Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
System of a Down - Holy Mountains
Pumpun hienointa antia on dynamiikka! Tässä virressä sitä jälleen oli, joskaan ei enintä määrää. Hieno kokonaisuus, palanen erinomaisen uniikkia kokonaistuotantoa. 4/5

Simppeli slowari:
Angelus Apatrida - Farewell

Jälkikirjoitus:
Frendi meni oikeasti muutama viikko sitten mereen, ei ollut enää voimaa elää. On tullut kuunneltua tätä stygeä jonkun verran.

Hieno kappale ja uusi itselleni. 4/5

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
3+/5. Sello on

kyl kaunis soitin. Melankolinen, mut reipas :D. Väkisin tulee aina ekana mieleen Game of thronesin majesteettinen tunnari tost soittimesta.
Inception ei leffana mikää hääppönen mun kirjoissa. Tunnarin melodiat ei auennu ihan täysin, mut ihan jees.
.

Eikä ihmekkään että siitä on tehty monta Cello, viulu ym. kipaletta(GOT):

tässä muuten vähän paremat Interstellarit.

^Sellolla - GOT ja muut virret

Paikoin hieno saundi, paikoin hyvä meininki. Timessä eniten tunnelmaa, sille 3-/5

Dark Angel - Time Does Not Heal

No huh.. progempaa örkkyy. Täytyypi uudelleen maksutella,mut kuitenkin 3/5
Sit tällaista..hmm mitähän meinaatte (n)

Tykkään kuunnella laajasti musiikkia, hälykokeiluja, jazzia, progea, metallin eri genrejä, klassista, ja tässä oli pistetty ainakin nämä kaikki samaan teatraaliseen pakettiin.
Lopputulos oli kuin rikkinäinen radio joka hyppii angstikanavalta toiselle. Sen verran pateettista touhua, että menee jo komedian puolelle. Koska olen perverssi otus,
niin tykkäsin tuosta. Kyllä taidan kuunnella tuon uudelleenkin. Jännää.

Jostain syystä tuli mieleen luontevaksi jatkeeksi tämä kappale. Wigwamia ja miulle erittäin rakas ja jopa henkilökohtaiseksi muuttunut kappale, joka kulkenut läpi yli 38 v historiani.
Pliis, älkää ihan teurastako tätä totaaalisen julmasti ;-)
View: https://www.youtube.com/watch?v=gL7AqYop2a4

Wigwam - Grass For Blades
Kymmenen minuuttia itseään toistavalla neljän soinnun kierrolla! On kova suoritus, että siitä saa kiinnostavan kokonaisuuden. Tämä oli kiinnostava, ja musiikillisesti arvosanan 4 arvoinen, mutten päässyt yli alun karmivan huonosta laulusta. 2/5

Otetaanpas myös yksinkertaista, mutta lyhyemmästä virsi kaunis.
Molly Hatchet - Poison Pen

En oo ikin välittäny teknosta yms. Peli, elokuva, yms. musa on kuitenki selkee poikkeus.
Tässä musaa lapsuusajan pelistä, joka jääny alitajuntaan. Ei toista samaa looppiakaan biisin ajan pelkästään, ni varmaan ihan ok kuunnellaki. Tunnelma aina kova tällasis, eikä tällasii soundtrackei oikeen tehä enää :(.

tiesin kuvasta heti mitä säksätystä luvassa. kuuntelin silti. on se vaan kova teatraalinen, temaattisesti elävä nyanssirikas elektromusiikkiteos. 5/5 vieläkin. Ton tahtiin on noussut jännityksestä pyllykarvatkin. Kyllä vaginaattori tajuaa hyvän pelimusiikin perrään.

tässä sitten vähemmän progee kuin toi wigu oli mutta on tässäkin omat koukkunsa, paradiddlet ja mutkaisuutensa. Nauttikaa balkanin laineilevista rytmeistä!!!

View: https://www.youtube.com/watch?v=8R6lEytvMLo

Ei nyt välttämät mulle, mut kyl tällasta oikein mielellään kuuntelis, jos soittais vaikka bongoja samaan aikaan. Genreä en edes yritä arvata. 3.5/5.
Perkussionisti(t) veti hyvin. Liian monesti tällasissa se bongo äijä tjs. soittaa sitä samaa tylsää rudimenttia koko biisin ajan. Nää sai eri ääniäki aikaseks soittimellaan.

Aina välillä unohtaa jonkun bändin pitkäks aikaa, mut sit ku sen musaan palaa, ni se on ku ensi-rakkautta. Mulla kävi näin just Anthraxin kaa, ties kuinka monennen kerran kaa. Osa big4:ta joo, mut silti must todella aliarvostettu bändi tietyl tapaa. Millon vaikka jostain radiosta on tullu Anthraxia, tai joku on bändiä kehunu? Varmaa Madhouse, tai Bring tha noize joskus säkällä. Radio=paskaa tosin, ni ei siin mitään. Täs on kuitenki Anthraxin 1 monista, monista ihan törkeen kovista biiseistä. Bändi on tunnettu lähinnä huumoristaan, mut kyl mä väitän, et Anthrax kirjotti koko Big4:sta melkeenpä parhaimpia lyriikoita. Vakavia aiheita enemmän, ku läppää, kuten tässäki. Ihan laittoman tarttuva kertsi, ja pre-kertsi. Riffit painaa kans tonnin, ja soundillisesti tosi hyvä levy.

You emulate what you hate, and you don't even know why you feel this way? 'Cause daddy hated this, and mommy hated that, and your own ability to reason's like a tire gone flat. True dat, rasismi, ja kapeakatseisuus on syöpää. Täski maailmas riittäis syöpäpesäkkeitä täl rintamal, mitkä vois joku pistää remissioon, ja vähän yliki.

Kyl vaan Anthax oli nuoruuteni ykkös bändi ja ainan vaan toimii 4/5
Sit ku tuli vanhaks tollanen konesotku metalliin alkoi joteskin kiinnostamaan. Tässä instru kamaa siitä genrestä-->

Ei nuo vokaalit se huonoin asia biisissä ollut, ihan hyvin sopii tuohon. Mutta genre on mulle vaikea niin huono arvostella. Se soolo oli ihan jännä kyllä, biisin paras kohta ja siitä pisteet. 2/5

Teillä oli black metallia ikävä, eikö? :sneaky: Tai eihän tämä black metallia enää ole mutta joitain bläkkisviboja tässä on. Suht uusi biisi näiltä ja yllättävän toimiva.

Ite oon kyllä nyt ihan väärä ihminen arvostelee noin raskasta musaa, mut arvostelen kuitenkin.:LOL: Siks oon huono arvostelee tuollaista, kun mun yleistietous tollaisesta musasta, genreistä ja sen bändeistä jne on niin tajuttoman huonoa. Ainut raskas musa mitä kuuntelen on Amaranthe ja Rammstein.

Mutta. Alun noin minuutin kestävät rummut oli tosi kovaa kamaa, mut sit kun alkoi päälaulaja laulaa örinä genreä, niin ei oikein uponnut tuolta osin. Ite ku en örinä laulamisesta pidä, mut sit nuo taustalaulajat oli kyllä tosi hyviä kaukuvineen kuoromaisineen äänineen, mahtipontisen kuuloista ja sopi hienosti tehtyyn taiteelliseen musavideoon. Musavideon sisältö oli tosi vähän liian ahdistavaa ja etenkin saatanalista settiä mulle. Ehkä vähän jäi myös koko biisin lauluosuudet itseään toistavaksi eikä päästy niin korkeelle/siistille tasolle kertsissä.

Se miten sopi omaan korvaa tuo niin 2/5 ja musavideo 3½/5, eikä jäis pysyvään kuunteluun mulla, että en lisäis tuota biisiä omaan spotify listaan.

Tän tyylisestä musasta mä tykkään ehkä eniten mitä ns tosissaan kuuntelen. Uskomattoman upea ja mahtipontinen biisi. Saisin varmaan vielä enemmän irti kappaleesta, jos olisin Final Fantasy pelejä pelannut.

Tän tyylisestä musasta mä tykkään ehkä eniten mitä ns tosissaan kuuntelen. Uskomattoman upea ja mahtipontinen biisi. Saisin varmaan vielä enemmän irti kappaleesta, jos olisin Final Fantasy pelejä pelannut.

Final Fantasyja tullut tahkottua aikoinaan enemmänkin... mainiota musiikkia niissä kaikissa ollut kyllä. Tämä oli vaikuttava tunnelmallinen, eeppinen, dramaattinen kuoromusiikin ja musikaalimusiikin mainiosti
yhteen naittava teos, joka imaisi mukaansa. Elokuvallista ja niin sen kuuluu ollakin tuon tyyppisessä pelimaailmassa.... mjuuh....

Ja nyt jotain ihan muuta

View: https://www.youtube.com/watch?v=mUcDKYP44RI

Mun ainoo innovaattori skeittaajista, ja sen aika kiva pikku punkbändi(nykyään Black Flagin laulajaki tosin). Yeaah, i've got a vendetta.

The Ratsia kuunnellut kauan aikaa sittenkin enkä muistanut yhtään millaista se oli. Muistelin, että jotain skede/emopunkkia, mutta täähän oli tää piisi ainakin vallan mukavan räkäistä katu-garage-punkrockia kera pikkiriikkisten stoner- ja hc-punk-pilkahdusten. Tykkäsin ihan oikiasti. Kyä tuon rahtiin voisi vaikka kyykkytreenit horjua tauon jälkeen. Toisi kaivattua ja tarvittua raivoa ja potkua siihen hommaan.

Ja tässäpä kunnon skandinaavista äksönrokkia Hellacoptersilta, nk. asenteelliselta huippukaudelta, jolloin oli sekä räkää että potkua hommassa eikä mennyt liian popiksi hifistelyksi, ja livekeikat oli tuulimyllytykitystä...

View: https://www.youtube.com/watch?v=iJHEMlpcLo8

Hellakopteria tuli kuunneltua just silloin 90-luvun lopulla sekä 2000-luvun alussa. Ysäri tuotanto on parasta (y) oman suosikin, payin the dues-levyn kuuntelin aika vasta läpi. Myöhempi tuotanto ei juurikaan ole kiinnostanut, no ehkä joku yksittäinen biisi rokkaa kuten by the grace of god-levyltä biisi down of free street.

Seuraava olkaa niin hyvät.

View: https://www.youtube.com/watch?v=ylYhBBhyojI

Aluksi vaikutti hyvältä kun ei ollutkaan örinälaulamista ja ihan hyvä ääni laulajalla. Sit kitarat ja rummut hoiti tehtävänsä hyvin ja plussaa välillä kuuluvista teknomaisista äänistä. Veikee veto yhdistää tuollaiseen genreen sitä. Itse biisi jäi kuitenkin omaan korvaan latteaksi, kertsi ei oikein erottunut kunnolla muusta musasta ollen tosi tasapaksua settiä. 2/5.

Ite tykkään tästä pirusti. Pirun siistiä hienoa jymisevää ääntä biisissä joka tekee kertsistä hyvin mahtipontisen ja sellaisen suuren taistelun fiiliksen. Samoin kuin nuo välillä soivat viulut tuki myös tuota suuren taistelun tunnetta ja hienoa melodisuutta toi biisiin.

Liian ahdistavaa tuollainen örinämusiikki, mut vaikka omaan korvaan liian raskasta, mutta pakko sanoa että biisi on kuitenkin taidokkaasti tehty, vaginaattoori kerroit aika hienosti noista biisin kaikista erilaisista hienoista vivahteista. Ohan tossa kaikenlaista eri vivahdetta tosiaan, et pakko arvostaa kun on kuitenkin ihan taidokkaasti tehty kokoelma ollen kaikkea erilasta pieniä yksityiskohtia biisissä. 3/5.

Tällainen bändi tuli spotifyssa vastaan ja tää on kuin Rammstein 2.:LOL: Hirmu paljon samantyylistä settiä ja tää on ehkä mun suosikki kappale bändiltä. Etenkin 0:52 alkava kertsi on kova.

Liian ahdistavaa tuollainen örinämusiikki, mut vaikka omaan korvaan liian raskasta, mutta pakko sanoa että biisi on kuitenkin taidokkaasti tehty, vaginaattoori kerroit aika hienosti noista biisin kaikista erilaisista hienoista vivahteista. Ohan tossa kaikenlaista eri vivahdetta tosiaan, et pakko arvostaa kun on kuitenkin ihan taidokkaasti tehty kokoelma ollen kaikkea erilasta pieniä yksityiskohtia biisissä. 3/5.

Tällainen bändi tuli spotifyssa vastaan ja tää on kuin Rammstein 2.:LOL: Hirmu paljon samantyylistä settiä ja tää on ehkä mun suosikki kappale bändiltä. Etenkin 0:52 alkava kertsi on kova.

Ihan ok veisu. Rammstein vaikutteet paistaa läpi, eikä esittäjä sitä yritäkään peitellä. Sinällään biisi on aika tylsä ja yllätyksetön, mutta menee esim. treeneissä taustamusiikkina siinä missä esikuvansa.

Tänään tarjolla metallia kengurumaasta:

View: https://www.youtube.com/watch?v=4bxEhMpQzlQ

Jumaliste mun suosikkileffasta kyseinen biisi! Alku oli tosi hienoa kuunneltavaa ja sit säikähdin ja repesin samaan aikaan, kun alkoi se mättökohtaus, siis hyvällä tavalla tarkoitan ja lopun hiljaiset kurnutukset ja hoilaamiset oli tosi veikeetä kuunneltava. Tosi ihmeellinen kokemus jollain tavalla tuo biisi. Tuohan on jo jollain tasolla psykedeelistä kuuneltavaa :D 4/5

Tää on aivan huippu biisi. Kertsi tosi mukaansa tempaiseva jossa hyvät sanat ja musavideo on kanssa tosi mukaansa tempaava muodostaen biisistä ja videosta tosi siistin kokonaisuuden. Paras kohta ehdottomasti on 3:21 kun Tarja alkaa kunnolla laulamaan ja samaan aikaan musavideossa "räjähtää" ja tuossa kohtaa iski itelle kyllä kylmät väreet ja videon rauhallinen loppu on tosi kaunista katseltavaa, kun ottaa sen maskin pois ja rupee satamaan ja kasvillisuus kukoistamaan ja samaan aikaan soi kaunista musiikkia. Tää biisi on musta sellainen jota pitää aivan ehdottomasti kuunnella tota musavideoo katsellessa, eikä spotifyssa toimi yhtään niin päräyttävästi vaikka tosi hyvin kuitenkin.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom