Leuanveto

Meta title: 💥 Leuanveto – Yläkropan kuninkuusliike ja kilpailu egojen sekä voimien rajasta

Meta description: Keskustelua tekniikasta, ohjelmista, lisäpainoista ja kehityksestä – kuka repii eniten ja millä tyylillä?**

Clasko888 sanoi:
Onko siitä muuten haittaa jos treenaa vatsalihaksia,selkälihaksia,leukoja ja juoksua samana päivänä?
Ei kai kunhan lepää sen jälkeen ja syö ja syö. Selkätreeniinhän leuanveto vähän niinku kuuluuki.

Miten on mahdollista että mä saan enemmän leukoja myötäotteella eli rystyset naamaan päin kuin vastaotteella? :D. Se on mulle nimittäin aika ihme juttu

-PullOver- sanoi:
mite miu kannattais vetää leukoja, tanko on ovessa ja maksimi on joku 7-9 toistoo

Vetele joka päivä helppoja sarjoja 6-10. Toistot 2-3 näin aluksi. Sitten ku helpottaa, lisäät yhden toiston sarjoihin lisää.

no jos 7-9 menee, kannattaa vedellä alkuun hieman enempi. vaikkapas vitosia. ihan joka päivä ei kannata alussa kiskoa, ettei vedä itteensä jumiin. 3-4 pvänä vkossa kuitenkin.

Jeah, meikäki eksy tänne foorumeille.

Leuanveto on aika kivaa hommaa, koska siinä ei pahemmin lisävälineitä tarvi ja ompi ilmastaki.
Mutta nyt haluaisin kehittyä siinä!
Leukojen ennätys 17, minkälaista treeniohjelmaa kantsis tehä että jatkossa alkais menemään enemmän. Nyt jos lähtisin vetämään veikkaisin että joku 13 menis.
Lisäks kysymys, että kuinka yhen käden leuanvedossa petraantua? Saan nostettua itseä jonkin verran ilmaan mutta ei kokonaista leukaa sitten millään.

Jto näyttäis olevan näissä hommissa aika keisari! Jelppaahan meikääkin.

Ihan oikeesti asenteella "en jaksa lukea koko threadia läpi on niin monta sivua" ei omaa treenitietopankkiaan paljoa kasvata. Jos olisin Jto, en auttaisi varmaan yhtäkään edellämainitun kaltaista kysyjää.

JJkkH näyttäisi olevan uusi foorumilla, ja tässä ensimmäinen hyvä vinkki: jos tätä leuanvetämistä on tässä threadissa käsitelty jo 619 vastauksen verran, veikkaan että yleiselle käsitellylle toistoalueelle mahtuu toi 13, joka meinaa että varmasti on kysytty kuinka sitä saisi parannettua. Ja noita ohjelmia on koko ketju täynnä.

Sori offtopic mutta hieman vois porukka lukea ennen kysymistä. Ja ehkä vähän enemmänkin kuin hieman.

kiitos vaan kehuista, mutta kyllähän toi quaz aika oikeessa on... suosittelisin kyl lukemaan tän threadin läpi kaikessa rauhassa ja laittamaan asioita ylös. paljon on käsitelty yhden käden leukaakin. periaate kuitenkin: vedä eri tavoilla leukoja niin kehityt. muita apuliikkeitä siihen ei tarvita.

Aargh kun tääl on paljon luettavaa :curs: mulla on sellanen tilanne, että pitäs saada toistoja lisää, tällä hetkellä menee noin 13-15 toistoa. Heinäkuussa lähden inttii ja siel on vissiinki jonkinlaiset testit vielä, niin millasta kesätreeniä ehdottaisitte? Oon käyny silleen tekemässä, että vedän 3 sarjaa, kahdessa ekassa 10 toistoo ja vikassa tuleeki sit 8-10 toistoo. Nyt ois tarkotus alkaa sillee iha säännöllisesti tekeen, ku ennen oon käyny sillee randomilla tyyliin kerran viikossa :nolo: ku en enää salillakaa käy ni pystyn keskittyy hyvin näihin leukoihin+vatsoihin+punnerruksiin, mitä mä tän kesäkuun yritän treenaa juoksun ja uinnin ohella.. Kannattasko ottaa lisäpainot messiin vai ihan vaan omalla painolla treeniä? Uskoisin et kesäkuun aikana sais maksimitoistomäärän nousemaan tonne lähemmäks 20, kuulostaako mahdottomalta? :(

ei kuulosta laisinkaan mahdottomalta.. lisäpainoilla treeniä vaan eikä sarjoja loppuun asti.. menee kevyesti 20 toistoa jos treenaat vaan:whip:

Vastaahan jto tähän. Vastasit mulle aiemmin näin "vedä kyynärpäät taakse yläasennossa, niin et vedä itsees kasaan, jolloin vaikutus siirtyy osin rintalihaksille. tietenkin kannattaa tehdä muutakin kuin leukoja (vastaus kysymykseen...). lisäksi voit tehdä soutuja pöydän alla roikkuen. saat lapojen väliin voimaa. sitten lisäät venyttelyä rinta- ja hartialihaksille." Mitä tuo siis käytännössä tarkoittaa???? Oisko antaa jotain linkkiä jossa näkyisi kuva tosta?Tai oisko yleensäkin antaa jotain linkkiä josta näkee kuvan että mihinkä lihaksiin mikäkin liike vaikuttaa? Mä oon nyt tehnyt niitä leukoja jonkin aikaa ja oon tehnyt aina päivässä noin 50-70 leukaa yhteensä.Onko sopiva? En oo tehnyt ihan joka viikon päivänä vaan oisko noin 5-6 päivänä.

hoplaa90 sanoi:
jos menee vähän leukoja niin kannattaako treenata lisäpainoilla vai omallapainolla?

jos menee vähän leukoja niin vielä vähemmän menee lisä painoilla.

hoplaa90 sanoi:
hyvin mahdollista

Hölkkääjä varmaan tarkotti, et jos menee omalla painolla vähän leukoja, niin ensiksi omalla painolla harjoittelee sen aikaa, että menee useampia ja sitten kun menee enemmän leukoja, voi ottaa myös lisäpaino treenejä.
;)
Ainakin alkupäässä on neuvoja sellasille, joilla menee vähän leukoja, esim. kysymys #201 ja jto:n vastaus #202

Kysymys:
Bricktop sanoi:
Selkätreeniin olis kiva ottaa leuat myötäotteella mukaan mutta ei mene kuin 2-3 toistoa tuskaisesti. Kapeahkolla vastaotteella olen tehnyt 3x6 sarjat nyt muutaman kerran. Olen ylätaljankin tehnyt aika pitkään sillä v-raudalla missä kädet on lähellä toisiaan. Pitäiskö siirtyä tekemään leveää ylätaljaa, kehittäisikö se tuota myötäote leukojen tulosta? Käytössä siis 2-jakoinen ohjelma, vetävät/työntävät.

Vastaus:
jto sanoi:
tee leuat ekana ja tee niitä myötäotevetoja useempia sarjoja pitkin treeniä vaikka 3-5 eri satsissa eri liikkeiden välillä. keskity nopeeseen vetoon ja rauhalliseen laskuun. älä tee sarjoja loppuun asti, vaan pyri tekeen enempi määrää ja harjottele itse liikettä.

vastaotteella kannattaa jatkaa. vedä joka treenin lopussa 1-2 sarjaa vastaotteella, mutta jätä se yksi toisto varastoon. vielä ei tarvi paukutella enkkoja.

esim. seuraavalla treeniprogressiolla 2krt/vko:
1. vko: 3*(3*1*op) ja 5*(3*1*op) yht. 9kpl ja 15 kpl
2. vko: 4*(3*2*op) ja 5*(3*2*op) yht. 24kpl ja 30kpl
3. vko: 5*(4*2*op) ja 5*(3*3*op) yht. 40kpl ja 45kpl
4. vko: 5*(1,2,3,4*op) ja 2*(3*1*op) yht. 50kpl ja 6kpl
5. vko: testi: max*op ja max*op vastaotteella

eli vaikka vetelet vain lyhyitä ja suht helppoja sarjoja, mutta teet niitä paljon, saat sitä pohjaa pikkuhiljaa. neljässä viikossa määrät yli viisinkertastuu. muista jättää sarjoihin aina varaa se yks toisto.

veikkaisin, että tolla vitosviikolla menis sellanen 5-8kpl äkkiseltään pelkästään hermostovaikutuksen ansiosta. (uskosin myös, että vastaoteleuat paranee em. kuukaudessa ainakin kymppiin). siitä onkin sitten hyvä jatkaa perusharjottelua. veikkaisin myös, että kun annat itelles 4kk aikaa, sä vedät myötäotteella 15 kipaletta.

hth :)

Eli kyl tietoo löytyy jos ettii... ;) Tätä ennen oli paljon samanlaisia kysymyksiä. Voit katalla niit jos jaksat...:rolleyes:

clasko: pöydän alla roikutaan juuri kuten siellä roikutaan. eli meet sinne alle ja otat kummaltakin sivulta kiinni. jalat nostat tuolille pöydän päähän. nilkat tuolilla. sitten vaan nostat rinnan pöytään kiinni. ikäänkuin leveä kulmasoutu väärinpäin tehtynä. kun menee hyvin, kokeile yhdellä kädellä.

treenimääristäsi. se on riittävää, jos kehitystä tulee. pidä joka neljäs viikko kevyenä ja sen viikon loppupuolella sitten testit.

Palautetta

Kyllä sä jto kiitettävän hyvin jaksat vastailla kaikenmaailman kysymyksiin :worship: Hieno homma :thumbs:

Oon käyttäny kirjoituksiasi ohjelmapohjina sellaisinaan ja hieman muokattuina. Nyt 10 vkoa takana 5x5-ohjelmaa pääliikkeissä ja kehitystä on tullut.

Olen ammentanut leuanvetotietouttasi 3krt vkossa suoritettavaan ohjelmaan ja hyvältä tuntuu myös sekin. 6vkoa vielä herkistelyä ja sit katotaan mikä on lisäpainoykkönen.

Kiitos vaan itseni ja monen muunkin puolesta, olet varmastikin ollut monelle hyödyksi.

Hallo16 sanoi:
Hölkkääjä varmaan tarkotti, et jos menee omalla painolla vähän leukoja, niin ensiksi omalla painolla harjoittelee sen aikaa, että menee useampia ja sitten kun menee enemmän leukoja, voi ottaa myös lisäpaino treenejä.

juu tuotahan mä meinasin :) vähän jäi epäselväks viesti ku kiireessä kirjoitin

Back
Ylös Bottom