Levyraati (arvostele ensin edellinen kappale, sitten uusi arvosteluun)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kanttan
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Valitettavan vähän tullut kuunneltua tota 70-luvun progeosastoa. Hienoja biisejähän tuolla olisi vaikka kuinka. Itse biisistä on vaikea sanoa ekalla kuuntelulla hirveästi, koska nää vaatii aina vähän aikaa auetakseen. Maukasta 12-kielistä ja noita kosketinjuttuja ainakin, onko tuo nyt mellotron vai mikä. Sehän tietyissä progebändeissä on nimenomaan hienoa, että biiseistä voi löytyä vielä monenkin kuuntelun jälkeen ihan uusia juttuja. Annetaan tälle nyt :3: ja puoli. Varmaan tulee tutustuttua levyyn tarkemmin.

Tässä on hieno kipale kanssa.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Upea, kaunis ja tunnelmallinen sopii jotenkin omaan tän hetkiseen fiilikseen kuin nenä päähän. :5: loppuosa oli kyllä vähän energisempi mutta ei se mitään hyvä silti :D

Huge on yleensä laadun tae. Tässä biisissä näkyy mielestäni erityisesti Hugen kovuus tuotantopuolella, erittäin hyvät sämplet yhdistettynä ihan mielenkiintoisiin lyriikoihin takaavat rytmikkään, raikkaan ja mielenkiintoisen biisin. :4:

Poly Styrene kajauttaa.

^Aivan uusi tuttavuus, mutta kyllä toimi. Kälyisistä soundeista huolimatta soitossa oli aivan helvetin hyvä groove ja soolot olivat rautaa. Toimi! :4:

Heitetään itse biisi mikä tuli vastaan aikanaan NHL13 hakatessa kun sattui olemaan pelin soundtrackilla.

Tämä oli positiivinen yllätys, odotin jotain aivan erilaista. Letkeä biisi, tykkäsin. Soul/funk -vaikutteet toimii tässä hyvin. :4:

Vähän erilaista bläkkiä tähän väliin.

Jaa, mitä tosta nyt pitäis sanoa. Ensin mietin, että tää on joko jotain tosi kornia, tai sitten joku huumoripläjäys. Nyt kuuntelunkaan jälkeen ei oikein osaa sanoa, että mitä tää nyt sitten oikein oli. Google avasi tarinaa bändin takana vähän lisää, mutta katsokoon halukkaat sieltä, jos kiinnostaa.

Ihan murea soundi ja kohtuu hyvä riffikin jossain 2:30 tienoilla, mutta muuten tosta ei oikein voi sanoa mitään muuta. Välillä runtattiin ja välillä mentiin hissimusameiningillä, enkä mä ton yhden kuuntelun perusteella oikein saanut kiinni, että miten nää nyt sitten sopi yhteen. :2: ja iso miinus.

Paluu perusrokkiin. Pattonillakin on tota sekoiluosastoa, jos jotakuta kiinnostaa.

Nojaa, ei mun makuun, mut ei oo huonokaan, en kokenu missään vaiheessa pysäyttää biisiää. 2/5

Suomesta löytyy paljon hyvää räppiä, mutta tämä ei toiminut mulle. Lyriikat olivat mielestäni alusta asti aika ala-arvoisia. "Paa leipäläpes säppii, iha vitun äkkii, tää on se tyyli miten tehää vittu räppii..... Mä tuun kehii ilman mainstreamii teiniriimii" riimittelee Bulle. Biittikin oli huono, joten ei tästä paljon käteen jäänyt. :1:

Nick Cavelle :3:. Ihan mukava biisi, mutta ei mitään mieleenpainuvaa (en ole pahemmin Nick Cavea kuunnellut aiemmin).

Tää seuraava on vähän jokeri, en tiedä miten uppoaa, kun tää bändi taitaa vaatia useamman kuuntelukerran. Mutta yksi mun uusista suosikkibändeistä:

Warlord - Sons of a Dream

Warlordille :2:. Kikkelihevi ei koskaan oo ollu mun juttu. Tässä kuitenkin oli kivat riffit eikä nahkahousut puristanu ihan älyttömästi vokalistin palleja. Eikä tainnut esiintyä metal, steel, battle tai dragon lyriikoissa kertaakaan. :thumbs:

Olen monta kertaa yrittänyt kuunnella tuota bändiä, mutta en ole koskaan tykännyt. Tämä biisi oli poikkeus, toimi yllättävän hyvin. Hieno riffi! :4:

Tämä oli kyllä ihan kiehtova biisi. Jos vokalisti olisi ollut mies, niin olisin antanut hampaat irveessä ehkä kaksi tähteä. En ole ennen oikeastaan kuullutkaan naisvokalistia örisemässä, ja tämä saikin minut hetken epäilemään omaa maskuliinisuuttani. Mutta minusta oikein toimiva ratkaisu, ja varmasti erottaa bändin muista vastaavan tyylisuunnan yhtyeistä. Tai mistä minä tiedän, ehkä öriseviä naisia löytyy enemmänkin. Mutta mielestäni oikein hyvä kappale, eikä puhtaatkaan lauluosuudet kuulostaneet korneilta ja siirappisilta, miltä ne omasta mielestäni aika usein kuulostavat tämän tyylisuunnan biiseissä. :3: ja ½

Ihan tuntematon bändi tämä Killing Joke, mutta kyllä toimi. Vastustamattomasti jyräsi biisi eteenpäin. :4:

Sitten kenties ehkä parasta mitä kotomaalla on tarjota musiikkirintamalla eli Moonsorrowia:

ps. Moonsorrow'n asteikolla tää on korkeintaan keskipitkä biisi eli en valinnut tahallani pitkää, vaan nimenomaan kohtuullisen pituisen.. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom