Leukojenveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joppez
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mistäköhän voisi johtua kun olen nyt käynyt jo muutaman kuukauden kuntosalilla 3 krt viikossa 1h aikoja ja punnerruksia saa nykyään tehtyä vaikka kuinka ja hauisliikkeenkin painot melki tuplaantuneet, mutta leukoja vaan ei saa tehtyä. Ei yhtään leukaa oo ikinä elämässä saanu ja ihmetyttää vaan ku jokkut kaverit jokka ei oo ikinä käyny salilla kiskoo kymmentä leukaa tjms. Olen 180cm pitkä ja 72kg.

Voisiko joku kertoa miten tulokset paranis, taljaa olen kyllä vetänyt ja saan siinä 60kg 6 kertaa mutta leukoja en saa yhtään tangolla.

Kiitosss

kyllähän sä voit penkkileukoi vetää eli nouset penkille seisomaa leuanveto tangon alle ja autat vähän jaloilla itteäs ylös.
ja treenaat just ylä/alataljaa ja kulmasoutuu ni rupee niitä leukoja menemää jossain vaiheessa.

Kiitos, kun aloitin muutama kuukausi sitten aloitin ihan nollapisteestä eli penkistä nousi 35kg ja kun aloitin juoksemaan niin en jaksanut juosta edes 1600 metriä ennenkuin oli pakko kävellä. Nyt voi juosta ja olen juossut puolimaratonin mut leukoja ei ole vain mennyt. Alan heti ylihuomenna tekemään kolmea mainittua liikettä pääsääntöisesti niin eiköhän niitä tuloksia lopulta tule :) Tuo jaloilla auttaminen on aika hyvä idea :P

Kiitos, kun aloitin muutama kuukausi sitten aloitin ihan nollapisteestä eli penkistä nousi 35kg ja kun aloitin juoksemaan niin en jaksanut juosta edes 1600 metriä ennenkuin oli pakko kävellä. Nyt voi juosta ja olen juossut puolimaratonin mut leukoja ei ole vain mennyt. Alan heti ylihuomenna tekemään kolmea mainittua liikettä pääsääntöisesti niin eiköhän niitä tuloksia lopulta tule :) Tuo jaloilla auttaminen on aika hyvä idea :P

Siis mitä? Muutamassa kuukaudessa 1600m->~20 000m? Aika hurja kehitys... Aika kumma, ettet yhtään leukaa jaksa vetää, kun ei sulla tota painoakaan mainittavimmin ole kokoos nähden. Treenaat vaan sitä ylätaljaa, varmaan paras liike leuanvetoja ajatellen.

Ja lisäksi voit kokeilla tehdä leuanvedossa negatiivisen osuuden. Eli autat esim. jonkun penkin avulla itsesi yläasentoon ja sieltä sitte jarrutellen alas. Lisäksi kannattaa vetää kerta tai pari leukaa niin pitkälle kuin menee. Kohta sieltä se eka tulee, sitte toinen, kolmas....

Tiiätkös itellä oli tuo sama ongelma joku aika sitte.. Tee niin(niinku tuos joku jo puolittan mainittiki..), että otat jonku penkin/jonku toisen henkilön avustaan sut sinne yläasentoon, mutta sitte omin avuin tuut suht hitaasti alas sieltä mutta just ku oot melkee alhaalla, valmistaudut ottaa vähä niinkuin "ponnahdusvauhtia" ylöspäin siitä alastulemisesta.. Jankkaat tuota jonku aikaa nii kyl se sielt menee. Se o muute pitemmänpääle myös tekniikkaa tuo leukojenveto näi alkuu, kumma kyl.. :F

Ite alottelin leuanvetoa n.12 vuotiaana kun tanko pystytettiin niin otin tangosta kiinni, kädet hieman koukussa ja sitten jaloilla ponnistus ylös ja käsillä väänsin niin pirusti ;). Tietty jos on rekki korkealla ettei jalat osu maahan niin sitten se penkki alle ja pomppimaan :D

Itse joitain vuosia sitten, ennen saliharrastusta harjoittelin kotona leuanvetotangolla. Tommonen tanko, minkä saa ovenkarmeihin ei paljoa maksa, ja päivittäin vetelemällä nousee tulokset nopeasti. :thumbs:

Hyvin näytät kehittyneen :rock:

Itse en ollut ennen 22. ikävuotta vetänyt kertaakaan yhtä ainutta leukaa. Bigmaceja kyllä senkin edestä :D Sitten joskus silloin sain rimpuiltua sen ykkösen ja voi että oli kuningasolo hetken. Sitten se vähän lässähti kun vierestä tuli seurattua miten muut tekee niitä miten lystää.

Itselläni ei tuo ylätalja ainakaan suoraan auttanut, kun siinä se liike on kuitenkin vähän erinlainen, kun mukaan tulee varsinkin vastaotteella kaarta liikeeseen. Sen sijaan se "leuanvetokone", missä seisotaan tangon päällä, eli painopakasta isketään negatiivista painoa mukaan, oli kovasti apuna, siinä kun liikerata on kutansakuinkin sama. Siinä pudottelin hiljalleen niitä painoja, ja kun sitten sai tehtyä 40kg pakalla sen kasin niin ajattelin kokeilla ihan oikeasti vetää leukoja, kun olin yksin salilla.

Ja perhana, niitä meni sitten 6

No siis itekkään en nuorempana saanu yhtään leukoja. vetelin sit semmosia "puolileukoja" eli kyynärpäät koukussa about joka toinen päivä salilla en silloin vielä käynyt. Sitten kun sain sen yhden leuan tein sen aina ja yritin toista. Siitä se sitten lähti =)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse en ollut ennen 22. ikävuotta vetänyt kertaakaan yhtä ainutta leukaa. Bigmaceja kyllä senkin edestä :D Sitten joskus silloin sain rimpuiltua sen ykkösen ja voi että oli kuningasolo hetken. Sitten se vähän lässähti kun vierestä tuli seurattua miten muut tekee niitä miten lystää.

Itsekin muistan kun vedin ensimmäisen leukani eräässä kuntotestissä peruskoulun viidennellä luokalla. Taistelin itseni väkisin ylös ja siinä se oli. Oli kyllä hieno fiilis, vaikkakin luokan kovin jätkä kisko 16 leukaa. Tällä hetkellä menee yleensä 13 leukaa, jos kokeilee. Ei nyt mitenkään mahtavasti, mutta parannusta on vuosien saatossa tullut.

Eiköhän se siitä lähde, kun nyt ensiksi sen ensimmäisen saa. Aluksi pitää vaan vähän avittaa ylöspääsyssä, kohta meneekin jo ilman apua.

Itsellä on vähän sama vika että on ongelmaa tuon leuanvedon kanssa.. aina olen pari saanut mutta ei ole tullut treeneiltua sitä enempiä ja nyt painoa on 110kg nurkilla niin on aika moisen raskasta ruveta veteleen.. mutta kait se ajan kanssa sitten paranee..

Pari vuotta sitten kaverin kanssa aloitettiin leuanveto-kisa treenaamisen yhteydessä. Säännöt oli että pitää vetää kaksi kertaa treenin aikana sama leuka tulos, jonka saavutettuaan pääsee yrittämään seuraavaa "tasoa." Eli kun vedät 7+7, pääset seuraavalla kerralla yrittämään 8+8 (tai enemmän jos jaksat). Mun kaikkien aikojen enkka oli siihen mennessä ollut 1. Tämä yläasteella siis toistakymmentä vuotta ennen tätä. No ekassa testissämme vedin 3. Siitä se sitten lähti. 3 kertaa viikossa tätä tehtiin ja parissa kolmessa kuukaudessa oltiin 18+18 tilanteessa.
Tietenkin tässä kaverin päihittäminen oli pieni lisäpotku treeniin.

Siis mitä? Muutamassa kuukaudessa 1600m->~20 000m? Aika hurja kehitys... Aika kumma, ettet yhtään leukaa jaksa vetää, kun ei sulla tota painoakaan mainittavimmin ole kokoos nähden. Treenaat vaan sitä ylätaljaa, varmaan paras liike leuanvetoja ajatellen.

Siis viime keväällä cooperissa juoksin 1600m ja olin ihan kuollut sen jälkeen, painoin tuolloin 82kg+. Sitten vaan koko kesän juoksin joka viikko kolme kertaa, aluksi aloitin juosta ihan hijlaa 1800 metrin lenkkiä niin ettei tarvitsisi kävellä, aikaa meni kyllä aluksi noin 15min mutta sitten yhtäkkiä huomasin että menee kaksi kierrosta järveä eli 3600m yhtä menoa. Nyt ennätys on 8km = 41min joka on jo yli 2000m cooper vauhtia koko aika. Laihduin kesän aikana siis noin 10kg ja ylipaino oli alunperin juoksemisen aloittamisen syykin. Kun pääsin ekan kerran 8km huomasin vähän ajan päästä että jaksan 16km. Sitten menin isän kanssa puolimaratoniin mutta kun oli noin 30º lämmintä niin heti alussa tuli kylmä kun suolanpuutos iski. Kyllä sielä puolimaratonissa käveltyäkin tuli.

Mutta pääasia: Kuka vain voi nousta olemattomasta juoksukestävyydestä puolimaratonin mittoihin kesän aikana. Ja kuka vain voi laihtua 1kg/viikko (tämä oli siis oma vauhtini) 10vko = 10kg :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom