Leuat niskaan

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Siitä, että kun riiput tangosta, niin forkut tekevät töitä, koska puristat tankoa, jotta et putoaisi maahan ja naarmuttaisi itseäsi. ;)

NO hehheh:D Mutta meinasin brachioradialista, enkä puristusvoimaan käytettäviä lihaksia.

NO hehheh:D Mutta meinasin brachioradialista, enkä puristusvoimaan käytettäviä lihaksia.
Eihän kukaan puhunutkaan mistään pelkistä brachioradialisista? Tässähän puhuttiin yleisesti forkuista ja niissä nyt sattuu olemaan hieman muitakin lihaksia kuin tuo brachioradialis.

Eihän kukaan puhunutkaan mistään pelkistä brachioradialisista? Tässähän puhuttiin yleisesti forkuista ja niissä nyt sattuu olemaan hieman muitakin lihaksia kuin tuo brachioradialis.

Tiedän tiedän, mutta hiukan väärin nyt muotoilin lauseeni.

Kyllähän niskaan vetäminen ottaa selkään vähän eri tavalla kuin eteen. Tuntuu, että ottaa enemmän latsien lisäksi muihinkin yläselän lihaksiin, ainakin epäkkäisiin. Hartioissa on kyllä seuraavana päivänä vähän vihlonut, eli ei ehkä kuitenkaan ole parempi tapa kuin vetää eteen, vaikka tuntuukin miehekkäämmältä.

Zone-sarja -42%
Mä tein toissapäivänä pitkästä aikaa viitisen sarjaa (2 lisä-, 3 omapainolla), ja täytyy sanoa epäkkäiden olevan vaihteeksi treenatun tuntuiset.

Kans jotenkin tuntui, että taakse vetäessä on helpompi myös laskuvaiheessa pitää jännitys koko ajan selässä. Kun vetää eteen, niin lasku ylhäältä alas ei tapahdu suorassa linjassa alaspäin, vaan silleen, että kun on ensin viety rintaa tankoa kohti, niin laskuvaiheessa joutuu vastaavasti viemään kropaa eteenpäin, jotta pääsee kunnolla tangon alle seuraavaa toistoa varten (kuulostaa aika sekavalta). Tää taas tuntuu vievän jännitystä hieman pois selästä.

Nyt kyllä tuntuu että tää liike on huonon maineensa veroinen. Olkapäissä rutisee oudosti seuraavana päivänä kun näitä on tehnyt. Pitää ehkä lopetaa tän liikkeen tekeminen kokonaan. Harmittaa, että aina toisinaan tällä liikkeelä on oikeesti saanut tosi hyvän "tuntuman" selkään, mutta välillä taas tuntuu jopa jossain rinnassa enemmän kuin selässä. Mystistä.

Itse liikkeen aikana ei satu olkapäihin, mutta kyllä aika selvä peli on, jos seuraavana päivänä sitten taas paikat naksuu ja poksuu. Vaihtelun vuoksi lähinnä näitä tein, ja siksi että näyttää lesolta. Ei kyllä tunnu hirveän lesolta enää..

Tein leukoja niskan taakse pitkästä aikaa, ja aika vaatimattomiksi jäi toistomäärät, 4-5 toistoa. Vähän outoa, kun myötäotteella menee eteen vedettynä hyvänä päivänä 9-10 toistoa. Ehkä tämä sitten selittää sen, miksi selässä ei tapahdu mitään, vaikka leuoissa toistomäärät nousevat. Olen yksinkertaisesti oppinut cheattaamaan liikkeesä paremmin. Pään taakse vedettäessähän kusettaminen on mahdotonta, ainakin jos haluaa, että olkapäät eivät muljahda sijoiltaan. Myös liikkeen yläosassa tapahtuva hartioiden vetäminen kiinni tankoon tuntuu yläselässä enemmän, kuin eteen vetäessä. Sain tosin vedettyä hartiat tankoon vain ekassa toistossa, toka toisto jäi niskaan, sitä seuraava sitten takaraivoon. Eli selästä loppui powerit aika äkkiä, kun ei pystynyt avittamaan pienellä kropan liikkeellä itselleen vauhtia ala-asennosta

Liike ei varmaan edelleenkään tee kauhean gutaa hartianivelille, mutta jos voimat riittävät pitkän sarjan tekemiseen puhtaasti (mulla ei riitä), niin kannattaa kokeilla omalla vastuulla.

oletko kokeillut tehdä chinuppeja? Eli hartialevyisellä vastaotteella ja ylikorostetusti supistus, niin että tanko tulee yläasennossa tuohon nännien kohdalle. Mulla toimii helvetin hyvin selälle. Mahdollisena miinuksena voi mainita että hauikset ja forkut ottaa paljon enemmän osumaa kuin normaali leuanvedossa.

http://www.youtube.com/watch?v=T78xCiw_R6g

Tuossa videossa on aika hyvä tekniikka. itse vedän jopa vielä vähän ylemmäksi tuon kropan yläasennossa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
oletko kokeillut tehdä chinuppeja? Eli hartialevyisellä vastaotteella ja ylikorostetusti supistus, niin että tanko tulee yläasennossa tuohon nännien kohdalle. Mulla toimii helvetin hyvin selälle. Mahdollisena miinuksena voi mainita että hauikset ja forkut ottaa paljon enemmän osumaa kuin normaali leuanvedossa.

http://www.youtube.com/watch?v=T78xCiw_R6g

Tuossa videossa on aika hyvä tekniikka. itse vedän jopa vielä vähän ylemmäksi tuon kropan yläasennossa.

Joo, itselle juuri tuo videossa näytetty tekniikka on se vahvin ja helpoin. Harvemmin kyllä mitään pitkiä pitoja olen harrastanut ylä-asennossa. Vastaotteella (videon leuat) myös lisäpainot nousevat helpoiten. Ongelma on lähinnä, että liike ottaa aika paljon käsiin, ja lähinnä huvin vuoksi ja tuntumaa hakiessa tuli kokeiltua noita niskaan vetoja. Eikä se, että vastaote ottaa paljon käsiin tee siitä mitenkään huonoa liikettä, päinvastoin, mutta kuten sanoin niin mulla ei ole latsit paljon kasvaneet sillä tyylillä, joten vaihtelu virkistää.

Nytpä huomasin, että eipä noita chinuppejakaan pysty oikein fuskaamaan, jos käyttää lisäpainoja. Ei vaan pysty käyttämään mitään lantiopotkuja, kun muuten se painokiekko alkaa heilumaan ja osuu kasseille. Strict form parhaimmillaan..

Ylösnousemus - threadi!! Tein eilen näitä pään taakse vetoja ekaa kertaa puoleentoista vuoteen, ja ekalla yrittämällä meni uusi enkka, 10 toistoa. Toi oli positiivisella tavalla yllättävää, sillä normi vastaotteella tulokset eivät ole nouseet enää pariin vuoteen. Voihan se olla, että kaikki soudut, taljat ja lapojen lähennystä painottavat "kevyet" bodausliikkeet, mitä olen tehnyt, ovat sitten tuoneet voimaa nimenomaan sinne yläasentoon, missä tankoa vedetään kiinni hartialinjaan. Aika outoa, varsinkin kun tuo ei näytä korreloivan perinteisen vastaotteen kanssa mitenkään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom