Leuat niskaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä mieltä jengi on tästä liikkeestä? Onko se paras selkäliike, vai paras olkapäiden hajotusliike? Itse pidin tätä liikettä ennen ihan pellenä, kunnes huomasin eilen, että tällä saa hallitusti tekemällä paljon paremman " poltteen " selkään, kuin eteen tehtäessä. Eteen vetäessä lähinnä kyynärvarret on liekeissä, selkä ei niinkään. Kun vetää eteen, saa toisaalta 1-2 toistoa enemmän.

Eli onko kukaan hajottanut itseään tällä liikkeellä? Vai onko selästä tullut massiivinen?

Kiitos etukäteen vastauksista.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hallitusti ilman lisäpainoja tehtynä varmasti ihan hyvä selkäliike jos tykkää ylätaljaakin tehdä niskan taakse. Kyllä ne olkapäät saa hajoamaan ihan normaaleilla leuoillakin kun kovasti lisureilla vetelee. Eipä niitä olkapäitä voi 100% varmuudella suojata oikeen missään liikkeessä, joten kannattaa vaan kokeilla ja tunnustella omaa kroppaa.

Hallitusti ilman lisäpainoja tehtynä varmasti ihan hyvä selkäliike jos tykkää ylätaljaakin tehdä niskan taakse. Kyllä ne olkapäät saa hajoamaan ihan normaaleilla leuoillakin kun kovasti lisureilla vetelee. Eipä niitä olkapäitä voi 100% varmuudella suojata oikeen missään liikkeessä, joten kannattaa vaan kokeilla ja tunnustella omaa kroppaa.

Lisäpainoja en ole käyttänyt ollenkaan, toistomäärät jäävät omallakin painolla myötäotteella 9-10 tai vastaotteella 8-9 luokkaan. Ehkä pitäisi lisätä painoa, vois toistotkin lisääntyä näistä jo vuoden jumittaneista lukemista. Viimeksi kun ylätaljaa tein, niin huomasin ton saman jutun, eli niskaan vedettynä tuntuu enemmän kainaloiden alla ( teres majorissa ? ), kun eteen vedettynä kädet ottaa enemmän osumaa. Voi olla, että johtuu lyhyemmästä liikeradasta niskantaaksevedossa toi parempi tuntuma.

Onhan se ihan hyvä liike, varsinkin kun niskan taakse vedettynä liikerata periaatteessa "pakottaa" lavat supistumaan yhteen. Kusettaminen on siis lähes mahdotonta ja liike vaikuttaa sinne minne pitääkin.

Toisaalta liikerata ainakin mun mielestä tuntuu todella luonnottomalta, enkä sitä sen vuoksi tykkää tehdä. Pelkään myös tätä myyttiä olkapäiden hajoamisesta. Se, että normaali leuanveto/ylätalja tuntuu enemmän käsissä kuin selässä taitaa olla useinmiten tekniikkavirhe, joka taas on useinmiten seurausta liian suuren vastuksen käyttämisestä...

Onhan se ihan hyvä liike, varsinkin kun niskan taakse vedettynä liikerata periaatteessa "pakottaa" lavat supistumaan yhteen. Kusettaminen on siis lähes mahdotonta ja liike vaikuttaa sinne minne pitääkin.

Toisaalta liikerata ainakin mun mielestä tuntuu todella luonnottomalta, enkä sitä sen vuoksi tykkää tehdä. Pelkään myös tätä myyttiä olkapäiden hajoamisesta. Se, että normaali leuanveto/ylätalja tuntuu enemmän käsissä kuin selässä taitaa olla useinmiten tekniikkavirhe, joka taas on useinmiten seurausta liian suuren vastuksen käyttämisestä...

Leuoissa vastuksen säätäminen on vähän hankalaa, kun oman kropan paino on minimi. Olet kyllä oikeassa, jos ylätaljaan lataa 40 kg ja vetää tangon rintaan, tuntuma on oikein hyvä. Eri asia, onko tästä mitään hyötyä. Taitaa olla, että kyse on osittain heikosta otteesta, jonka vuoksi joudun keskittymään jonkun verran tangon puristamiseen sen sijaan, että keskittyisin pelkästään selkään jne. En kuitenkaan halua remmejä enää nykyään leuoissa käyttää, siitä on imo enemmän haittaa kuin hyötyä. Omasta mielestä kyllä kans niskan taakse veto tuntuu vähän oudolta hartioiden seudulla, ei satu, mutta tuntee kyllä, että hartiat ovat nyt vähän hazardissa asennossa.

Kiitos palautteesta!

On sitä tullut vedeltyä ihan 10-15 kg lisäpainoilla joskus. Vähän vaan pistää paikat normaalia enemmän jumiin, joten kovin usein ei kehtaa. Omalla painolla kyllä kelpaa tehdä useastikin.

Toi kommentti 40 kg:llä ylätaljan vääntämisestä ei sitten ollut tarkoitettu mitenkään vittuiluksi. Tarkoitin vaan sitä, että noilla mun toistomäärillä ei välttämättä vielä mitään älytöntä tuntumaa saakaan aikaiseksi, sen verran raskaasta liikkeestä on kuitenkin kyse. Eikä se tuntuma loppupeleissä omasta mielestä ole niin tärkeä, kunhan nyt ei mene pelkillä käsillä repimiseksi. Kyllä se rasitus ( yleensä ) aina selkään kuitenkin kohdistuu. Sen huomaa yleensä viimeistään seuraavana päivänä.

Pyydän anteeksi, Zachris, kirjoitin ehkä liian hyökkäävään sävyyn.

Jaa, en mä sitä sillä tavalla ajatellutkaan.

Niin ja en minäkään tarkoittanut, että juuri sun tekniikka olisi päin helvettiä, kun kerran käsissä tuntuu enemmän kuin selässä. Sehän voi johtua monesta muustakin. Jos niskan taakse vedettynä saa paremman poltteen selkään niin antaa palaa Frank! :whip:

Zone-sarja -42%
Nyt on niin tylsää, että pitää avautua. Huomasin tänään, että trapsien yläosa on vähän hellänä, kun vedin eilen leukoja aloituspostin mukaisella tyylillä. En tiedä, johtuuko tämä hellyys oikeasti leuoista vai niistä parista rivestä joita myös tein, mutta eteen vetäessä ei koskaan tunnu niskassa seuraavana päivänä, vaan juurikin latseissa. Täähän olis oikesti tosi hienoa, jos näilllä kahdella tyylillä olis jotain konkreettista eroa, joten onko kukaan muu huomannu/tuntenut, että paikat olisi eri kohdasta jumissa treenin jälkeen?

Taakse vetämisessä en oikeastaan tällä hetkellä näe muuta ongelmaa kuin sen, että vaikka eka sarja menisi vielä suht kivasti ilman mitään älyttömiä nykimisiä tai kropan vääntymisiä ihme asentoihin, niin heti kun alkaa väsymään ja pitäis vielä saada ne pari toistoa, niin liikettä on lähes mahdoton enää tehdä puhtaasti. Eteen vetäessä tämä ei ole mikään este, vaan silloin voikin vähän avittaa kropalla tai jaloilla. Mutta taakse vetäessä tällainen avitus saa vaan nikamat menemään sijoiltaan. Joten ehkä eteen vetäminen on kuitenkin se fiksumpi vaihtoehto..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Taakse vetämisessä en oikeastaan tällä hetkellä näe muuta ongelmaa kuin sen, että vaikka eka sarja menisi vielä suht kivasti ilman mitään älyttömiä nykimisiä tai kropan vääntymisiä ihme asentoihin, niin heti kun alkaa väsymään ja pitäis vielä saada ne pari toistoa, niin liikettä on lähes mahdoton enää tehdä puhtaasti. Eteen vetäessä tämä ei ole mikään este, vaan silloin voikin vähän avittaa kropalla tai jaloilla. Mutta taakse vetäessä tällainen avitus saa vaan nikamat menemään sijoiltaan. Joten ehkä eteen vetäminen on kuitenkin se fiksumpi vaihtoehto..

Noi leuat ilman lisäpainojahan (tai vaikka lisäpainoillakin) voisi tehdä silleen, että siirtyy raskaammasta kevyempään variaatioon sarjojen edetessä.
Esim. 1. sarja niskan taakse, 2. myötäotteella, 3. palomiesotteella, 4. ristiotteella ja 5. vastaotteella. Siis mulla menis noin heikommasta vahvimpaan.

Noi leuat ilman lisäpainojahan (tai vaikka lisäpainoillakin) voisi tehdä silleen, että siirtyy raskaammasta kevyempään variaatioon sarjojen edetessä.
Esim. 1. sarja niskan taakse, 2. myötäotteella, 3. palomiesotteella, 4. ristiotteella ja 5. vastaotteella. Siis mulla menis noin heikommasta vahvimpaan.

Ihan totta, olen vaan ottanut tavaksi viime aikoina tehdä kaikki sarjat sillä otteella, millä tein ekan sarjan. Tulee sellainen miehekäs "saatan loppuun sen, mikä aloitin" -fiilis. Olen huomannut leuoissa sellaisen hassun jutun, että toi 10 leukaa tuntuu olevan joku maaginen luku, sen enempää ei vaan mene. Onko tää yleistäkin, tarkottaako, että pitäisi alkaa lisätä painoa? Se ei vaan ole kivaa, kun sit joku 5kg roikkuu jalkojen välissä, ja leukoja meneekin yhtäkkiä puolet vähemmän..

mä teen eteen lisäpainoilla. ihan hyvin on kehittynyt ja sivussa on myös penkkikin ruvennut nousemaan. ihme kyllä, ennen en tehnyt leukoja ja ei penkki noussut. mut nytku teen leukoja ni o ruvennu penakin nousee :O

Pitää muistaa toi tulevaisuudessa jos tälläsiä ongelmia ilmenee :)

Huomasin tänään, että trapsien yläosa on vähän hellänä, kun vedin eilen leukoja aloituspostin mukaisella tyylillä. En tiedä, johtuuko tämä hellyys oikeasti leuoista vai niistä parista rivestä joita myös tein, mutta eteen vetäessä ei koskaan tunnu niskassa seuraavana päivänä, vaan juurikin latseissa. Täähän olis oikesti tosi hienoa, jos näilllä kahdella tyylillä olis jotain konkreettista eroa, joten onko kukaan muu huomannu/tuntenut, että paikat olisi eri kohdasta jumissa treenin jälkeen?
Eipä ole juurikaan kokemusta itsellä niskantaakseleuoista, joten en voi täysin oletustasi tyrmätä, mutta itsellä tuo rive ottaa nimenomaan trapsien yläosaan ja niskat ovat seuraavana päivänä hellänä.

Mutta kyllähän näin mutulla se veto tulee niskantakaa suoraan alaspäin eli latseille, eikä sinne niskalle.

Eipä ole juurikaan kokemusta itsellä niskantaakseleuoista, joten en voi täysin oletustasi tyrmätä, mutta itsellä tuo rive ottaa nimenomaan trapsien yläosaan ja niskat ovat seuraavana päivänä hellänä.

Mutta kyllähän näin mutulla se veto tulee niskantakaa suoraan alaspäin eli latseille, eikä sinne niskalle.

Joo, näin tää varmaan on, että rive ottaa sinne yläselkään. Paska tsägä, olisin niin kovasti toivonut, että niskaleuoista olisi ollut jotain hyötyä..

Mulla on kyl niska jumissa seuraavana päivänä, jos oon vedelly leukoja niskan taakse. Erityisesti sillon, ku on vedelly aivan ylös asti ja lukottanu siihen aina muutamaks sekunniks. Oon testannu, että ei johdu muusta treenistä.

Kuolemallinen liike olkapäille. Joskus 30 kiloa kevyempänä oli muistaakseni jopaehkä lempiliike mutta nyt ei suju ei sitte alkuunkaan. Olkapääkipeytymisen ymmärrän täysin, MUTTA mistä voi johtua että kyseinen liike ottaa forkkuihin?:rolleyes:

Kuolemallinen liike olkapäille. Joskus 30 kiloa kevyempänä oli muistaakseni jopaehkä lempiliike mutta nyt ei suju ei sitte alkuunkaan. Olkapääkipeytymisen ymmärrän täysin, MUTTA mistä voi johtua että kyseinen liike ottaa forkkuihin?:rolleyes:
Siitä, että kun riiput tangosta, niin forkut tekevät töitä, koska puristat tankoa, jotta et putoaisi maahan ja naarmuttaisi itseäsi. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom