leuat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja halooo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kotioloissa normaali reppu jonne laittaa painot ajaa hyvin sen asian, jos riittää 5-15kg lisäpainot (ei taida suurempaa kestää). Tosin harvapa sitä leukoja vetää millään +20kg painolla kovin montaa toistoa.

Hyvin nuo lisäpainolliset leuat on ainakin minulla toiminut. Äsken kokeilin uteliaisuudesta ilman painoja ja 15 meni heittämällä :)

Itse suoritus: Katse ylöpäin, selässä kaari. SELÄLLÄ vedetään.

Tosiaankin se kaarijuttu on sellainen mitä moni ei tajua. Jos roikkuu kuin lahna on vaikea saada veto kulkemaan. Eli vedon alussa: rinta ulos, pää ylös.

Jalat on hyvä pitää kuokussa, IMO.

Jos käyttää lisäpainoja niin ei pidä mielestäni antaa niiden huojua. Siihen menee koko suoritus. Purista siis limpuista kiinni jaloilla.

Ja vielä, leuanveto on huomattavan räjähtävä suoritus. Parhaimmillaan. :haart: X lots

Ohjelmana voi vetää sekä "helppoja" (tehokkaita) sarjoja, ja silloin tällöin melkein loppuun asti (mutta harvoin).

Tai sellaista 1,2,3,4,5,6 jne. systeemiä, siitäkin on palstalla ollut puhetta... search !

joo mul on ollu vähän ongelmia nois leukojenvedos et mä heilun aina liikaa vaik kuinka yrittäis pysyä liikkumatta, nimittäin tuol ljk:n pääsykokeissa ptää olla ihan suorana. mitään lisää vinkkejä että pysyis mahd.suorassa?

Originally posted by jarhu
Onneks oon aina ollu :david: ja saan 20 myötä- ja vastaotteella.
Minä saan 27...joten olen enemmän :david: :david:

:D

Originally posted by halooo
joo mul on ollu vähän ongelmia nois leukojenvedos et mä heilun aina liikaa vaik kuinka yrittäis pysyä liikkumatta, nimittäin tuol ljk:n pääsykokeissa ptää olla ihan suorana. mitään lisää vinkkejä että pysyis mahd.suorassa?

Teet rauhallisesti etkä repien.

Kuin usein ootte vetäny leukoja viikossa? Kuinka paljosta kannattaa lähteä kun toi 3*7 (sarjat pitkin päivää, maksimi 10-11) kuutena päivänä viikossa ei tuottanu tulosta 3 viikossa?

Pitäs kans saada toi 14 kuukauden päästä...

Jos leuanvedossa väsyy forkut ja habat ennen selkää, niin voi koittaa ottaa niille etukäteisväsytystä ennen treeniä. Joko ne vahvistuvat sillä, tai sitte ei ole yhtään apua. Ite oon huomannu että enää ei forkut ja habat väsy niin helposti ja pystyn vetämään enemmän selällä. 2kk takana tollasta.

Originally posted by gnut
Jos leuanvedossa väsyy forkut ja habat ennen selkää, niin voi koittaa ottaa niille etukäteisväsytystä ennen treeniä. Joko ne vahvistuvat sillä, tai sitte ei ole yhtään apua. Ite oon huomannu että enää ei forkut ja habat väsy niin helposti ja pystyn vetämään enemmän selällä. 2kk takana tollasta.

Tarkotitko sä että forkuille ja haballe etukäteisväsytystä? Nehän väsyy sen jälkeen vielä nopeemmin. Ennemmin selälle se etukäteisväsytys.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Powerhousu
Tarkotitko sä että forkuille ja haballe etukäteisväsytystä? Nehän väsyy sen jälkeen vielä nopeemmin. Ennemmin selälle se etukäteisväsytys.

Idea onkin siinä, että sitten kun vetää leukoja ilman etukäteisväsytystä, niin habat & forkut eivät väsy niin helposti, koska ne ovat tottuneet siihen, että leukoja vedetään väsyneinä...

Originally posted by gnut
Idea onkin siinä, että sitten kun vetää leukoja ilman etukäteisväsytystä, niin habat & forkut eivät väsy niin helposti, koska ne ovat tottuneet siihen, että leukoja vedetään väsyneinä...

Hmmm, mielenkiintoichta, voi vaikka toimiakin noin.

Joka toinen päivä kunnon reeni. sarjat 4*max. siitä se lähtee nouseen. En oo ite koskaan kunnolla reenannu leuan vetoo ku 10 vuotiaana meni yhel kädel 10 ja nyt kahel jotai n.30.

Re: Re: leuat

Originally posted by Viikinki20
....ku 10 vuotiaana meni yhel kädel 10 ja nyt kahel jotai n.30.

Yhel kädel? Missä se toinen käsi oli sillä hetkellä? Täytyi kysyä, kun suurin osa näistä "yhel kädel" vetäjistä kiskoo siitä toisesta ranteesta ;)

Siis minkä takia ne leuat pitää vetää myötäotteella? Eikö se nyt ole ihan sama kummin päin tekee, kunhan vaan menee.

Ajattelin vaan, kun itse jaksan vetää vastaotteella paljon paremmin.

Originally posted by halooo
Kannattaako minun vetää noita Pavelin tikapuita joka toinen päivä? Mikä olisi optimaalisin määrä viikos?

Jos et mitään muuta treenaa, niin enintään kolme kertaa viikossa. Itse huomaat miten usein pystyt. Sillon et treenaa jos lihakset on kipeet.

Mäki sain lapsena 11 leukaa kevyesti, nykyään en yhtään... Enkä ees ollut lihaksikas -päinvastoin... Kai pienellä massalla on etunsa.:joulu7:

Originally posted by Manuel
Siis minkä takia ne leuat pitää vetää myötäotteella? Eikö se nyt ole ihan sama kummin päin tekee, kunhan vaan menee.

Ajattelin vaan, kun itse jaksan vetää vastaotteella paljon paremmin.

Leuanveto myötäotteella on eri harjoite kuin vastaotteella. Vastaote on näistä reilusti helpompi sen takia, että siinä hauikset avustavat suoritusta. Myötäote testaa nimenomaan selän tehoja.

Ole aina ihmetellyt miksi suomalaisissa kuntotesteissä ym. liike tehdään aina vastaotteella. Maailmalla "pullup" tarkoittaa nimenomaan myötäoteleukaa ja alan ekspertit pitävät sitä paljon tärkeämpänä liikkeenä kuin vastaoteleukaa. Merijalkaväen pääsykokeissa ei testata vastaoteleukoja kuten Suomen armeijassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom