leuanveto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cvieri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitkä leuanvedon otteet ottaa parhaiten yläselkään? Tein eilen suht kapealla vastaotteella lisäpainolla 3x3 sarjat ja nyt on tuntuu kyllä yläselässä että jotai tuli tehtyä.

cvieri sanoi:
Mitkä leuanvedon otteet ottaa parhaiten yläselkään? Tein eilen suht kapealla vastaotteella lisäpainolla 3x3 sarjat ja nyt on tuntuu kyllä yläselässä että jotai tuli tehtyä.
Tee leveällä eteet pitempiä sarjoja 10-15 niin tuntuu et olet tehnyt selkää eikä jotain muuta.Aikasta lyhkäsiä noi sun sarjat ja epäilen et aika rimpuilua ollu...

Joo sarjat oli lyhkäsiä koska enempää ei menny. Ollu taukoa jonkin aikaa. Ja se toistot oli erittäin puhtaita (alhaalla kunnon pysäytys) eikä minkäänlaista rimpuilua. Yleensä oon tehny leveällä myötäotteella 3 sarjaa loppuun asti, mutta sillä otteella saan maksimissaan 6 puhdasta leukaa vedettyä. Niin tarkotuksena kehittää leveyttä yläselkään. Mites tuo kapea vastaote vaikuttaa eri tavalla kuin leveä myötäote? Lisäpainoilla kokeilin kun leuanvedossa jääny vähän tulokset junnaamaan paikoillaan..

vastaote kapeemmalla ottaa enempi myös hauikseen. levee myötäote mm. teres majoreihin enemmän. leveen otteen ei kannata liika levee olla, mutta sellanen hartioita leveempi kyllä.

hyvä variaatio on usein suitsuttamani sternum (rintalasta) -leuanveto, jossa nojaat hieman taaksepäin ja vedät tangon ylävatsaan.

mä olen ottanut kapealla vastaotteella (nyrkkien väliin jää noin 10cm) leukoja siten että ala-asennossa kädet ovat ihan suorina ja yläasennossa tangon olen vetänyt rinnan alaosaan (niin ylös vetänyt itseäni kuin pääsee). mulla tuntuu että siten saa hyvän tuntuman selkäänettei pelkästään mee käsille. siihen vielä hiukan kisäpainoja jos jaksaa vedellä.

Mä vedin viime selkätreenissä:
kapea vastaote: 15
leveä myötäote - heilautus ylhäällä (rystyseltä rystyselle siirtyminen): 6
kapea vasaraote: 8

Vaihtelen aika paljon noita liikkeitä ja joskus tulee tehtyä ylätaljaa lisäksi, jos ei tunnu hyvältä leuat. Kuten joku aiemmin mainitsi, niin rintalastaan veto takakenossa on aika sheriffi liike. Siinä mun sarjat ei tosin nousekaan 12:ta korkeammaksi, mutta tuntuma on sitäkin kovempi. Välillä tulee tehtyä myös lisäpainoilla, mutta ei ole kovinkaan usein narua mukana millä saisi painot vyöhön kiinni.

Onkos muut kokeillu tehä leukoja siten, että laittaa kapeenkahvan siihen tankon ympäri. Eli liike on samantyylinen, kuin ylätalja kapeella, mutta jotenkin sillä saa todella hyvän tuntuman selkään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
cti2 - jos oikein käsitin niin on tullut tehtyä. toinen veto vasemmalle "poskelle" ja toinen oikealle, vuoron perään.
luulisin että saman kaltainen liike kuin proteosin kertoma kapea vasara ote. hyvin tuntuu selässä...

CTi2 sanoi:
Onkos muut kokeillu tehä leukoja siten, että laittaa kapeenkahvan siihen tankon ympäri. Eli liike on samantyylinen, kuin ylätalja kapeella, mutta jotenkin sillä saa todella hyvän tuntuman selkään.

Itse kutsun tätä neutraaliksi otteeksi (kuulin tuon nimityksen joskus jostain), eli siis kämmenet vastakkain, ja suurinpiirtein samalla leveydellä kuin juurikin tuo kapea kahva. Ainakin Davidin ristitalja-leuanvetotanko -yhdistelmässä on mahdollista vetää myös tuolla neutraalilla/vasaraotteella.

Erittäin hyvä variaatio, ottaa ainakin minulle todella hyvin latseihin juuri tuohon kainaloiden alle. :thumbs: Ja muutenkin leuanveto on kyllä kuningasliike, itse en tällä hetkellä tee lainkaan ylätaljaa, vaan useamman sarjan leuanvetoa otetta vaihdellen. Tosin sarjani eivät ole vielä kovin pitkiä, vaan viitosilla mennään... noh, suuntahan on toki vain ylöspäin, hitaasti mutta toivon mukaan varmasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom