leveät hartiat?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mitenkähän sais, tai millä liikkeillä, jykevät-leveät-isot-suorat-tasaiset-hartiat ? :D
kun vähän tuntuu siltä että olkapäistä tulis vaan pyöreet ja näytän muutenkin olkapäistä pullon kaulalta:itku:
pystypunnerrusta, vipunostoja taakse, vipunostoja sivuille teen yleensä, joskus ehkä vipunostot eteenkin on mukana

Hyviä liikkeitähän noi on. Leveyteen vaikuttaa kuitenkin enemmän luusto ja ruumiinrakenne muutenkin, mutta treenaamalla voidaan kyllä myös vaikuttaa.

Ukko rupeaa leveältä näyttämään sitten kun kasvaa joka puolelta, isot siivet ja pyöreet olkapäät paksujen trapsien ja rintakehän kanssa tekee leveäksi.

Nojoo.. Mutta siis ainoa jolla voit näin ihan teoriassa hartioidesi leveyteen vaikuttaa, on sivuolkapäiden ankara treenaus. Mutta käytännössä tuo "vaikutelma" syntyy monien asioiden summasta - kyllähän vuosien treenin jälkeen ukko näyttää tuplasti leveämmältä vaikkei sivuolkapäät olekaan montaa sentiä ulonneet. :)

Sama vika Rahikaisella. Luonnostaan kapea hartialinja, ja kateeksi käy aina kun näkee sellaiset vähän "kulmikkaan näköset" ja selväsi ulkonevat olkapäät. Varsinkin jos edestä katsottuna se hartialinja on sellanen suora solisluita myöten. Prkl! Minä ainakin rankaisen olkapäitä koko lailla rankasti, sivuolkapäitä varsinkin. Kyllähän tuohon olkapäähän on kertynytkin jotain, mutta kun rakenne on mikä on niin aina vain näyttää kapealta. Taannoin otin mukaan viparit eteen (mainitsinkin siitä jo jossain aikasemmin), siis punnerusten lisäksi. Punnerrusten päälle 1-2 tiukkaa sarjaa vipareita eteen niin jo tekee mieli huutaa apua. Ne ketkä sanoo ettei niitä tarvita (kaikki ei kyllä tarviikkaan) niin kokeilkaa. Itse teen vikana liikkeenä sellasella "keskiraskaalla" painolla ja levytangolla. Näin ollen työskentelee siis molemmat kädet yhtäaikaa (yllättäen). Siitä vaan hitaasti nostelee ylös ja tekee siitä alasviennistä todella hiiiiitaaaaaan... ja loppuun asti naama irvessä. Tällä saatu lihasväsymys on aika mahtava, mulla ainakin. Niinpä ylistän tätä liikettä.
:worship:

Originally posted by muffy
Sama vika Rahikaisella. Luonnostaan kapea hartialinja, ja kateeksi käy aina kun näkee sellaiset vähän "kulmikkaan näköset" ja selväsi ulkonevat olkapäät. Varsinkin jos edestä katsottuna se hartialinja on sellanen suora solisluita myöten. Prkl! Minä ainakin rankaisen olkapäitä koko lailla rankasti, sivuolkapäitä varsinkin. Kyllähän tuohon olkapäähän on kertynytkin jotain, mutta kun rakenne on mikä on niin aina vain näyttää kapealta. Taannoin otin mukaan viparit eteen (mainitsinkin siitä jo jossain aikasemmin), siis punnerusten lisäksi. Punnerrusten päälle 1-2 tiukkaa sarjaa vipareita eteen niin jo tekee mieli huutaa apua. Ne ketkä sanoo ettei niitä tarvita (kaikki ei kyllä tarviikkaan) niin kokeilkaa. Itse teen vikana liikkeenä sellasella "keskiraskaalla" painolla ja levytangolla. Näin ollen työskentelee siis molemmat kädet yhtäaikaa (yllättäen). Siitä vaan hitaasti nostelee ylös ja tekee siitä alasviennistä todella hiiiiitaaaaaan... ja loppuun asti naama irvessä. Tällä saatu lihasväsymys on aika mahtava, mulla ainakin. Niinpä ylistän tätä liikettä.
:worship:

No mitä niillä isoilla etuolkapäillä tekee, mitä suurempi sivuolkapää on suhteessa etuolkapäähän, sitä isommalta se näyttää?

edit: eli suht turha liike, jos tavoite on saada olkapäihin leveyttä, sitä paitsi penkkipunnerrukset, pystypunnerrukset hoitaa etuolkapää treenin aika hyvin muutenkin.

Originally posted by makew
No mitä niillä isoilla etuolkapäillä tekee, mitä suurempi sivuolkapää on suhteessa etuolkapäähän, sitä isommalta se näyttää?

edit: eli suht turha liike, jos tavoite on saada olkapäihin leveyttä, sitä paitsi penkkipunnerrukset, pystypunnerrukset hoitaa etuolkapää treenin aika hyvin muutenkin.

Mitäh? Mitä tekee isoilla etuolkapäillä? Ootko tsekannu Levronen tai Priestin poseja? Nehän suorastaan saa olkapäät näyttämään edestäpäinkin valtavilta. Ne suorastaan OVAT isot. Sivulta myös.

Ja mitä taas? Punnerrukset hoitaa etuolkapääreenin "aika hyvin"? Miten niin aika hyvin? Mihin se aika hyvin riittää? Höpöjä. En minä halua reenata lihasryhmiä aika hyvin. Itselläni on vielä se tilanne että penkkiä en säännöllisesti tee (pystypunnerrusta kyllä joka kerta) sen takia kun niissä (rintalihaksissa) on kokoa jo ihan tarpeeksi, ehkä liikaakin. Siksi Tarvitsen sen pienen "extran" aina olkapääreeniin mukaan. Ja kuka ei ole kokeillut, niin viparit eteen ottaa deltoideuksen sivuosaan myös. Se ei ole sama kuin esim. pystysoutu. Käsipainoilla tehtynä rystyset ylöspäin, ja jos pidät pikkurillin puolta vielä ylempänä niin kyllä sen saa tuntumaan myös sielä sivuolkapään puolella myös. Itse tykkään tosiaan tangolla tehdä sen hitaasti ja hartaasti. Perkele kokeilkaa sitä pari kertaa huolellisesti tehtynä ja tulkaa sitten sanomaan jossei tunnu missään.
:whip:

Originally posted by muffy
Ja mitä taas? Punnerrukset hoitaa etuolkapääreenin "aika hyvin"? Miten niin aika hyvin? Mihin se aika hyvin riittää? Höpöjä.

Punnerrukset hoitelee etuolkapäät ihan täydellisesti ja usein liikaakin.

Originally posted by Force
Punnerrukset hoitelee etuolkapäät ihan täydellisesti ja usein liikaakin.

No hyvä, nyt tiedän senkin. Teen silti vipareita eteen koska se mulla toimii. Olkaa tekemättä sitten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by RoadRunner
mitkähän liikkeet sitten ottais sivuolkapäihin ?

Pystypunnerrus käsipainoilla istuen
vipunostot sivuille käsipainoilla istuen

oma treeni:
pystypunnerrus kp. 3X8
vipunostot sivuille kp. 2X8
ja takaolkapää soutu liikettä 2X8.
Noilla luulis pärjäävän aika hyvin:), olkapäät taitaa olla hauiksien tavoin ylitreenatuinpia lihasryhmiä.
Vipunostot sivuille kannattaa tehdä joka toinen viikko ekana liikkeenä, vinkkihän on ikivanha mutta toimivaksi havaittu.

Suositut

Back
Ylös Bottom