Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Mitä voisi käyttää lisäpainona? Käykö silleen jos pistää repun täyteen jotain tavaraa ja pistää sen siihen vatsan eteen roikkumaan? Ja mitäköhän se tavara voisi olla?

Meikäläinen käyttää reppua juuri tolleen edessä, eli väärinpäin ja sinne vaan levypainoja, ihan hyvä on vetää. Ainut ongelma tietysti (ei itsellä vielä pitkään aikaan jos koskaan) on että kun malmia on repussa tarpeeksi, saumat ratkeaa.

Ei varsinaisesti liity "voimailuun" (tai liittyyhän se!), enemmänkin kehonrakennustreeniin, mutta kun leuanvedosta on kyse, niin:

Tekeekö kukaan negatiivisia toistoja? Pelkästään negatiivisia? Sekuntimääriä? Entäs onko kellään kokemusta tästä "HIT"-tyylin 1 toiston leuoista (30 s. ylös, 30 s. alas + curlingit päälle..)?

Ajattelin vain kokeilla sellaisen pienen eksentrisen periodin huvin vuoksi ja urheilu(mielen) kannalta..

Voimaahan haen leuoissa siis aivan eri keinoin.

darkwandererin pitää ostaa kunnollinen reppu siis :)

metal... noilla HIT-leuoilla ei ole kyllä mitään perustetta. eksentrisen osan liiottelukaan ei juuri tulosta tuo AISI. mutta enpäs lähde kieltelemäänkään. jokanen tekee taloonsa just niin leveet räystäät, ku tykkää... :)

Siis sekö käy että täytän repun vaikka kirjoilla ku kotona ei ole levypainoja? Vai keksiikö joku jotai raskaampaa mitä pistää reppuun? Ja minkä painoisella lisäpainolla kannattaa aloittaa jos ei ole ennen vetänyt lisäpainoilla?

Siis sekö käy että täytän repun vaikka kirjoilla ku kotona ei ole levypainoja? Vai keksiikö joku jotai raskaampaa mitä pistää reppuun? Ja minkä painoisella lisäpainolla kannattaa aloittaa jos ei ole ennen vetänyt lisäpainoilla?

Sulle varmaan menis läpi kysymys: kumpi painaa enemmän kilo lyijyä vai kilo villaa. Voit laittaa vaikka banaaneja siihen reppuun jos saat niitä tarpeeksi paljon sinne tungettua, ihan sama kunhan on jotain painoa. Vaakaa voi toki käyttää apuna.

Clasko888, jos sulla on kovasti muovipulloja kotona, niin täyttele niitä vedellä ja tunge reppuun. Suunnilleen näin 1L vettä = 1kg. Kyllä sinne nyt ainakin 15L pitäisi mahtua.

Toinen vinkki on se, että painotuotteetkin painavat kovin eri verran. Olen huomannut, että tommoset laadukkaalle kiiltopaprulle painetut lehdet ovat tiiviimpää kamaa, kuin esim. pokkaridekkarit (eipä ihme :rolleyes: ). Kävelylenkille lapan siis paksun nivaskan vanhoja Muscular Development ja muita turhia kehoilulehtiä reppuun lisäpainoksi. Toimii! :D Tuolla vinkilläkin tosin rajoittuu Haglöfs Tight L repun lisäpainokapasiteetti siihen noin kymmeneen kiloon, mutta olen pärjäillyt sillä toistaiseksi.

Muistetaanpa sekin, että kotileuanvetotanko ei välttämättä kestä läheskään niin paljoa kuormaa, mitä se salin kunnolla kiinni pultattu. Minä ostin Stockan urheiluosastolta tommosen 14,90€ tangon, josta kukaan ei meinannut millään tietää, paljonko kestää. Sitten viime lopussa tangon maahantuoja oli lonkalta heittänyt, että vaikka 100kg. On tod.näk., että kestää enemmän, mutta ottavat varman päälle. Niin minäkin, enkä siis tee lisäpainoleukoja kotona, koska painan 90kg ite. Ko tanko toimii kyllä muuten hienosti, koska päällystin sen sulismailoihin tarkoitetulla grippinauhalla (muuten olisi tod. liukas). Ei tarvii mankkua käyttää ja erittäin mukava on vedellä leukoja. Yhteishintaa tuli noin 20€, eli halpa on ja auttaa myös venyttelyissä.

Hmm, saisikohan jostain halvalla sukeltajien painovöitä käytettynä? Niihin vissiin menee jotain lyijypaloja painoksi, joten siinä kilot vievät mahd. vähän tilaa. Olisi muuten huippukätevä lisäpaino kävelylenkeillä ja leuanvedossa.

Oiskohan nuita vielä stockalla nuita tanoja... mä haluisin sellasen mitä ei ruuvata kiinni, ku kuite tulee muuttoja nii ei tarttis aina ostaa uusia... Mistä niitä ovenkarmiin laitettavii saa.... sori jos meni vähä offtopic :/

Heittäkää ne kitkatangot järveen! Heti! :)
Niillä voi pahimmassa tapauksessa lyödä vaikka hampaat suusta jos irtoaa kesken vedon. Kun maailmassa on ruuveja niin käyttäkää niitä(jos vaan saa ruuvailla...) ;)
EDIT: ehkä niillä varovaisesti voi vedellä, mutta kun ite joskus vaikka roikkuu pää alaspäin yhdellä kädellä, ei halua että se tanko irtoaa. :lol2:
Kun ruuvaa sen kiinni voi tehdä myös kaikennäkösiä muita hyviä liikkeitä siinä.

Toi tanko, minkä ostin tulee ovenkaarmeihin kolmella isolla ruuvilla ruuvattaviin hahloihin kiinni. Ei ole siis ns. kitkatanko, millaista en huolisikaan. Silti en uskalla tehdä siinä mitään muuta, kuin perusleukoja op. Sitten joskus järkkään kotigymilleni niin hyvän ja kestävän leuanvetosteissönin, ettei oo tosikaan! Ny saa toi piisata (ja salin tanko).

meillä on ainakin kitkatanko ja ukko n 95kg on siinä vetäny yli 25kg lisäpainon kaa leukaa. vähän väänty tanko mut kiinni pysyy.

Pistin repun täyteen kirjoja ja sain sen painoksi n 10 kg kun mittasin vaaalla. Sitte pistin sen repun siihen itseni eteen roikkumaan ja vedin leukoja. Tein 4 leukaa ja vielä oli ehkä mennyt 2. Millä lailla erilaisia sarjoja mun pitäisi tehdä kun teen noita leukoja ton repun kanssa? Ja mitä sanotte tuosta 10kg lisäpainosta, onko se vähän liian pieni lisäpaino vai ihan sopiva tälläiselle aloittelijalle?

Onko vaaraa ylikunnosta jos vetelee vähän väliä leukoja kotona aina kun kävelee tangon ohi eli siis todella useasti ja vieläpä lähes joka päivä? Ja mitäs sitten pitää tehdä että jos kävisikin niin että menisi ylikuntoon? Onko jotain ohjetta miten tuota ylikuntoa voisi havata? Ei tää joka päivä leukoja vetäminen mua kyllä älyttömästi väsytä kun mä en tee kuin sellaisia 4-5 toiston sarjoja vähän väliä ilman lisäpainoja. Välillä kyllä tulee tehtyä lisäpainoillakin mutta niitä paljo vähemmän. Ei oikein olisi kiva jos tämä leukojen treenaaminen kaatuu sitte siihen kun menen ylikuntoon. Itse en kyllä varmaan edes havaitsisi sitä jos menisin ylikuntoon vai väsyykö lihakset ylikunnossa aivan totaalisesti?

no kyllä mä oon tän threadin lukenut läpi ja siihe meni melkei koko viime yö ku luin rauhassa. Mutta ei niissä iha joka viestissä sentää puhuta tosta ylikunnosta. niissä sanotaan että voi treenata vaikka joka päivä jos hyvältä tuntuu. Mutta ongelmana on se että mä en tiedä että onko tuo joka päiväinen treenaaminen itselleni hyväksi. Jos joku voisi vastata tohon kysymykseen ihan kunnolla niin olisi kyllä hyvä? Siis olen tosiaan lukenut koko threadin ja jos ylikunnosta on puhuttu jotenkin merkittävästi niin se on saattanut menn jotenki ohi. Jto sanoi mulle että voisin treenata 4-6 kertaa viikossa, mutta en malta jostain syystä pitää sitä yhtä päivää lepoa ja sen takia kysyn tästä ylikunnosta.

Kokeilemalla se selviää, ei sitä kukaan voi sulle sanoa sen perusteella mitä kirjotat netissä. Mutta jos pelkäät ylikuntoa niin olisi hyvä pitää sitten ainakin se yksi välipäivä treenauksesta.

voit treenata ihan hyvin vaikka joka päivä, mutta kyllä se lepokin on tarpeen. ylikunnon huomaa siitä, ettei oikein kiinnosta, paneta, nälätä :) ihan totta. jos vedät 4-5 leukaa kerralla ja ne alkaa painaa ihan kamalasti jo (vastoin ohjeita siis...ne ei saa painaa!) alkaa olla ylitreenin oireita. tää ei aina ole pahasta. kun pidetään pikkusen lepoa, kroppa kyllä hoitaa sut parempaan kuntoon. googlaa superkompensaatio. joka tapauksessa pidä kirjaa leuoista ja siitä, miten paljon vedät niitä päivässä. kuinka pitkiä sarjoja ja montako. sitä määrää pyrit nostamaan pikkuhiljaa kolmisen viikkoa. sitten viikko tosi löysää. korkeintaan ke joku herättelytreeni esim. 5*5*op. sitten perjantaina tai lauantaina lämppä (esim. 5*3*op.) ja testisarja. sitten 10 minuutin paussi ja toinen toistomaksimi. sitten taas maanantaina takasin siihen pitkin päivää vetelyyn.

:)

no jos kerra ei nälätä niin sitte en varmaa oo ainakaa ylikunnossa ku tuntuu siltä että nälättää koko ajan ja koko ajan pitää syödä jotain. Heti ku aloin treenata juoksemista ja leuanvetoa niin on ruennut nälättämään aina vain useammin. no loppu viikosta tulee pidettyä ainaki se lauantai lepoa ku pitää lähtee vähä reissaamaan. Ja sunnuntaina iltapäivästä vois taas vedellä leukoja. Pitää varmaan tämä viikko eli ma-pe treenata tälleen aika kunnolla ja sitte pitää se lauantai taukoa ja sunnuntaina kokeilla sitä toistomaksimia. Ehtiiköhä lihakset palautua tarpeeks toistomaksimia varte jos vain lauantai on lepoa? Mä oon ollut muuten sen verran tyhmä että en ole testannut vielä kertaakaan tän leuanvetotreenin aikana toistomaksimia vaan mä oon aina vedellyt sellaisia 4-8 toiston sarjoja :D :D Jotenki tuntuu että menee liian raskaaksi jos nostan noita toisto sarjoja. Haittaako muuten se että jos treenaa joka päivä 2 sarjaa lisäpainojen kanssa? Vai pitäiskö vaan treenata tiettyinä päivinä noilla lisäpainoilla?

ei haittaa. kunnon toistomaksimitesti vaatis hieman enemmän kevennystä, mutta ei noi satunnaiset pahaa tee.

vedin leuan 3*1 äsken, mutta en oikeeta leukaa vaan, että jalat oli lähdössä maassa ja käet hieman koukussa ( kokeilin kyllä roikunnastakin, mutta ei menny :( ). Hauikset meni tosi kippeeks! Perjantaina vetelin töissä ( jo ennen harkkoja ) mutta silloin se kävi enemmän kyynärvarsiin.. En tiedä johtuisko hauisten kipeeks meneminen eilisestä kapeasta penkistä. Ja huomenna olis kova mave. Hui kamalaa, ei varmaan pitäis vedellä välipäivinä, vaikka kuinka innostais, kun kohti oikeaa leukaa ollaan menossa... Mitenhän palaudun huomiseksi?

Back
Ylös Bottom