Levottomat jalat

En oikein tiedä mille osastolle tää kuuluisi, joten laitoin tänne.

Eli jalat on ärsyttävän levottomat ja kuumat. Niitä täytyy koko ajan tärisyttää tai liikutella, kun töissä istumatyötä teen. Öisin tilanne on pahin. Jalkojen nostaminen ylös auttaa, mutta nukun kyljellään joten tilanne on mahdoton. Mobilat ym. ja särkylääkkeet auttavat rauhoittamaan, mutta niitä ei viitsisi joka yö laittaa. Liikunta auttaa jossain määrin, mutta vain hetkellisesti. Mistähän moinen jalkojen levottomuus voi johtua. Levottomuus on suht. pitkäaikainen ongelma ollut nyt.

Treeni kulkee hyvin ja ruokahalua on. Mistään ylikunnosta ei ole kyse, koska oon ottanut suht. rennosti ja pienillä painoilla treeniä. Enkä stressaakaan (ainakaan tietoisesti) mitään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samanlaisia ongelmia ja tässä henkilökohtainen reseptini:

Kokeile ottaa päivässä joku tuhti vitamiinikombo, esimerkiksi Skip Mega Force -jauhe (1-2 mittaa) höystettynä vielä magnesium-poretabletilla. Jos juot tuon satsin päivällä, voisit vielä illalla ottaa yhden Mg-poretabletin ennen nukkumaanmenoa. Jos et kärsi verenpaineongelmista, käytä suolaa reilusti päivän mittaan kaikissa ruoissasi (leivän päälle mm. itse laitan). Ja juo vettä.

Mulla on sama homma, mutta psyyken kautta. Ei siihen mulla mitään apuja ole tai tuu. Oppinut nyt jo olemaan. Juon paljon vettä, käytän magnesiumia jne... kai ne hieman helpottaa, mutta mulla ainakin homma on kiinni muualta. Varmasti näyttää mun meno ulospäin rauhattomalta, mutta c´est la vie.... =)

No noita normaaleja multivitoja tulee otettua 1 päivässä, joten vois koittaa tuplata sen ainakin.

Suolaa käytän varmasti jopa liikaa, koska melkei ruokaan kuin ruokaan sitä lisään aika paljon ja vettäkin juon varmaan 3-5 litraa päivässä. Tuntuu, että tuo vesi+suola turvottaa jonkin verran, jospa se olisi juuri se syy? Taitaa olla aika hakuammuntaa. Lääkäriinkään ei viitsisi moisen pikkuvaivan takia raahautua.

Saako jotain rauhottavia/lihaksia rentouttavia ilman ressua?

-edit- En tosin tiedä onko se noi jalan lihakset vai luut/hermot jotka sen levottoman tunteen aiheuttaa.

Levottomiin jalkoihin on myös ihan virallista hoitoa. Eli jos vaiva on häiritsevä, ota yhteyttä lääkäriin ja hän osaa ehkä auttaa asiaa.

Googlella löytää myös asiasta paljon tietoa.

Tuttu ja tosi vinttumainen oire.
Magnesiumi minuakin auttaa hieman, kunhan muistaa olla ottamatta sitä maitotuotteiden kanssa, että imeytyy kunnolla...
Minä hyppään yöllä myös noiden kinttujen takia ylhäällä ja olen huomannut, että venyttely auttaa vähäksi aikaa.

Kävin tuossa taannoin selluhieronnassa ja ainut tulos, mikä sieltä tuli, oli tuo säärien särkemisen helpottaminen.
Jyystinkin sitten kotona iltaisin jalkoja sellaisella hierontamurikalla, kunnes into loppui. Ja sitäpaitsi kintut olivat koko ajan mustelmilla, kun mikään hento sively ei auttanut, vaan piti käyttää voimaa...

Tääläkin kärsitään samasta vaivasta. Lääkäristä saa crampitoneja(?) levottomiin jalkoihin, mutta nekin on kolmiolääkkeitä. Todella voimakas hieronta ja venyttely auttaa tasan niinkauan kuin jaksaa hieroa ja venytellä. Jääkylmä suihku tai saunan jälkeen lumihangessa tepastelu on ainut, mikä tuntuu auttavan jonkun verran, ettei aivan koko aikaa jalat vispaa. On muuten todella ärsyttävä oire nämä levottomat jalat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom