Vieläkin epäilen. Kyllä kai sen käden on se 80 kg silti nostettava ;) Ja kahden käden taas oma paino + 80, näin järkeilen. Joo, oon kyllä lukenut paljon juttua noista yhden käden leuoista, ja on se paljolti tekniikkalajikin, mutta silti. Mutta katsotaan: jos saan joskus sen yhden käden leuan, ja lisäpainoja on kahdella kädellä vähemmän nivusissa kuin 80 kg, I owe you a beer ;) Oletko muuten itse kokeillut yhdellä kädellä, ja paljonko sulla on painoja kahdella? Entäs kuin alhaalta vedät eritasoja? (Kaikki leukafriikit odottavat valmentajansa tuloksia vesi kielellä!)jto sanoi:herttua:
et sä tarvi 80 kilon lisäpainovetoa yhden käden leukaan...jatka vaan noita eritasovetoja.
Jep. Tuo ois ihan hyvää lajiharjoittelua juuri yhden käden leualle. Rakensin tuossa varaston kattonkin pitkän tangon, siellä tuota olisi hyvä tehdä. Ja tuossa taas hyvä mittari on nyrkki, niin-ja-niin monta nyrkinmittaa käsien välillä.jto sanoi:eli siis kädet vastakkain ja peräkkäin tankoon. siitä sitten vedät takimmaisen käden kohdalle leuat. mitä kauempana edessä se auttava käsi on ja silti pystyt nostamaan itses siihen takimmaiseen, sitä rankempaa. lopussa sun tarvii enää autella pikkusen sormilla sillä apukädellä.
Tuttu tämäkin, ja varmasti hyvä liike. Vaatii vaan paksun nahan sormiin ;)jto sanoi:kolmas hyvä apu on vetää leukoja ja antaa apua vain 1-2 sormella.
No joo, kai. Kun en yhtään osaa sanoa paljonko yleensä porukka lisäpainoilla vetää (kertoilkaahan tuloksianne), niin aika hankala arvioida. No, kehitettävää on vielä rutkasti, mutta tyytyväinen olen näihinkin.jto sanoi:jos saat neljällä kympillä vitosen, sun maksimi pitäs aikalailla olla 60 kilon nurkilla. mukava kasa nivusissa jo![]()
Vielä yhden käden leuasta, hankalintahan siinä on se alku, kun käsi ei lähde koukistumaan millään (lock out). Sellaista ovat monet suositelleet, että alussa autetaan toisella kädellä (vetävän käden olkapäästä), ihan vain sen verran että päästään lukosta ja loput vedetään yhdellä kädellä. Ja apuja koetetaan vähentää tietty koko ajan.
enkä oo tyhmä :D