Leuanvetojen harjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Miira76
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ole koskaan saanut yhtään leuanvetoa tehtyä ja nyt haluan alkaa harjoittelemaan sitä!

Salilta löytyy laite jolla sitä voi harjoitella avustettuna. Kysymys kuuluukin että millä tyylillä
tuota leuanvetoa pitäis harjoitella jotta saan joskus tehtyy niitä ilman laitteen apua?

Nyt jaksn tehdä 40kg avustavana 4 toistoo, eli onko parempi lisätä avustusta ja tehdä niitä enemmän ja minkä verran sarjoja
yhdellä treenikerralla?

Teen kaksijakoisella tällä hetkellä treenit, voinko harjoitella leukoja joka kerta vai vaan selkäpäivänä?

Auttakee!!

Leuanveto tulos paranee vetämällä leukoja, pietä vaikka jonkinlainen progressio siinä avustamassa laitteessa. Kun pääset avustamassa laitteessa tekemään vaikka 10 toistoa pelkällä 5kg painolla, niin varmasti saat tehtyä jo ainakin 6 leukaa (ellet enemmänkin) ihan normaalisti:)

Jos kerran on tuo avustava kone salilla, niin se kannattaa hyödyntää, mutta myös noita negatiivisä laskuja ehdottomasti mukaan. Kohta jo saatkin sen 2-3 toistoa ja sitten voi avustavat unohtaa ja tekee vaikka 3 x2 etc… kyllä se siitä. Tuolla Aloittelijoiden osiossa on aiheesta ketju: Toistoja leuanvetoon

Ainakin mihet saa helposti edistystä tässä hommassa, naisilla tietty haastavampaa, mutta onnistuu - oonnähny….

Tee leuanvetotreeni kolme kertaa viikkoon ennen muita yläkropan liikkeitä, jos se on sun prioriteetti. Tee joka kerta negatiivisia leuanvetoja, hitaasti, n. 30sek. ajan pudottaen yläasennosta, vastaote on yleensä helpompi. Sitten tee avustettuja leuanvetoja (myötäote) 3-4 sarjaa painoilla, joilla jaksat 6-10 toistoa. Vetovaihetta kannattaa harjoitella korokkeelta, ensin iso korotus ja pikkuhiljaa madallat sitä korotusta. Tai sitten toinen jalka avustaa penkiltä tuossa vetovaiheessa.

Leuanvedon harjoittelu vaatii pitkäjänteisyyttä, itselläni meni useampi kuukausi, että pääsin tolla metodilla sen elämäni ekan leuanvedon eli ei mennyt kuten tuossa 20 pullups -ohjelmassa.

http://http://www.youtube.com/watch?v=IdeuGg_n5fI

Kuminauha on myös hyvä apuväline, sen avulla pystyy tekemään ihan toistojakin ja tuntuu "oikealta" :)
Itse sain tuloksia niin, että ottaa sen leuanvedon tärkeimmäksi asiaksi joka treenissä, eli ei tee liian väsyneenä. Ja TÄRKEIN: keskity tekniikkaan, älä toistoihin. Tee niin hitaasti kun pystyt, alas asti vaikka saisit vaan yhden tehtyä. Toista jos pystyt. Mulla toimi tällanen sillon, kun sain just ja just 5 leukaa vedettyä-
3 settiä, toistot esim näin:
pv 1: 5-4-4
pv 2: 5-5-4
pv 3: 5-5-5
pv 4 6-5-5
pv 5 6-6-5
jne.

eli lisäilet joka kerta yhen niin, että saat numerot täyteen esim. 3x5.

ei peräkkäisinä päivinä, vaan sillon kun käyt salilla tai on mahdollisuus vedellä. Tietty se auttaa jos kotona on tanko, aina kun kävelet ohi niin vedä pari :) Mulla menee täl hetkellä 10, mut enkka on 12. Tää ominaisuus myös häipyy nopeasti, jos ei pidä yllä..
Nämä neuvot siis naispuoliselta vetelijältä, jos sillä on mitään merkitystä :D

Tossa muutama kuukausi sitten aloitin vetää leukoja. Installoin tangon keittiön oven karmeihin. Siinä on kätevä vetää leukoja kun kokkaa fuudia. Aluksi sain hädin tuskin noin 2 leukaa, kun en pitkään aikaan niitä ollut tehnyt, mutta nyt menee jo 9 vastaotteella. Kaikkia tekniikoita olen testaillut negoja, hyppyleukoja ja muita variaatiota, mutta tuntuu olevan pääasia että vetelee niitä as much as possible.

Se mikä hämää on se että vaikka leuanvetotulos paranee niin en huomaa kehitystä selkälihaksissa. Eli en ole vielä saannut massiivisen leveää selkää. Olen tässä kyllä laihtunutkin joten leuanveto ei taida olla paras keino saada massaa selkään...

Tossa muutama kuukausi sitten aloitin vetää leukoja. Installoin tangon keittiön oven karmeihin. Siinä on kätevä vetää leukoja kun kokkaa fuudia. Aluksi sain hädin tuskin noin 2 leukaa, kun en pitkään aikaan niitä ollut tehnyt, mutta nyt menee jo 9 vastaotteella. Kaikkia tekniikoita olen testaillut negoja, hyppyleukoja ja muita variaatiota, mutta tuntuu olevan pääasia että vetelee niitä as much as possible.

Se mikä hämää on se että vaikka leuanvetotulos paranee niin en huomaa kehitystä selkälihaksissa. Eli en ole vielä saannut massiivisen leveää selkää. Olen tässä kyllä laihtunutkin joten leuanveto ei taida olla paras keino saada massaa selkään...

Eipäs hosuta. Kaksi kuukautta on aika pieni aika huomata mitään muutoksia. Leuanveto ei tuo niinkään paksuutta selkään, enemmänkin sitä leveyttä. Se on silti kuningasliike, sitä en kiistä. Tarttet kuitenkin myös horisontaalisia liikkeitä (kulmasoutu yms) saadaksesi massaa selkään, sekä aikaa.. Aikaa ja panostusta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipäs hosuta. Kaksi kuukautta on aika pieni aika huomata mitään muutoksia. Leuanveto ei tuo niinkään paksuutta selkään, enemmänkin sitä leveyttä. Se on silti kuningasliike, sitä en kiistä. Tarttet kuitenkin myös horisontaalisia liikkeitä (kulmasoutu yms) saadaksesi massaa selkään, sekä aikaa.. Aikaa ja panostusta.

Toi on varmaan totta. Leuanvetoa olen tehnyt sekä myötä että vastaotteella, mutta vaatisi varmaan muunkinlaista treeniä. Ikävä kyllä treenaan ainoastaan himassa jossa ei ole tarpeellisia laitteita monipuolisempaan treeniin. Ja juuri leveyttä toivoisin saavuttavani selkään. Täytyy yrittää keksiä jotain variaatiota leuanvetoon. Thx for information.

Toi on varmaan totta. Leuanvetoa olen tehnyt sekä myötä että vastaotteella, mutta vaatisi varmaan muunkinlaista treeniä. Ikävä kyllä treenaan ainoastaan himassa jossa ei ole tarpeellisia laitteita monipuolisempaan treeniin. Ja juuri leveyttä toivoisin saavuttavani selkään. Täytyy yrittää keksiä jotain variaatiota leuanvetoon. Thx for information.

Leuanvedoillakin saa tehtyä ihmeitä. Sitkun voimatasot riittää nii rupee "soutamaan" itseäs ylös, eli oot ikäänku lankkuna ilmassa ja kiskot vatsaa/rintaa siihen tankoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom