Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

way way :offtopic: oon kuvisope, eikä mun tarvi kannella oppilaita minnekään. homma toimii ilmankin ja jos joku kantaa, kantavat ite ittensä jne. nää on asennehommia jne...

aaltosysteemi myös ok. tuo vaihtelua ja hieman kevyemmät päivät antaa puhtia kiskoa seuraavana taas kovempaa. idea olis kuitenkin tehdä lähes joka päivä ja pitkällä tähtäimellä nostaa sitä määrää, kuten kirjottelin siitä parin viikon välein tapahtuvasta progressiosta.

ihan samoin voit myös kokeilla joku päivä, kuinka paljon menee niitä sarjoja. joku 100*6 vois olla aika vekkuli niin sanottu "close bodily experience" :D . seuraava päivä ehkä sit hieman iisimmin ja vaan 50*6... :D

no ei ehkä ihan noin radikaalisti, mutta se aaltohan voi olla pidempikin, esim. 3 pvän kiertona: 140, 110, 80 ja taas alusta tai vaikka 150, 120, 60 jne. luovaa touhua toi treenaaminenkin :)

Luovaa touhua tämä treenaus jepjep...

Eli nyt sitten ehkä about 5 päivän kuluttua nostan sarjapituudet kuuteen, alkaa jo tuntua vähän helpommalta vaikkei suurta harppausta olekaan ollut (:()... voisin kokeilla myös jossain vaiheessa vähän tasata sitä aaltoa ja välillä kuten sanoit suurentaa ja pidentää sitä... eli eiköhän tämä näin toimi...

Minulla on kysymys

Kiitos asiallisesta ohjelmasta.Haluaisin kysyä sinulta mikä painomäärä lisäpainona leuanvedossa vastaa yhdenkäden leukaa painan n.70kg.Kai mä ensi vuoden jouluun mennessä 60 kg vedän.Entä minkälaisiin tuloksiin itse tai lähipiirisi pääsee?

mikään painomäärä kahdella kädellä vedettynä ei vastaa yhden käden leukaa suoraan. sen verran erilainen mekaniikka siinä on.

yks seiväshyppääjäkaveri vetää 80-kilosena 70kg:n leuan ja kunnon rytkyllä 6 yhdellä kädellä. meni aikanaan kuulemma kuukausi opetellessa ko. liike. yks kiipeilykamu (70kg) vetää 8 yhden käden leukaa erittäin puhtaasti ja yhdellä kädellä ykkönen menee 15 kilolla. kahdella kädellä menee 80kg:lla. ite en tollasiin vielä pysty, mutta painoakin löytyy parikymppiä enemmän.

jos haluut yhden käden leuan vetää, sitä pitää sellasena/variaationa treenata myös.

Samuel Kivi sanoi:
Kiitos asiallisesta ohjelmasta.Haluaisin kysyä sinulta mikä painomäärä lisäpainona leuanvedossa vastaa yhdenkäden leukaa painan n.70kg.Kai mä ensi vuoden jouluun mennessä 60 kg vedän.Entä minkälaisiin tuloksiin itse tai lähipiirisi pääsee?

Olen jonkinlaisen yhdenkäden leuan vetänyt mutta vain kerran ja silloin en ollut vielä koskaan vetänyt lisäpainoilla enkä käynyt salilla. Leukoja tuli tuolloin noin 30-35.

7.5 kg yli omanpainon olen vetänyt lisäpainolla mutta se ei vielä riittänyt että olisin saanut uudestaan tuon yhdenkädenleuan. Toistomäärä oli pudonnut jonnekkin 20 paikkeille. Yhdenkädentaljassa on tullut 10 kg yli omanpainon mutta ei riittänyt sekään. Voima varmaankin olisi riittänyt mutta käden kiertyminen haittaa tuota yhdenkädenvetoa. Siis jos huijasi ja pysäytti kiertymisen vaikka toisen käden sormella niin silloin meni, muttei toinen käsi selän takana.

Ja ei niitä lisäpainoja välttämättä tarvi tuohon treenaamiseen, tehoja saa kyllä riittävästi kun vetää leuan lähes kokonaan toisella kädellä, toinen käsi lähinnä hieman avittaa jotta asento säilyy hyvänä.

Yhdenkäden leuka on paljolti tekniikka laji... yhden käden leuanveto-oppaita löytyy goolella ettimällä... siihen on lisäksi ihan omia harjoituksiaan...

hehheh...vai tekniikka... hehehee... :david:

toki sitäkin, niinku kaikki yhden käden jutut verrattuna kahden käden suorituksiin, mutta kyllä se erittäin kova voimasuoritus on...varsinkin, mitä raskaampi ukkeli on nostamassa. ns. muikunruotosarjassa se on onneksi hieman helpompaa. :)

Tepes sanoi:
Lueskelin tällaista juttua leuanvedosta: http://www.dragondoor.com/articler/mode3/232/
Quottaan tässä itteäni... :) Tolla sivulla jonka linkin aiemmin postasin, on aika hyvä juttu justiin yhden käden leuanvedon treenauksesta. Erilaisia systeemejä kevennykseen, "pyörimisen" välttämiseen jne. Itte en siitä vielä kyllä unelmoikaan, (väli)tavoitteena nyt ensin 20 kahdella kädellä.

osa ton dragondoorin kirjottajista on ihan varteenotettavia heppuja ja niissä jutuissa on järkeekin. osa taas on ihan pelkkää himphamppu mutu-hommaa, joka saattaa perustua vaan jonku ukkelin yhteen omaan kokeiluun, eikä oo edes mitään eväitä soveltaa niitä missään.

tiukalla kritiikillä siis ko. juttumeininkihässäkkäsivusto lukea pitää. :D

jto sanoi:
hehheh...vai tekniikka... hehehee... :david:
No joo... :nolo:

Yritin viestiä, että kyllä siinä tekniikkaa tarvitsee... esim. tuolla linkitetyllä sivulla on tosi tarkkoja oppaita just johonkin pyörimisen estämiseen jne...

jto sanoi:
osa ton dragondoorin kirjottajista on ihan varteenotettavia heppuja ja niissä jutuissa on järkeekin. osa taas on ihan pelkkää himphamppu mutu-hommaa, joka saattaa perustua vaan jonku ukkelin yhteen omaan kokeiluun, eikä oo edes mitään eväitä soveltaa niitä missään.

tiukalla kritiikillä siis ko. juttumeininkihässäkkäsivusto lukea pitää. :D
Sehän on selvä ettei mikään ole "jumalan sanaa" tai kiveen kirjotettua... Mutta ainakin tossa kyseisessä jutussa oli joitain ainakin kokeilemisen arvosia ideoita jotka ei mulle ollu tullu mieleen.

Kokeilin muuten viime treenissä minikumia (tuplana) leuanvedossa, aika hauskalta tuntu. Ja sitten kun tein viimesen sarjan pelkällä omalla painolla, melkein lensi ylös...

oisko jto:lla vinkkiä minkälaisella ohjelmalla mun ois järkevin aloittaa uudestaan (taukoa tuli 3kk ku juoksin ja uin) leuanveto kun tein viimeksi n.2 kuukautta 1x vko:ssa "tikapuu" systeemillä + lisäpainot (tyyliin 1, 1-2, 1-3, 1-4, 1-5, 1-6, 1-7 ja sitten taas alusta 1, 1-2 jne.) ja sarjat oli 1-7,1-6,1-5 ja 1x vko:ssa omalla painolla 3x8.nyt ois 2kk päästä punttitestit jossa pitäs mm. nykiä 14 leukaa (nyt menee 11) ja tarvis semmosen kunnon ohjelman millä tuo saatas menemään...painoa ois tarkoitus puottaa tän 2kk aikana sen verran mitä se nyt putoaa sillä periaatteella että katon tarkasti mitä syön ja jätän kaikki roskaruuat,karkit ym. turhan pois eli ehkä 2-3kg

kahdessa kuukaudessa saat melki 20 leukaa jo...

vetele useemmin ku kerran viikossa. jos haluut kehittyä leuanvedossa, sit sitä tehdään. mitä muita juttuja testissä on, merkkaa aikalailla kans.

paljolla menee ykkönen leuoissa? paljonkos painat?

Kun Jto on aikamoinen expertti tässä voimailussa ja olin itse ajatellut vaihtaa bodauksesta voimailun puolelle ja voimailusta en paljoa tiedä :D
Eli miten tämä nyt eroaa voimailusta?
Bodailua on takana muutama vuosi ja nyt dieetillä ajattelin vaihtaa voimailuun jos saisi vaikka tuloksia hieman ylemmäs :)
mitä nyt itse ajattelin tehdä että tiputtaisin toistoja ja nostaisin painoja korkeammaksi ja jättäisin pakkotoistot ja negatiiviset pois :)
Tästäkin varmaan pitäisi tehdä oma threadi ellei herralla ole irkkiä ;)

niissä testeissä on penkki, kyykky, vatsat ja leuat...noissa muissa ei ole ongelmia.mitat on 172/82...jatkanko sitten tuolla vanhalla systeemillä vai voisko kokeilla jotain muuta "ohjelmaa"? maksimia en kyllä oo kokeillu mutta tein tuota tikapuu systeemiä 10-15kg:n lisäpainoilla

tee leukoja 3krt/vko.
- yks lisäpainoilla 3-6*2-4 sillai, ettet ihan loppuun sarjoja vedä. pikkuhiljaa lisää, kun menee.
- toinen vaikkapa tikapuina, kun niistä tykkäät. ilman lisäpainoja 2-3 kiertoo.
- kolmas treeni lyhyillä sarjoilla ja lyhyillä palautuksilla esim. 10-20*5*omapaino/30". sarjojen määrän pitäs lisääntyä koko ajan. älä niissäkään ihan maailman tappiin vedä. keskity rytmiin ja heilumisen ehkäsyyn.

pidä joka kolmas viikko kevyempänä, jolloin tuut määrissä alaspäin 20-40%. kovimmat raudat ykköstreenissä kaks vkoo ennen testiä. viimenen viikko tosi kevyttä treeniä vaikkapa 4*4*omapaino terävästi. pari pvää ennen testiä lepoa.

veikkaisin, että jos otat muutaman kilon veks, vedät 15-20 leukaa. kerro sit, miten meni.

jto... meikälläkin olis pieni onkelma, että viittisitkös vähän jelppiä :)

Alottelin pari kuukautta sitten leukoja vetämään, ja leukatulokseni parani parissa kuukaudessa kolmesta toistosta kahteentoista toistoon. Otin tikapuusysteemiä kolme kertaa viikkoon.

Nyt kun aloitin uudelleen treenailemaan ja oon treenannut tikapuusysteemiä joka toinen päivä (eli vähän aiempaa kovempaa, 3,5 kertaa viikkoon), tuntuu että menen ylikuntoon helkutin nopeasti. Oon samalla dieetillä...

Olisko sulla jto heittää jotain kuukauden kestävää leukaohjelmaa, jolla sais komeesti leukatulosta ylöspäin. Olis hyvä jos treenejä olis 3 kertaa viikossa, kun sen verran tulee tätä nykyä käytyä tuolla salilla. Maksimi on mulla tällä hetkellä 9-10 toistoa, kun tosiaan kunto laskenut vähän, mutta eiköhän se lihasmuistin ansiosta taas nouse nopeasti.

Rock^ sanoi:
Nyt kun aloitin uudelleen treenailemaan ja oon treenannut tikapuusysteemiä joka toinen päivä (eli vähän aiempaa kovempaa, 3,5 kertaa viikkoon), tuntuu että menen ylikuntoon helkutin nopeasti. Oon samalla dieetillä...

.
Tulos tulee paranemaan takuulla jo pelkän dietin ansiosta+toki hyvä ohjelmakin tekee terää :) . Dieetti on vaan hyvästä leukoja ajatellen.

kuukaudessa ei saa ku ittensä vihaseksi. turha mitään ihmeitä odottaa.

anyway. keskity saamaan maksimisi ylös. samalla kyllä toistomaksimi nousee myös. mutta jos ohjelmaa kaipaat, miksei sulle kelpaa toi, minkä annoin edellisessä vastauksessani? se toimii ihan mainiosti.

jto sanoi:
kuukaudessa ei saa ku ittensä vihaseksi. turha mitään ihmeitä odottaa.

anyway. keskity saamaan maksimisi ylös. samalla kyllä toistomaksimi nousee myös. mutta jos ohjelmaa kaipaat, miksei sulle kelpaa toi, minkä annoin edellisessä vastauksessani? se toimii ihan mainiosti.

Ok täytyy testailla.

Back
Ylös Bottom