Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mistähän johtuu että leuanvetoa myötäotteella tehtäessä esiintyy itselläni päänsärkyä? Vastaotteella tätä ongelmaa ei ole. Sarjat jääneet nyt ohjelmassani pari kertaa kesken päänsäryn takia.
Liekkö hengityksessä tai tekniikassa vikaa?
ok eli hyvä voimakausi takana. mikä oli kehitys?
älä vedä noita keskiviikon voimajuttuja kauheen tiukkoina kuitenkaan, sillä ne voi heikentää sitä toistomaksimin taloudellisuutta. tee mieluummin terävinä ja voimatasoo ylläpitävinä. voimakestävyys on ton jakson ehdoton prioriteetti. nelosviikon toistomaksimien tauot pitää olla tosi hyvät ja asiallinen lämppä alle.
tekisin noissa voimakestävyysjutuissa 2:1-rytmillä ne kovat:kevyet viikot. kevyillä ei juuri pumppaillakaan hapollisesti. loppuviikosta voi testailla hieman tai liittää se seuraavan viikon treenirupeamaan.
noissa pidemmissä sarjoissa aivan ehdoton juttu on treenata sitä rytmin ja tekniikan tarkkuutta, ettei heilumiset jne haittaa lainkaan. lisäksi suunnittelet lyhyet riippumistauot sellasiin väleihin, ettet mee liikaa hapoille ennen niitä. jos nyt esim. 35 vetää, se vois mennä ihan lineaarisesti 10,8,6,4,3,2,1,1. tauonhan ei tarvi olla kuin 5 sekkaa tms. että hieman saa henkee. säännöissähän se levon pituus jossain myös on. alottele heti reissun jälkeen toi vk-jakso ja raportoi, miten eka viikko menee. tavotteena kyl saa olla juoku 51 toistoa ja painoa pois vielä joku 3-5kg.
tottakai se maksimi tuosta nousee helpolla. Mulla on tulee ykkonen 50kg:lla, ja toisto maksimi on vain 18. Oon kyllakin keskittynyt tuohon maksimivoimaan. Nyt olisi kesa tarkoitus tehda pitkia sarjoja, saa nahda nouseeko toistot lahelle 30.

niin no omalla painollakin on melkoinen merkitys. 85 kiloselle helpostikin, mutta 130kiloselle jo aivan perkelen tuskallista jos 1x50kg on lisuri veto. 15toistoa ehkä tulisi tolla 130kilosella, ainakin jos minä veikkaisin.30 toistoa pitäs mennä pienellä treenillä jos lisäpainoilla menee 50kg.
niin no omalla painollakin on melkoinen merkitys. 85 kiloselle helpostikin, mutta 130kiloselle jo aivan perkelen tuskallista jos 1x50kg on lisuri veto. 15toistoa ehkä tulisi tolla 130kilosella, ainakin jos minä veikkaisin.
:D juu eipä kyllä tule ainuttakaan mieleen vaikka muutamia toisto hirmuja tiedänkin.. mutta tosiaan varmasti niitäkin friikkejä löytyy jotka moiseen kykenee.aika harvahan nyt esim. penkissä nostaa jollain 70%:lla yli 20 toistoa.