Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Cypress Hill - Another Body Drops
Ahdistuksessaan hämmentävän tenhovoimainen toi puolen sävelaskelen sointukulku. Vielä hämmentävämpää, että kahdella soinnulla saa aikaan 4 minuuttia kiinnostavaa musiikkia, oli pakko kuunnella oikein kahdesti. Lyriikat näissä varmaan olisi oleellisemmat, mutta sanoituspuoli ei ole mun juttu (vaikka on henkilökohtaista romaani- yms. kirjoitustaustaa ja [suomen] kieli on mahdottoman hieno ja tärkeä asia). 3/5

Jatketaan yksinkertaisilla linjauksilla:
Queensryche - Eye9

Ei kuulostanut tutulta, mutta ihmekös tuo, kun laulaja vaihtunut näköjään 2012 ja tää levy on julkaistu tänä vuonna. Paljon raskaammalla soundilla bändi vetää ja materiaalikin oli totuttuun verrattuna suoraviivaisempaa. En osaa sanoa, että onko tuo nyt hyvä vai huono juttu. Helpommalla ainakin pääsi näin kertakuuntelulla. Laulajakin ehkä helpommin lähestyttävä kuin Geoff Tate oli, mutta tosiaan bändin soundi on nyt varsin erilainen. Tässä loppua kohden luin vielä perinteisistä tekijänoikeuskiistoista Geoff Taten ja bändin välillä Taten eroamisen jälkeen, mutta ne ei varmaan kuulu nyt tähän yhteyteen. 3 / 5 tälle, ihan mukiinmenevä pala, mutta ei mitään sen ihmeellisempää.

Piti vastata tähän jo siis eilen, mutta en keksinyt mitään tilalle. Nytkin tuotti vähän ongelmaa, kunnes sattui soimaan vahingossa tää kyseinen biisi. Tämmöistä keskitason jytkettä, mutta varsin maukasta kitarointia soolossa ja outrossa.

Vaikka Vaginaattorin musa maku on viksahtanut.
Mä tykkään sen perusteluista, nuoresta iästä johtuen musa on vinollaan.
Mutta hän kykenee antamaan silti ihan perusteita omille, örinä, ajatuksille.
Hienoa :)

Kuuntelin kummankin ja kyllä tuo alkuperäinen vaan vie voiton. Alkuperäinen 3/5, Metallica 2/5. Vaikka metallicasta tykkäänkin, niin tuo ei vaan iskenyt yhtään. Alkuperäinen sentään menee ihan hyvällä fiiliksellä taustalla.

Iced Earth - Melancholy

Art of Shredding, 5/5. Ei tuolla levyllä taida olla kuin pari biisiä joka ansaitsee pisteen vähemmän. Aivan helvetin kova. Yksi mun ensimmäisiä metallilevyjä ja tää on yks parhaista biiseistä koko levyllä. Jostain syystä oon aina tykänny eniten kuiteski Medicine Manista.

Oon tänkin tainnut joskus laittaa, mutta siitä on aikaa toivottavasti jo yli 1,5 vuotta. Itämaista metallia.

Myrath - Fate in Motion

Art of Shredding, 5/5. Ei tuolla levyllä taida olla kuin pari biisiä joka ansaitsee pisteen vähemmän. Aivan helvetin kova. Yksi mun ensimmäisiä metallilevyjä ja tää on yks parhaista biiseistä koko levyllä. Jostain syystä oon aina tykänny eniten kuiteski Medicine Manista.

Oon tänkin tainnut joskus laittaa, mutta siitä on aikaa toivottavasti jo yli 1,5 vuotta. Itämaista metallia.

Myrath - Fate in Motion

Enpäs tätä bändiä ollutkaan kuullut ennen, yllättävän hyvin toimi itämaiset elementit, mutta jotain jäin silti vielä lisää kaipaamaan, 3/5.

Sitten vanhat kunnon brittipatologit esittävät veisun:

Rage Against The Machine - Freedom
Yksinkertaisuudessaan yllättävän moniulotteinen. Svengin osalta tyylinsa mukaisesti uskomattoman ankara. Tiuskiva laulu ei mun makuun toimi. 3+/5

Edellisen biisin nimen perusteella letkeämpää jenkkaa:
Anthony B - Mau Mau Warrior

Rage Against The Machine - Freedom
Yksinkertaisuudessaan yllättävän moniulotteinen. Svengin osalta tyylinsa mukaisesti uskomattoman ankara. Tiuskiva laulu ei mun makuun toimi. 3+/5

Edellisen biisin nimen perusteella letkeämpää jenkkaa:
Anthony B - Mau Mau Warrior

Reggae ok, tää toimis varmaan paremmin jos ois pilvessä. Letkeetä musaa, en täysin tyrmää vaikka ei mun musaa olekaan 2/5.

Sitten yhdeltä kaikkien aikojen kovimmalta thrash-levyltä, vaikkei bändi menestynytkään sen kummemmin. Mieletöntä tykitystä:

Kyllä paskat soundit on vaan paskat soundit. Oon itse vielä tosi tarkka noista. Tää on todennäköisesti myös huonolaatuinen video, mutta pelit sihisee, basari kuulostaa matkalaukkuun soitetulta ja kitara on ainakin liian takana - ei saa mitään selvää joistain liidipätkistä. Laulukin on tuttuun tyyliin tommonen kolkon raaka, johon on toisaalta jo saanut osaksi siedätettyä ittensä bläkkistä kuuntelemalla. Mutta ei minusta kunnon soundeilla ja ylituottamisella tarvitse olla mitään tekemistä keskenään. Plussia: hyvä avausriffi ja ihan energistä menoa. Kokonaisarvosana: 2- / 5, tuokin ehkä vähän yläkanttiin.

Kyllä se melkein Fear Factoryyn kallistuu, kun mietin, millä metallibändillä olis ollut parhaita soundeja levyllä. Levyistä varmaan Obsolete, jos pitäisi valita. Mutta vedän taas kevyempään suuntaan, kun oon varmaan suosikkikipaleet tolta em. levyltä kerennyt jo postaamaan.

Fear Factory - Mechanize
Ääni ja soitantamaailma järjettömän tiukka ja hyvä, jopa steriilin puolelle kallistuva. Rehellisellä laulannalla kiitettävä, huutelu alentaa kokonaisuutta: 4/5

Edellisviikonloppuna mentiin pikkujouluissa duurissa ja sen verran kovaa ja korkealta, että lähdetäänpäs tulevaan viikonloppuun rauhallisella mollilla:
Dire Straights - Brothers In Arms

Rust in Peace, Countdown ja Youthanasia timanttia, mutta nää uudet menee pääsääntöisesti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En muista edes nimeltä näitä uusia soittajia. Uusi rumpalihan on varsin hyvä, vaikka Menza jotenkin istui minusta edelleen parhaiten tähän ryhmään, mutta aika paljon jäi puuttumaan Friedmanin lähdön jälkeen. Hienot riffit ja soolot, joita Martyn aikana riitti, loistaa poissaolollaan tässäkin kipaleessa. Täähän on ihan menevä ralli, mutta kovin tasapaksu. Ei näille kuitenkaan kolmosta alempaa osaa antaa, vaikka meneekin vanhoilla meriiteillä. 3 / 5.

Megadethiä on ollut niin paljon, etten postaile tota vanhaa. Helvetin vaikeaa vaan keksiä nykyään enää mitään järkevää tilalle. Tuosta nyt vaikka.

Rust in Peace, Countdown ja Youthanasia timanttia, mutta nää uudet menee pääsääntöisesti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. En muista edes nimeltä näitä uusia soittajia. Uusi rumpalihan on varsin hyvä, vaikka Menza jotenkin istui minusta edelleen parhaiten tähän ryhmään, mutta aika paljon jäi puuttumaan Friedmanin lähdön jälkeen. Hienot riffit ja soolot, joita Martyn aikana riitti, loistaa poissaolollaan tässäkin kipaleessa. Täähän on ihan menevä ralli, mutta kovin tasapaksu. Ei näille kuitenkaan kolmosta alempaa osaa antaa, vaikka meneekin vanhoilla meriiteillä. 3 / 5.

Megadethiä on ollut niin paljon, etten postaile tota vanhaa. Helvetin vaikeaa vaan keksiä nykyään enää mitään järkevää tilalle. Tuosta nyt vaikka.

Ihan hyvää perusmetallia mun makuun 3/5
Sit AOR vetoista veisua kotimaasta

Tää sen sijaan koskettaa ja suuresti. Dio on kovis, mut vast ihan viime vuosina oon tajunnu kuinka ainutlaatusesta muusikosta oli kyse(tai on yhä, koska musiikki ei kuole).
Elämää suuremmat melodiat täs biisissä. Cozy powellin legendaarisesta rumpu introsta ja ylipäätänsä räikeestä kannuttamisesta, blackmoren tunnelmallisesta skebailusta ja dion veret seisauttavasta laulannasta ei huonoa synny. Ihan pakko oli opetella tää biisi, koska ihan liian hauska ja ns. must play klassikko mun kirjoissa. 1:18 aina jännä hämy kohta ja kertsi on jtn käsittämättömän mieleenpainuvaa.

Kuten laulussa sanotaan: Dio has rocked (nykyään: did rock) for a long, long time.. tavallaan yli arvostelun. Tässä oli sellainen hyvä jumitusfaktori mitä en ollut aiemmin oikeastaan tajunnut ja kaikinpuolin timanttista osaamista. 4/5

Lamb Of God - Laid To Rest
Erinomaista jytämusiikkia - mutta penteleen "laulaja", minkä tekee. Pakko antaa silti 4+/5

Vielä yksi tuutulaulu:
Pink Floyd - Comfortably Numb

Lamb Of God - Laid To Rest
Erinomaista jytämusiikkia - mutta penteleen "laulaja", minkä tekee. Pakko antaa silti 4+/5

Vielä yksi tuutulaulu:
Pink Floyd - Comfortably Numb

Jopas oli rauhallista, vähän liiankin. Tuutulauluksi varmaan juuri sopiva. 3/5.

jatkan itselleni tavallista kevyemmällä metallilla.

Olin jo arvostelemassa Pink Floydia, mutta busse kerkeskin ensin. No mitäs tuosta Allegaeonista sanois. Ihan näppärää soitantaa, eikä laulajakaan kovin huono ollut. Piisi sen sijaan meni kyllä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, joten 2/5 arvosanaksi.

Turmion Kätilöt oli julkaissut uuden videon, joten pannaas se tänne arvioitavaksi. Ei ehkä ihan perheen pienimmille kuitenkaan.
View: http://www.youtube.com/watch?v=RmQHWlQpDVY

Olin jo arvostelemassa Pink Floydia, mutta busse kerkeskin ensin. No mitäs tuosta Allegaeonista sanois. Ihan näppärää soitantaa, eikä laulajakaan kovin huono ollut. Piisi sen sijaan meni kyllä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, joten 2/5 arvosanaksi.

Turmion Kätilöt oli julkaissut uuden videon, joten pannaas se tänne arvioitavaksi. Ei ehkä ihan perheen pienimmille kuitenkaan.
View: http://www.youtube.com/watch?v=RmQHWlQpDVY
Enpäs ollut kuunnellutkaan tätä vielä. Vanhempaa TK:n tuotantoa lähinnä kuuntelen, mutta tämä kyllä osui ja upposi. 5/5.

Turmion Kätilöt - Lataa ja varmista
Industrialia suomeksi - vaikea genre mulle. Sanoja en juurikaan kuuntele, mutta tuossahan oli hauskaa höpinää. En jaksaisi koko levyllistä. 2/5

Katsokaa: Bussen väliintulo.
Nile - Evil To Cast Out Evil
Mukavat saundit ja jämäkkää jytinää. Hauska skittaluikutus. Snadisti liikaa monotonisuuteen kallellaan alukis ja lauluhommat kähinämallia. Puolivälin tienoilla tervetullutta muutosta. Ei huono, sanoisi tanssitaiteilija. Ei koko levyllistä tätäkään. :) 2,5/5

Jatkoksi lisää sekoilua:
Banana Metalik - Sexorcist

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom