Leuanvetotanko kerrostaloasuntoon?

Ovenpielet ei tule kysymykseen kun ne on muovisia. (Toki siellä on jotain kipsilevyä tai puuta takana, muttei viitsisi alkaa repimään kämppää pirstaleiksi).
Onko ainoa vaihtoehto porata koukut kattoon, ja siihen laittaa tangon? Myydäänkö semmosia? Entisessä kämpässä oli joku laittanut lapsenkeinua varten koukun, johon kyhäsin puisen about metrinmittaisen kapulan. Vähän hirvitti kun se narskui ja nitisi siihen malliin, että siitä lentää persiilleen lattialle hetkenä minä hyvänsä :eek:

Iltaisin ennen nukkumista olis kai hyvä riippua hetken, vaikka salilla olisikin vehkeitä sitä varten. Saisi ennen nukkumista selän ja nikamat asentoonsa(?)

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
pr-Exercise_Equipment-Spartan_Sports_Power_Tower-resized200.jpg

Tuommoisen itsekin em. syistä tahtoisin, mutta eipä tahdo löytyä Suomenmaasta... Eikä viitsisi jenkeistä tuon postikuluja maksella, hinta ei tosin kauhea ole. Muistaakseni jotain 50$ hujakoilla... Eihän vastaavaa olis tosin vaikea tehtailla jossain metallityökursseilla tms.

Omalla punttisalillani on tälläinen viritys: tämä on hieman vaikeahko selittää, mutta toivottavasti saatte jotain selkoa.

T_T

Elikkäs on putkesta taivutettu tälläinen hökötys joka on U:n muotoinen ja joka on noiden "t"-osien kohtaalta ruuvattu kattopalkkiin kiinni.

mulla on autotallissa juuri tuommonen ite tehty tanko mitä Ereg hienosti kuvaili.
tarpeeks pitkät/isot pultit nii ei oo pelkoa että tulis alas, vaikka kuinka innokkaasti rimpuilis.

toki sitä ei ihan mihinkä vaan katossa voi tietenkää kiinnittää. jokatapauksessa hyvä systeemi.

ja lapon kuvan 'teline' on kans kätevä, eikö muka löydy suomesta? äkkiähän tollasen itekin vääntäis, niinkun sanoit.

Betoniseinien välissä ilman ruuveja pelkällä käsivoimalla paikalleen kierteillä kiristetty normaali leuanvetotanko. Ei ole vielä lähtenyt irti ja osunut naamaan, mutta ainahan se on mielessä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
En ainakaan meitin elementtihelvetin kattoon uskaltaisi mitään kiinnittää, siellä kun on heikonlainen jotain levyä oleva "välipohja" ekana vain ja betonit vasta sen jälkeen. Välissä on tyhjä tila, jota pitkin johdot kulkee valaisinpisteisiin jne. Ei siinä mikään leuanvetotanko pysyisi missään nimessä, käsin saa suurinpiirtein paloja taitettua johtoreikien kohdalta.

Vaihda listat?

Ei uskalla noihin listoihin koskea, kun kämppä saattaa mennä pian myyntiin.
Pakko kai porata kattoon pari kunnon koukkua ja siihen väsätä tanko. Jospa jopa löytyis samanpaksuinen tanko kuin ne koukun reiät. Vois työntää sen siihen "kiinteästi" ettei se heiluis kuin heinäntekijä.

Siinä edellisessä virityksessä oli heiluri mukana samaan hintaan. Ei tunnu ihan parhaalta ratkaisulta, ellei satu olemaan telinevoimistelussa hyvä :D

Kyl mulla ainakin on muovilistat ja hyvin on tanko pysynyt. Tanko on yhden ruuvin versio joten kovin pahaa jälkeä ei muoviin tullut. Tietty riippuu siitä kuinka vahvaa ainetta siellä muovin takana on. Helvetin kireelle vaan kiristää.

Kyl mulla ainakin on muovilistat ja hyvin on tanko pysynyt. Tanko on yhden ruuvin versio joten kovin pahaa jälkeä ei muoviin tullut. Tietty riippuu siitä kuinka vahvaa ainetta siellä muovin takana on. Helvetin kireelle vaan kiristää.

Onko näin. Menen sitten johonkin urheiluliikkeeseen kysymään moista. (Miksen mennyt heti...)

Onko kukaan törmännyt mihinkään näppärään systeemiin millä saisi suoran tangon sijaan semmoisen joissa olisi sopivasti mutkaa yllätaljan vetoraudan tyylisesti jotta leveällä myötäotteella vetäminen kävisi vähän paremmin?

Jossain tämmöisessä tuntuisi olevan ideaa kun on kahvojen välimatkakin säädettävissä http://www.bodysolid.com/Item.aspx?ItemID=492&ItemLabel=GCA2:+Lat+Pull-Up+/+Chin-Up+Station
Mitään hajua ei ole miten toi on kiinni seinässä...

Onko kukaan törmännyt mihinkään näppärään systeemiin millä saisi suoran tangon sijaan semmoisen joissa olisi sopivasti mutkaa yllätaljan vetoraudan tyylisesti jotta leveällä myötäotteella vetäminen kävisi vähän paremmin?

Jossain tämmöisessä tuntuisi olevan ideaa kun on kahvojen välimatkakin säädettävissä http://www.bodysolid.com/Item.aspx?ItemID=492&ItemLabel=GCA2:+Lat+Pull-Up+/+Chin-Up+Station
Mitään hajua ei ole miten toi on kiinni seinässä...

hong kong tavaratalosta ostin leuanvetotangon joka vaan kierretään seinään kiinni, ei siis tee reikiä eikä mtn kun ei ole ruuveja..

UP UP! Olisi hakusessa leuanvetotanko kerrostalo asuntoon melkeinpä ainoa paikka mihin tuon saisi olisi katto joka näyttää tältä

Jos joku tietää mistä saa/miten voisi itse duunata tuohon sopivan tangon. budjetti voisi olla ~50 eekkeriä.

Laitoin ilman mitään tukijuttuja tangon ovenkarmeihin ja tulihan se lopulta alas sieltä. Jos haluaisi eikä ulkonäöllä ole niin väliä niin kai sitä vois laittaa jonkun kattoon ruuvattavan systeemin.

UP UP! Olisi hakusessa leuanvetotanko kerrostalo asuntoon melkeinpä ainoa paikka mihin tuon saisi olisi katto joka näyttää tältä

Jos joku tietää mistä saa/miten voisi itse duunata tuohon sopivan tangon. budjetti voisi olla ~50 eekkeriä.

Jo on erikoisen näköisen katto asunnossa (?) Mutta jos tuo ilmeisesti betoninkaltaista materiaalia oleva palkki on vähänkään kantavaa rakennetta, niin sehän on lähestulkoon jokaisen pellepelottoman unelma leuanvetotangon kiinnitykseen.

Yksinkertainen on kaunista. 80 cm pätkä rautaputkea (itse tein joskus vastaavan 1 1/4 tuuman vesijohtoputkesta) ja 2 50cm pätkää 40 X 40 mm kulmarautaa. Poraa 2 kpl 8 tai 10 mm reikää kulmarautoihin kiinnitystä varten ja hitsaa kulmaraudat kiinni putken päihin. Sellaisella saumalla, ettei irtoaminen tule mieleen leukoja vedellessä. Hio ryysteet pois ja maalaa koko komeus haluamallasi värillä. Kiinnitä viritys neljällä propulla + 8 tai 10 mm ruuvilla palkkiin. Pysyy kuin tauti kiinni ja kustannukset on max 20 euroa.

Tietääkö joku millä aineella saisi hyvin lähtemään elementtitalon rapatusta(?) valkoisesta seinästä tommosen puristustangon jättämän mustan pyöreen jäljen? Joo olen uusavuton. Lakkabensiinillä lähti jonkun verran, fairylla ei mitään.

Kumia ilmeisesti se tangon sisäosa ja ruuvilla kiinnitettävä muovipalikka siellä oli myös, jonka reiän ajattelin laittaa kitillä (vai mitä se on) umpeen.

Tietääkö joku millä aineella saisi hyvin lähtemään elementtitalon rapatusta(?) valkoisesta seinästä tommosen puristustangon jättämän mustan pyöreen jäljen? Joo olen uusavuton. Lakkabensiinillä lähti jonkun verran, fairylla ei mitään.

Kumia ilmeisesti se tangon sisäosa ja ruuvilla kiinnitettävä muovipalikka siellä oli myös, jonka reiän ajattelin laittaa kitillä (vai mitä se on) umpeen.
Tuollaisella ihmesienellä tuli siivottua tangon jättämät jäljet viimeksi. Löytyy kauppojen siivousosastoilta. Myös pyyhekumilla on joskus tullut enimpiä hinkattua irti, mutta se tuskin kovin helposti onnistuu rapatulle pinnalle.

Juu... ei tule jälkiä jos käyttää irrotettavaa laueanvetotelinettä.

Tarkoitan siis välittömästi irroitettavaa - ei mitään ruuvailuja etc.

Itselläni on iron gymin tanko joka asettuu karmiin leukojen vetelyn ajaksi ja lähtee siitä yhtä nopeasti kuin olen sen siihen laittanutkin. Aika mielenkiintoinen laite tosiaan - ihmetyttää vain nyt, että miten me ollaan suostuttu noita ruuvattavia tankoja käyttämään vuosikymmeniä, vaikka tämä iron gymin käyttämä tekniikka keksittiin muistaakseni jo joskus 70 luvulla!!!

Mulla on käytössä sellanen ovenkarmien väliin ruuvattava tanko ja tullu pari kertaa alas vaikka oon tehny omalla painolla leukoja. Lisäpainoilla se ei oo tullu alas, ihme juttu. Pitäs kehittää joku parempi sen tilalle, näillä näkymin ostaa. Vuokrakämppään ku ei mitään suurempia virityksiä voi laittaa(muutaku omilla luvilla). Tota nykyistä tankoa saa joka kerta pelätä, että millon tulee alas. Iron gymin se uus tankovillitys ei sovi kämpän oviin, ku ei oo sellasii listoja/karmeja ovissa, jotka tukis sitä. Orastava hajotus alkaa olla päällä ku ei voi isoilla lisäpainoilla vedellä. Power-rack- telineestä nään märkiä unia, mutta milläs tuot sellasen vuokrakämppään...Kuntosalille tästä varmaan täytyy lähtee, vaikka se tuokin mutkia matkaan.

Meillä on kotona sellanen perin yksinkertanen paikalleen kierrettävä puristustanko(ko?). Eikä se pelkästään sillä puristusvoimalla siinä pysy, mutta kun on päissä reiät ja oven karmeissa reiät(yleensä peitetty muovitulpilla), nii riittää, ku laittaa sinne sopivat n. viinipullonkorkin kokoset puutulpat nii kestää vallan mainiosti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom