Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
4/5 Hieno leffa, jota lapsena, elokuva harrastuksen alkuaikoina tuli useasti katottua. Parhaimpia vampyyrileffoja. Musasta en keksi muuta sanottavaa, ku että sopii leffaan tosi hyvin. Selkeitä vokaaleja en muistanu, et tää ees sisälsi.

Nimeni on Nobody leffasta, veikeän mieleenpainuva biisi. Hieno leffa myös, vaikkei Terence Hillin tuttu kaveri Bud Spencer ollukkaan täs. Morricone nyt ei osais paskaa melodiaa säveltää, vaik yrittäis. 2016 eli 87-vuotiaana eka oscar musiikista Hateful eightissä, ja yllättävän vähän ehdokkuuksiaki(alle 10 imdb:n mukaan, ja oisin olettanu, et tyylii joka leffasta olis saanu :D).

2017-08-06 01.40.40.jpg

Tossa osa lpstä mitä leffoista keräilly. Carpenter syosikkina.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mikäs tästä pitäisi nyt arvostella... Ilmeisesti tuo Nobody kun ei Lahtinen siitä sanonut mitään. En ole leffaa nähnyt niin en ehkä pääse tuon biisin tunnelmaan. Voin kuvitella että leffan soundtrackilla toimii, mutta en minä tuosta tällä tavalla paljoa irti saa. Ihan letkeä instrumentaali kuitenkin. 3/5

Vielä parisen vuotta sitten en olisi biisiä kuunnellut 5 sekuntia pidempään, mutta sitten viisastuin ja tajusin että kunnon biisissä pitää olla blästit. Black metal on kakspiippuinen juttu, että joko se on erittäin hyvää tai sitten erittäin huonoa ja tämän biisin rankkaisin lähemmäs ensimmäistä, koska kyllä tämän kuunteli. Ehkä liiankin melankolinen meininki ja enemmän aggressiivisuutta olisi kaivannut. Väliosaan hiljentyessä ehti jo pelätä että tuleeko jotain akustista paskaa sekaan, mutta ei onneksi tullut. 3/5

Vielä parisen vuotta sitten en olisi biisiä kuunnellut 5 sekuntia pidempään, mutta sitten viisastuin ja tajusin että kunnon biisissä pitää olla blästit. Black metal on kakspiippuinen juttu, että joko se on erittäin hyvää tai sitten erittäin huonoa ja tämän biisin rankkaisin lähemmäs ensimmäistä, koska kyllä tämän kuunteli. Ehkä liiankin melankolinen meininki ja enemmän aggressiivisuutta olisi kaivannut. Väliosaan hiljentyessä ehti jo pelätä että tuleeko jotain akustista paskaa sekaan, mutta ei onneksi tullut. 3/5

Kiva nähdä ettei kaikki uudempi rankka musa ole kuitenkaan ihan huumorintajutonta. Mut voi eläytyä ja purkaa höyryä. 4/5. Kun en uudesta musiikista mitään tiedä, niin tässä vastineena ehkäpä yks wanhan ajan aliarvostetuimmista metallibändeistä, Overkill ja "I hate". Eivät tainneet tehdä varsinaista musavideota niin laitoin tän liven.

View: https://www.youtube.com/watch?v=I4UM6goudZY

No oli kyllä mielenkiintoista jos ei muuta :D En ymmärtänyt yhtään mitään. Enkä kyllä haluaisi kuunnella toiseen kertaan. 1/5

Minä en keksi mitään mielenkiintoista. Tämä vaan sattui soimaan juuri.

Mikä se biisi oli missä kertosäkeessä lauletaan monta kertaa putkeen "kello lyö, kello lyö, kello lyö..." Ei oo siis se popedan biisi.

Mikä se biisi oli missä kertosäkeessä lauletaan monta kertaa putkeen "kello lyö, kello lyö, kello lyö..." Ei oo siis se popedan biisi.

Ei tuu mieleen ku Zen Cafén Ihminen ja siinäki lauletaan kello käy :p.

No oli kyllä mielenkiintoista jos ei muuta :D En ymmärtänyt yhtään mitään. Enkä kyllä haluaisi kuunnella toiseen kertaan. 1/5

Minä en keksi mitään mielenkiintoista. Tämä vaan sattui soimaan juuri.

Mustaa metallia, en oo genreen riittävästi tutustunut mutta sanoisin et tää kappale oli aika perussettiä. Meni aika toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei oikeen mikään ärsyttänyt muttei myöskään ihastuttanut. Annetaan neutraali 3/5.

Uusinta arkkivihollista. Toivottavasti tää kappale on uuden levyn köykäsempien joukossa. Bändissä kuitenni saatanan kovat muusikot, varsinki Loomisilla ja Ammottilla potentiaalia paljon parempaankin. Mut Alissa on aika ilo silmälle :kuola:.

Arch Enemy - The World Is Yours

Varsin hyvä kokonaisuus. Alissan iloa silmälle ei voi kiistää, mutta samalla Alissa ei ole musiikillisesti uskottava. Harmi sinänsä. Lisäpuolikas maukkaasta soolokitaroinnista kipaleen lopussa. 2,5/5

Nykivämpää nytkyttelyä.
Jack The Joker - Brutal Behaviour

Arch Enemy - The World Is Yours

Varsin hyvä kokonaisuus. Alissan iloa silmälle ei voi kiistää, mutta samalla Alissa ei ole musiikillisesti uskottava. Harmi sinänsä. Lisäpuolikas maukkaasta soolokitaroinnista kipaleen lopussa. 2,5/5

Nykivämpää nytkyttelyä.
Jack The Joker - Brutal Behaviour

No mitä. Spotify suostu soittamaan tuota 30 sekkaa ja katkas mutta hyvältä kuulosti. Mike Patton ja kumppanit etäisesti mieleen tuli. Laitetaan 3/5. Suosikaa youtube-videoita, koska spotify...

Laitetaas vanha hitti uudelleen käsiteltynä, tämä ukkohan rokkaa:

Alkuperäinen biisi on kova :D Hieman petyin tähän versioon, olen ehkä liian tottunut siihen alkuperäiseen. Kaikki varmasti tietää tämän biisin niin ei tarvitse sanoa enempää. 2/5

Uutta Satyriconia, ei huono.

Psykoottinen riffi oli hyvä. Tuli vähän Ministry mieleen tästä, ehkä tuon vokalistin takia. En ole ihan varma tykkäsinkö tästä vai en. Riffin takia melkein tekisi mieli kuunnella uudestaan joten sanotaan että tykkäsin. 3,5/5

Fiilistelyä taas tähän väliin kun muistin että tykkäsin tästäkin biisistä joskus aikanaan.

Psykoottinen riffi oli hyvä. Tuli vähän Ministry mieleen tästä, ehkä tuon vokalistin takia. En ole ihan varma tykkäsinkö tästä vai en. Riffin takia melkein tekisi mieli kuunnella uudestaan joten sanotaan että tykkäsin. 3,5/5

Fiilistelyä taas tähän väliin kun muistin että tykkäsin tästäkin biisistä joskus aikanaan.

Biisi kuulosti hienolta mutta laulajat eivät säväyttäneet. Ajattelin että olisi suomalainen bändi mutta olikin norjasta. 6/10

View: https://www.youtube.com/watch?v=t6p5nw6zZig

Viimeksi muokattu:
Nick Cave ja kumppanit on siitä jännä bändi että olen aina arvostanut niiden musiikkia mutta usein biisit on vähän tylsiä. Tykkään kuitenkin tuollaisesta "puhelaulusta" (kiitos termistä @Max131). Tämä biisi oli siitä parhaimmasta päästä, ei niin tylsä kuin monet muut jotka olen kuullut. Voisin kuunnella uudestaan. 4/5

Lisää sitä "puhelaulua".

Dorje - Aeromancy
Hämmentävä kokonaisuus vanhaa liittoa ja uutta liittoa. Mieluisa keihässoolo. Reipasta ja eteenpäin junnaavaa survomista. Harmi, että laulaja oli treenikämppä-ukko. 4-/5

Kokonaan ikivanhaa liittoa:
Heart - Barracuda

Stevie Ray Vaughan - Little Wing
Kyllä osaa Strato laulaa kauniisti. Steviellä on erinomainen tatsi. Oli pakko kuunnella referenssiksi originaali. Kakkoseksihan se jäi, soundit ja kitarointi ovat auttamattoman kömpelöt Stevien version rinnalla. Lauluosuudet puolestaan olivat alkuperäisessä erinomaiset. Laitan coverin selvään voittoon. Turhan pitkästi on uusiotuotteessa kyllä maalailua, mutta arvosanaksi 3+/5.

Amerikan huttua.
Kenny Wayne Shepherd - Deja Voodoo

Mä olin kova Manson-fani teininä. En oo kuunnellut niitä enää vuosikausiin, mutta muistan että Antichrist ja siitä pari seuraavaa levyä oli mun suosikkeja. Tämä biisi ei ole mun lemppareita tuolta levyltä, mutta ihan jees kuitenkin. Mansonin lauluääni on kyllä ehkä se merkittävin syy miksi siitä tykkään, toimii täysillä. 3,5/5

Mulla ei ole taaskaan mitään uutta, omia vanhoja suosikkeja vaan. "In his name... Saataaaan..." :heart:

Suositut

Back
Ylös Bottom