Leukojen vetämisestä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli onko väliä vetääkö leukoja kämmenet tangossa "sisään" vai "ulospäin"?
Ja jos on, niin mitä eroa niissä on? Myös sarjat ja toistomäärät kiinnostaa. Montako sarjaa ja toistoa? Ja sitten vielä missä vaiheessa kannattaa ottaa lisäpainot messiin?
Tavoite ei ole max määrä leukoja, vaan paras mahdollinen kehitys lihaksissa.

Jos kämmenet ovat "sisäänpäin" eli leuanvetäjän naamaa kohti (onko tämä nyt vastaote?) ja ote on kapea, kohdistuu liike enemmän hauikseen. Jos ote on leveä ja ote on myötäote, tekee selkä suuremman työn.

Originally posted by Ced G
Jos kämmenet ovat "sisäänpäin" eli leuanvetäjän naamaa kohti (onko tämä nyt vastaote?) ja ote on kapea, kohdistuu liike enemmän hauikseen. Jos ote on leveä ja ote on myötäote, tekee selkä suuremman työn.

Nainhan taa yleensa selitetaan, mutta onko asia nain yksiselitteinen? Olen samaa mielta, etta vastaotteella saa enemman apuja hauiksesta, mutta tamahan vain tarkoittaa sita, etta voi joko tehda enemman toistoja tai samat toistot isompien levyjen kanssa painovyolla. Eikos vaikutus selkaan pitaisi olla koko lailla sama?

/vesku

Jokainen varmaan itse tuntee millä tavalla saa parhaan pumpin, poltteen ja yleensäkin tuntuman selkään vedettäessä leukoja. Kapeella vastaotteella monet mm itsekin saavat parhaan tuntuman ylätaljassa selkään, vaikka se käykin samalla eniten myös hauiksiin. Sama juttu kulmasoudussa, parempi tehdä kapeella otteella ja pienemmillä painoilla kuin isommilla ja leveellä otteella (näin rasitus siirtyy enemmän selän keskiosaan ja epäkkäille ja takaolkapäille). Leukoja tehdessä leveä myötäote on yleisimmin käytetty ja itsekin teen niin. Vaikka kapeella vastaotteella supistuksella saan leuoissakin paremman tuntuman selkään kuin leveellä, käy se jo niin paljon hauiksiin (enemmän kuin ylätaljassa) että hyöty laskee sarjan loppua kohden, hauikset tulee liikaa mukaan eikä selkään saa löylyä.

Toistoista sen verran että itse teen leuoissa (kuten melkein kaikissa muissakin liikkeissä) vuoroviikoin lyhyempien toistojen sarjoja, 6-9 toistoo (lisäpainoin) ja pidempiä sarjoja, 15-20 toistoo(ilman painoja). Painoo tällä hetkellä 102 killoo.. Ei ihme ettei mee 30:ntä leukaa niin kuin sillon 65 kilosena :).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom