaa ylimaarainen puoli tahtea ihan sen takia etta tama tuli aivan puskista. Tuskin olen kuullut Tuomari Nurmiota 20 vuoteen mutta tallainen rappihenkinen veto oli positiivinen yllatys ja vielapa aika hyvin toteutettu.

J.K.Ihalainen ja Sándor Vály - Ei tuo punainen
 
Tuomari Nurmio - Dumarillumarei - 3.5/5

Odotukset oli nollassa, mutta positiivisesti yllatti. Alussa ajattelin etta tama on ehka 3/5 mutta oli pakko antaa ylimaarainen puoli tahtea ihan sen takia etta tama tuli aivan puskista. Tuskin olen kuullut Tuomari Nurmiota 20 vuoteen mutta tallainen rappihenkinen veto oli positiivinen yllatys ja vielapa aika hyvin toteutettu.

J.K.Ihalainen ja Sándor Vály - Ei tuo punainen

Kyl..kyl toimii kyllä vanhalle elektro ukolle kaikessa brutaaliudessaan 4/5
Sit ..nyt alkaa ainakin omaa niskaa punoittamaan-->
 
Blake Shelton - God's Country.

Kantria vihaavana henkilona olin valmistautunut antamaan talle 1/5 mutta taa biisihan on oikein hyva. Hyvalla audiosysteemilla basso murahtelee mahtavasti. Tosi positiivinen yllari, 4/5

Tassa biisi herralta nimeltaa Gil Scott Heron joka on vaikuttanut rap / R&B musiikin syntyyn enemman kun useimmat meista ymmartaa. Tama on cover Marvin Gaye biisista mutta huomattavasti parempi kuin alkuperainen versio. Valilla 2:35 ja 5:00 on kylla sellaista verbaaliakrobatiaa / jazz komboa joka vetaa ihon kananlihalle. Heppu oli totaalisesti aikaansa edella ja on vaikea uskoa etta tama biisi on kohta 40 vuotta vanha.


View: https://www.youtube.com/watch?v=-X_KYMULPHM
 
Viimeksi muokattu:
Blake Shelton - God's Country.

Kantria vihaavana henkilona olin valmistautunut antamaan talle 1/5 mutta taa biisihan on oikein hyva. Hyvalla audiosysteemilla basso murahtelee mahtavasti. Tosi positiivinen yllari, 4/5

Tassa biisi herralta nimeltaa Gil Scott Heron joka on vaikuttanut rap / R&B musiikin syntyyn enemman kun useimmat meista ymmartaa. Tama on cover Marvin Gaye biisista mutta huomattavasti parempi kuin alkuperainen versio. Valilla 2:35 ja 5:00 on kylla sellaista verbaaliakrobatiaa / jazz komboa joka vetaa ihon kananlihalle. Heppu oli totaalisesti aikaansa edella ja on vaikea uskoa etta tama biisi on kohta 40 vuotta vanha.


View: https://www.youtube.com/watch?v=-X_KYMULPHM

Hyvää tummaa(y)3/5 Sitten kylmää pohjoista vastakohtaa-->
View: https://www.youtube.com/watch?v=NOsFQ-VUeMw
 
Peaches - Fuck The Pain Away
Liikkuva kuva ei koskaan aiemmin ole häirinnyt kuuntelukokemustani. Nyt sika otti ylivallan. 2/5 (Kipaleelle piste enemmän. NP what so ever with Pipsa nor PulloPerse.)


Motörhead - The Game
 
Time to play the game! Oon aina tykännyt tästä biisistä ja sille on kauhean yllättävä selitys, Triple H astelee sisään :LOL: Mutta ilman sitäkin kova biisi 4/5.

View: https://youtu.be/YJHWo8iQOgM


2.5/5 Kitarasoundit oli biisin kohokohta, ja snadia virtuositeettiaki siel oli kai havaittavissa. Vokaalit ihan liian tyypilliset, ja väärä genre itelle.
Biisin nimi on jees, mut ai saatana nuo lyriikat on nolot.
''We own the night, when the band is playing hard
We own the night, everybody's in the line of fire
We own the night, we're gonna tear up this whole town
We own the night, when the band is rocking
You know its right, we own the night''. Auts :LOL:.


Bändi mistä en tiedä juuri mitään. Muistin vaan tän hassun biisin nimen joku kerta jostain tyyliin ala-aste ajoista ihan randomilla, ja kuuntelin. Kertsi oli about sama minkä muistin, mut muuten oli kyl vitusti parempi mitä odotin.
Filthin vokaalit ei oo mitkään lempparit, mut täs biisissä kuulostaa aika coolilta. Ainoostaa 1:48 kuulostaa kituvalta ketulta, ja vähän särähtää liikaa. Tykkään lyriikoista. Gold digger herjaus biisi mielestäni.
 
2.5/5 Kitarasoundit oli biisin kohokohta, ja snadia virtuositeettiaki siel oli kai havaittavissa. Vokaalit ihan liian tyypilliset, ja väärä genre itelle.
Biisin nimi on jees, mut ai saatana nuo lyriikat on nolot.
''We own the night, when the band is playing hard
We own the night, everybody's in the line of fire
We own the night, we're gonna tear up this whole town
We own the night, when the band is rocking
You know its right, we own the night''. Auts :LOL:.


Bändi mistä en tiedä juuri mitään. Muistin vaan tän hassun biisin nimen joku kerta jostain tyyliin ala-aste ajoista ihan randomilla, ja kuuntelin. Kertsi oli about sama minkä muistin, mut muuten oli kyl vitusti parempi mitä odotin.
Filthin vokaalit ei oo mitkään lempparit, mut täs biisissä kuulostaa aika coolilta. Ainoostaa 1:48 kuulostaa kituvalta ketulta, ja vähän särähtää liikaa. Tykkään lyriikoista. Gold digger herjaus biisi mielestäni.

Jotenkin tää Filth on aina jotenkin onnistunut pelottamaan tyylillään, tuomaan saatanallinen tunnelman ja se lienee tarkoituskin, siitä annan 5/5,koska se toimii, tykkäsin tai en. Rumpalille annan myös maininnan, konemaisista/teknisistä kompeista, myös hienoille riffeille ja melodioille. Sanoituksista en voi mitään sanoa kun en saa selvää + videolla näkyvä punainen teksti on värisokealle liian hankala. 2,5 / 5

View: https://youtu.be/TRV-_bogGXY

PS. Edellisen biisin kitaristi on virtuoosi, lue Chris Impellitteri, tiluttelun mestareita
 
Cypress x Rusko "Lez Go" - kelpo biisi ja energinen. Annan sille 3.5/5, tosin on olemassa tilanteita elamassa jossa tuo voi hyvinkin olla 5/5, esim. jossain festareilla ja satut just kuulemaan tuon pikkukannissa. Tuleehan tuosta vakisinkin hyvat fiilikset.

Royce Da 5'9 - Legendary - kuulin taman biisin Arnold Classicissa Cedricin poseerausrutiinissa ja sain onneksi selville jalkeen mika biisi se oli.
 
Onpas täällä ollut taas pitkä tauko. Sika ei tykännyt mun black metallista enkä minä tykkää sian räpistä. Mutta mulla onkin niin laaja musiikkimaku, että jopa tuossa räpissä tykkäsin bassosta ja tyypin vokaaleista. Siihen se sitten jäikin eli pisteet bassosta ja vokaaleista. 2/5

Jos seuraavalla ei mene kylmät väreet tästä niin johan on! Kun tällaisella 666 satan is life -tyypilläkin menee. @Max131 haastan sut! @Vieraissa saa yrittää myös. Kumpi ehtii.

 
Minä, minä!

W.A.S.P. - Sleeping (In The Fire)
Parasta WASPia! Hieno (perus)melodinen intro/A-osa ja erinomaisen oivallinen perusstyge, oikein mieluisat sointumaailmat. Kaikkein huonointa WASPissa on ollut lead-kepittely. Tässä virressä sekin toimi (vähäistä Holmes-räpellystä kesivaiheilla, mutta niin vähäistä, etten noteeraa). Biisin rakenne vähine osineen (A-kertsi-bridge-soolo-kertsi [4 minuuttia] ei tällaista ole missään) on myös hämmentävä, mutta silti täydellisen toimiva! 4+/5

Eppu Normaali - Delirium Tremens
 
Jee, arvasin että @Vieraissa arvostaisit! Tulin tähän heti perään, että pääsin kiittämään vaikkei tuo Eppujen biisi iskekään. Olin kyllä Eppu-fani joskus vajaa 20 vuotta sitten, mutta tykkäsin siitä popimmasta menosta. Nyt ei toimi edes se, joten vielä vähemmän toimii tuo vähemmän mainstream meno. Ilkan ääni on alkanut tympiä. Kumma juttu kuinka se josta joskus kovasti tykkäsi on alkanut ärsyttää. 2/5 koska ei sentään päänsärkyä aiheuttanut.

Tämän olen jakanut jo joskus aiemmin, mutta kukaan ei kuitenkaan muista. Ja tästäkin menee kylmät väreet. Videokin on hieno, kannattaa katsoa vaikkei musiikki iskisikään.

 
Back
Ylös Bottom