Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
SOD - Evil is in
Hitaampi soitanta oli mieluisaa, nopea hätistely niin ja näin. Teki mieli kysyä, tarvitaanko tällaista poppia, mutta toisaalta diggailin SOD:stä pumpun alkutaipaleella, joten perun kysymyksen. Hitaasta osasta 4/5, alun lässytyksestä -2/5, nopeasta 1/5. Yhteispisteet 2/5.

Vanhoja herroja vanhan äärellä.
Dio, Halford, Malmsteen: Mr Crowley:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sillon joskus, ku korn teki vitun hyvää ja omaperästä musaa. Asiaan kuuluva video ;D, joka päivämäärän mukaan lähes youtube perustamisesta asti ollut olemassa.
Muistan itekki kuulleeni biisin ekaa kertaa tän gorefest videon yhteydessä, sillon joskus ku youtubes ei ollu viel mitään musaa melkee. Kuka ikinä liittänykkää musan ja nää romanttiset pätkät, teki aika hyvää työtä.
3:05 ainaki ninja scroll eli ainoa anime leffa minkä oon eläissäni nähnyt.

JD:n ääntä ja Kornin soundia voisi kuvailla sanalla tunnistettava. Loistoesimerkki bändistä joka toimii vain ja ainoastaan kyseisellä vokalistilla, niin ärsyttävältä kuin herra Davis joskus kuulostaakin :) mukaan Fieldyn läskibasso, murisevat seiskarit ja kaunis poika rumpuihin (no homo) niin pakkohan siitä on tykätä edelleen. Raitaverkkarit rules 4eva! 5/5.

Yllätyksetön jatko:

Deftones - My Own Summer
Pirun hyvää jytää. Laulelu ei tässä virressä mulle toiminut, mutta niin hyvä tausta, että arvosanan on oltava kova. Jumantsiegura, kun tuo voimaosuus pamahtaa käyntiin, niin siinä VR:n vessan luukku on ammollaan - pökäle lentää, niin että tuntuu. 4/5

Ja jatkoksi jytää:
The Scourger - Dark Invitation To Armageddon

Täähän oli varsin kova. Räksytyslaulaja pieni pettymys, mutta tää oliskin ollut jo melkein liian hyvä, jos olis vielä ollut kunnon vokalisti. Kovan kuuloinen rumpali ja toimivaa riffittelyä, ei tämmönen yleensä muuta tarvitse. 4 / 5.

Pitäs laittaa periaatteesta muuta, kun huutohevistä on melkoinen ylitarjonta ketjussa, mutta tää nyt on sopivaa jatkoa edelliselle.

A Day To Remember (ADTR) - The Downfall of Us All
Rokkenroll (tai tässä oikeammin wanna-be-punk) ja duurimaailma eivät osu ja uppoa mulle. Ei mitään vikaa, mutta sielua ei revitä, joten ei anna, jos ei otakaan. Lihavan ja munkkia syövän poliisin hauskuus on yhtä kaukana kuin Georg Ots, vitsi on vähän aikansa elänyt. 2/5

Sitten vähän soittajavetoista (ei ehkä rehdisti tämän ketjun kamaa), mutta viisussa on ehdan rankkaa jytäinstrumentalismia ja sävykkyyttä:

Thomas Lang - Spark 7 - Cricket Chorus

Viimeksi muokattu:
Suurin ongelma tämmöisessä kamassa on se, että biisimateriaali on yleensä aika luokatonta. Yleisesti vaikuttaa olevan niin, että kovimmat soittotaidot ei kovin usein kohtaa säveltäjän lahjoja ja melodiatajua. Tässäkin oli Langin soitto, ja sit taustalla jotain seiskakielisen pörinää, josta ei jäänyt oikein mitään sanottavaa. En tosin jaksanut selvittää, kuka ton kipaleen oli kirjoittanut. Mutta tää pitäs varmaan arvostella tavallaan kahdessa osassa: Langin soitolle voi aina antaa vähintään 4+ / 5, mutta tuo biisi oli korkeintaan keskinkertainen, ehkä joku 2 / 5. Mutta Lang oli kova nähdä livenä Gilbertin kanssa joku vuosi sitten, ja kyllä rumpaleitakin tulee jonkun verran kuunneltua, vaikka oma ymmärrys rumpujen soitosta onkin aika rajattua.

Tarkoitus oli keksiä jatkoksi jotain saksalaista meininkiä, kun oktoberfestien aikakin alkaa olemaan käsillä, mutta tuli tää sattumalta vastaan.

Mun pitäsi tykätä tästä kun kuuntelen paljon vanhaa rokkia. Mutta Doors on aina ollut vähän tylsä mulle. Tämä biisi menee siihen samaan kategoriaan. En tiedä mikä siinä tökkii kun sinänsä näiden musikissa ei ole mitään vikaa. Ehkä ne on ne sävellykset jotka ei vaan aukea mulle. 2/5

En ole Immortalia kuunnellut enää vuosiin kun sekin kävi tylsäksi, mutta tämä Abbathin uusi projekti toimii täysillä! Hyvät rummut ja riffit.

En ole Immortalia kuunnellut enää vuosiin kun sekin kävi tylsäksi, mutta tämä Abbathin uusi projekti toimii täysillä! Hyvät rummut ja riffit.

Abbathin tuotoksia ihan mielenkiinnolla tullut seurailtua, mutta nyt meni vähän tasapaksun puolelle. Ainakin näin yhdellä kuuntelulla. Abbathin omintakeiselle korinalle kyllä aina pisteet joten laitetaan 3/5. Soolon olisin jättänyt ehkä pois biisistä.

Sekoitetaanpa sitten vähän pakkaa:

Abbathin tuotoksia ihan mielenkiinnolla tullut seurailtua, mutta nyt meni vähän tasapaksun puolelle. Ainakin näin yhdellä kuuntelulla. Abbathin omintakeiselle korinalle kyllä aina pisteet joten laitetaan 3/5. Soolon olisin jättänyt ehkä pois biisistä.

Sekoitetaanpa sitten vähän pakkaa:

Shpongle kuuluu suosikkeihini omassa levyhyllyssäkin eli täpöt 5/5 ja sit tätä edelliseen vastaus vielä,kun siihen en kerennyt ennen Shpongle vastausta eli Abbath oli kovaa örkkyy 4/5..sit vänintään yhtä kiukkuista mimmiä kehiin-->

Hammerfall :D? Tossahan on useampi biisi tullu jo arvostellun hammerfallin jälkeen(mun heathen viimesimpänä). Kävikö källi, vai onko mulla netti sekasin?

Minä ymmärsin että Jari arvosteli sun biisin ensin ja mainitsi vain sen jälkeen, että muutkin edelliset biisit oli "räminää" ja Hammerfall niistä paras ;)

3.5/5 hyvää lätkytystä itsessään, mut ei ns ''biisi'' biisi ni vähä erilailla arvioin.

Staattista äxää 2000-luvun puolivälistä. svengaavaa rääyntää ja pimputusta taustalla.
static-x:ää tullut teininä kuunneltua parin biisin verran. enää ei uponnut yhtä hyvin mutta ei huonokaan ollut eli 3.5/5

jatketaan nyt sitten räminällä perkele.

Emt 2,5/5 aika tyypillistä mut ei mitää erityistä vikaakaan. Iha hyvät riffit niinku pitääki olla, mut vokaalit aikas ärsyttävät ja syö pisteitä huimasti.

Kieliposkes rässii paitsi nättii soittoo. Laulajal hauska helari ääni. ''Anytime'' -predator 1987 ;)

Rummuista tykkäsin mutta tuo laulaja ei kyllä uponnu yhtään, heitetään 2,5/5.

View: https://www.youtube.com/watch?v=B1hcNMOyBaU

Pistetääs seuraavaks sitten Till Lindemanin uutta soolo tuotantoa, oma suosikki tää yukon. :D

Back
Ylös Bottom